  • 81. Data: 2010-05-03 10:25:41
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    news:qo1st515ogaeqjbifu1gjnfgm6sv2flpl8@4ax.com...

    > Jeden uklad scalony do licznika, z pamiecia w srodku, nieustawialny.
    > Mozna tylko do przodu krecic. Kosztowaloby z 1$. A raczej to nawet
    > byloby tansze niz dzis - bo dzis chyba dwie kosci sa.

    Wylotowujesz układ, wlutowujesz nowy, kręcisz licznik do przodu do wartości
    oczekiwanej przez właściciela licznika i święty spokój. Myślisz, że nie ma
    takich układów w licznikach? ;)

    Faktem jest, iż większość "kręcących" nie ma pojęcia, że przebieg zapisuje
    się nie tylko w liczniku. W autach francuskich można go mieć zapisanego w 3
    różnych miejscach. W Mercedesach - bodajże 4 lub 5 miejsc z zapisem
    licznika. I potem jest zdziwienie na serwisie, bo ktoś się dowiaduje, że
    jego nówka sztuka niebita z Niemiec, z książką serwisową, ma 350 tysięcy, a
    nie 120.

    Jurand.

  • 82. Data: 2010-05-03 11:02:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jurand wrote:
    > Myślę, że pojęcia nie masz, jak, wbrew pozorom, skomplikowane w
    > ówczesnych samochodach jest usunięcie WSZYSTKICH wpisów z przebiegami.

    Jest niesłychanie ŁATWO. Robia to dresy kawałkiem druta. Wystarczy ze
    usuną/zmienią informacje od których dostęp ma kupujący.

    > jednak, dysponując odpowiednią gotówką, da się to zrobić i fachowców od
    > tego nie brakuje. Nawet, jeśli w tym celu mają kupić sprzęt po kilka
    > tysięcy dolarów.

    Kompletnie nie kumasz o czym tutaj mowa. A moza tutaj o tym, ze będziesz
    musial wydać kilka tysięcy dolarów na _JEDEN_ samochód. Tyle będzie
    kosztowało przestawienie licznika. Wystarczy przekroczyć próg
    nieopłacalności. Podobnie będzie z odpaleniem bez prawidłowego klucza.
    Tymczasem niektore immobilizery wyglądaja jak zaprojektowane przez
    studenta na kacu po imprezie w akademiku (Lanos i jego odłaczanie pompy
    paliwa).

    > Musisz wziąć pod uwagę jedną rzecz - producent samochodu musi zostawić
    > sobie opcję naprawy/wymiany danego modułu, na wypadek, gdyby się ów
    > moduł zepsuł. I ZAWSZE będzie jakaś procedura, wedle której programuje
    > się nowy moduł. I wystarczy poznać tą procedurę, żeby zrobić to
    > dokładnie tak samo.

    Bzdura. Jestem zmeczony tłumaczeniem na czym polega komunikacja
    zaszyfrowana. Wyjaśnie ci więc że procedure tą możesz dostać od
    producenta samochodu w posob jawny. I NIC to nie pomoże. Bo nie masz
    kluczy szyfrujących _konkretny egzemplarz samochodu_. Bez tej wiedzy o
    kluczu którą posiada jedynie producent niewiele da się zrobić.

  • 83. Data: 2010-05-03 11:52:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 03 May 2010 11:02:55 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    > I NIC to nie pomoże. Bo nie masz
    > kluczy szyfrujących _konkretny egzemplarz samochodu_. Bez tej wiedzy o
    > kluczu którą posiada jedynie producent niewiele da się zrobić.

    A Ty ciągle zakładasz, że klucz/klucze/generator nie mogą
    wyciec. W historii współczesnego przemysłu wielokrotnie całe
    projekty zmieniały właściciela, bez zgody prawowitego, a co
    dopiero pojedyncze narzędzia. Widać nic nie zrozumiałeś ze
    zdania ,,najsłabszym ogniwem jest człowiek''.

    r.
    _____________

  • 84. Data: 2010-05-03 12:26:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Robert Rędziak wrote:

    > A Ty ciągle zakładasz, że klucz/klucze/generator nie mogą
    > wyciec.

    Bedziemy się wobec tego zachowywać jak przeciwnicy prezerwatyw: ponieważ
    może pęknąć w 0.01% wypadków to lepiej nie stosować w ogóle. I dalej
    odcinamy zasilanie pompy paliwa bo przecież nikt nie wpadnie na
    bocznikowanie spinaczem.

