-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Mon, 3 May 2010 13:14:58 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 53
Message-ID: <hrmb68$deb$1@news.onet.pl>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272885256 13771 91.150.222.21 (3 May 2010 11:14:16 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 11:14:16 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277054
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl...
> Jurand wrote:
>> Myślę, że pojęcia nie masz, jak, wbrew pozorom, skomplikowane w
>> ówczesnych samochodach jest usunięcie WSZYSTKICH wpisów z przebiegami.
>
> Jest niesłychanie ŁATWO. Robia to dresy kawałkiem druta. Wystarczy ze
> usuną/zmienią informacje od których dostęp ma kupujący.
Po pierwsze - nie robią tego dresy. Robią to osoby bardzo mocno
wyspecjalizowane w elektronice samochodowej - i nie raz posługując się w tym
celu mikroskopem.
>> A jednak, dysponując odpowiednią gotówką, da się to zrobić i fachowców od
>> tego nie brakuje. Nawet, jeśli w tym celu mają kupić sprzęt po kilka
>> tysięcy dolarów.
>
> Kompletnie nie kumasz o czym tutaj mowa. A moza tutaj o tym, ze będziesz
> musial wydać kilka tysięcy dolarów na _JEDEN_ samochód. Tyle będzie
> kosztowało przestawienie licznika. Wystarczy przekroczyć próg
> nieopłacalności. Podobnie będzie z odpaleniem bez prawidłowego klucza.
> Tymczasem niektore immobilizery wyglądaja jak zaprojektowane przez
> studenta na kacu po imprezie w akademiku (Lanos i jego odłaczanie pompy
> paliwa).
Nie pieprz, proszę Cię. Wydajesz kilka tysięcy dolarów na NARZĘDZIE, dzięki
któremu skorygujesz X liczników. Próg nieopłacalności to jest moment, w
którym ten X liczników razy N klientów nie wystarcza na pokrycie kosztów
nabycia narzędzia.
>> Musisz wziąć pod uwagę jedną rzecz - producent samochodu musi zostawić
>> sobie opcję naprawy/wymiany danego modułu, na wypadek, gdyby się ów moduł
>> zepsuł. I ZAWSZE będzie jakaś procedura, wedle której programuje się nowy
>> moduł. I wystarczy poznać tą procedurę, żeby zrobić to dokładnie tak
>> samo.
>
> Bzdura. Jestem zmeczony tłumaczeniem na czym polega komunikacja
> zaszyfrowana. Wyjaśnie ci więc że procedure tą możesz dostać od producenta
> samochodu w posob jawny. I NIC to nie pomoże. Bo nie masz kluczy
> szyfrujących _konkretny egzemplarz samochodu_. Bez tej wiedzy o kluczu
> którą posiada jedynie producent niewiele da się zrobić.
Oczywiście i pięknie dzięki temu uniemożliwiasz sobie zdiagnozowanie
pojazdu, bo skoro każdy egzemplarz ma dane szyfrowane wg unikatowego klucza,
to jak podepniesz sobie komputer, żeby chociażby sprawdzić ten przebieg
samochodu, albo historię błędów? Musisz udostępnić narzędzia diagnostyki,
które będą przechowywały dane z kluczami, tudzież będą wiedziały, skąd ten
klucz pobrać - a skoro już wiadomo skąd pobrać klucz... mam tłumaczyć dalej?
;)
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.10 13:16 Jurand
- 03.05.10 13:36 Sebastian Biały
- 03.05.10 13:36 Sebastian Biały
- 03.05.10 13:42 Jurand
- 03.05.10 13:56 Sebastian Biały
- 03.05.10 14:09 Sergiusz Rozanski
- 03.05.10 14:28 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:30 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:34 kamil
- 03.05.10 14:35 kamil
- 03.05.10 14:41 Bydlę
- 03.05.10 14:44 Karolek
- 03.05.10 14:49 Sebastian Biały
- 03.05.10 15:01 J.F.
- 03.05.10 15:02 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i