    Ciekawostką jest fakt, że wiele kluczy i podpisów elektronicznych
    stosowanych jest przez banki, przedsiebiorstwa, państwa. I jakoś
    stosują. Dziwne, nie? Nie boją się że wycieknie? Może powinni jedna
    zostać przy sprawdzonych metodach typu gołębie pocztowe?

    Zerknij na tych idiotów:

    http://www.aacsla.com/home

    Wyobraź sobie że kompromitacja ich całego zabezpiecznia w skali
    globalnej wymaga tylko wycieku 16 bajtów klucza root. Na fakcie że nie
    wycieknie bazuje caly przemysł filmowy warty miliardy dolarów. Idioci, nie?

    Rozumiesz idiotyzm argumentacji za pozostawieniem stanu aktualnego?
    Każdy inny stan jest _lepszy_ niz gówno wkladane do samochodów, które aż
    się prosi o zmanipulowanie jakimiś trywialnymi metodami dostepnymi dla
    90% społeczenstwa w cenie 100zł za kabelek. I się robi. A lepsza metoda
    kosztuje $2 od sztuki samochodu.

  • 85. Data: 2010-05-03 12:41:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Owszem. Ale wpis do DR pozwala go zobaczyć od razu i za darmo można go
    > porównać ze stanem licznika. Co uprości życie kupującym i załatwi
    > kolejnych parudziesięciu oszustów ze stacji diagnostycznych przy tzw.
    > "rutynowych kontrolach drogowych".

    Do tego przebieg zapisywany przy okresowych przegladach i te dane tez
    udostepniane publicznie. Wielka Brytania ma taki system, odkad wprowadzono
    pare lat temu, moge przed kupnem sprawdzic przeglady z ostatnich lat online
    bez problemu.

    System oczywiscie do obejscia przez cofanie licznika co rok, pytanie czy w
    paroletnim samochodzie z kilkoma wlascicielami kazdy sie w to bawil.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 86. Data: 2010-05-03 12:45:58
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

> [...]
    > się prosi o zmanipulowanie jakimiś trywialnymi metodami dostepnymi dla
    > 90% społeczenstwa w cenie 100zł za kabelek.

    A ty wciąż nie przyjmujesz do wiadomości, że przebieg samochodu potrafi
    być zapisywany w kilkunastu miejscach, zaś metoda "kabelek za 100 zł"
    zmienia jedynie wygląd licznika przed oczami kierowcy.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 87. Data: 2010-05-03 12:46:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    >
    > System oczywiscie do obejscia przez cofanie licznika co rok, pytanie czy w
    > paroletnim samochodzie z kilkoma wlascicielami kazdy sie w to bawil.

    I czy każdy chciał ryzykować bardzo wysoką grzywnę przy
    pierwszej-lepszej kontroli drogowej...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 88. Data: 2010-05-03 12:49:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    LEPEK wrote:
    > A ty wciąż nie przyjmujesz do wiadomości, że przebieg samochodu potrafi
    > być zapisywany w kilkunastu miejscach, zaś metoda "kabelek za 100 zł"
    > zmienia jedynie wygląd licznika przed oczami kierowcy.

    Brawo. Teraz zgadnij _po co_ zmienia się stan licznika. Hint: kupujacy
    nie ma innych łatwych metod odczytu pozostalych licznikow (o ile istnieją).

  • 89. Data: 2010-05-03 12:52:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > I czy każdy chciał ryzykować bardzo wysoką grzywnę przy
    > pierwszej-lepszej kontroli drogowej...

    Dokladnie kolego. Dlatego w UK nie kupuje sie samochodow, w ktorych historie
    i poprzednie przeglady "pies mi zjadl". Szansa na to ze porzadnie
    udokumentowany bedzie krecony mizerna, bo nie wystarczy ksiazke serwisowa z
    allegro wypelnic.

    Sposob jest tak banalny w swojej prostocie, ze naprawde nie pojmuje dlaczego
    polska walczaca z kreceniem licznikow od lat nie wprowadzi w DR rubryczki na
    przebieg pod pieczatka przegladow..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 90. Data: 2010-05-03 12:58:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Brawo. Teraz zgadnij _po co_ zmienia się stan licznika. Hint: kupujacy
    > nie ma innych łatwych metod odczytu pozostalych licznikow

    Po zaszyfrowaniu transmisji będzie miał łatwiej?

    > (o ile istnieją).

    Oczywiście, że istnieją.

    Krzysiek Kiełczewski