    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Mon, 3 May 2010 13:14:58 +0200

    news:hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl...

    > Jest niesłychanie ŁATWO. Robia to dresy kawałkiem druta. Wystarczy ze
    > usuną/zmienią informacje od których dostęp ma kupujący.

    Po pierwsze - nie robią tego dresy. Robią to osoby bardzo mocno
    wyspecjalizowane w elektronice samochodowej - i nie raz posługując się w tym
    celu mikroskopem.

    > Kompletnie nie kumasz o czym tutaj mowa. A moza tutaj o tym, ze będziesz
    > musial wydać kilka tysięcy dolarów na _JEDEN_ samochód. Tyle będzie
    > kosztowało przestawienie licznika. Wystarczy przekroczyć próg
    > nieopłacalności. Podobnie będzie z odpaleniem bez prawidłowego klucza.
    > Tymczasem niektore immobilizery wyglądaja jak zaprojektowane przez
    > studenta na kacu po imprezie w akademiku (Lanos i jego odłaczanie pompy
    > paliwa).

    Nie pieprz, proszę Cię. Wydajesz kilka tysięcy dolarów na NARZĘDZIE, dzięki
    któremu skorygujesz X liczników. Próg nieopłacalności to jest moment, w
    którym ten X liczników razy N klientów nie wystarcza na pokrycie kosztów
    nabycia narzędzia.

    > Bzdura. Jestem zmeczony tłumaczeniem na czym polega komunikacja
    > zaszyfrowana. Wyjaśnie ci więc że procedure tą możesz dostać od producenta
    > samochodu w posob jawny. I NIC to nie pomoże. Bo nie masz kluczy
    > szyfrujących _konkretny egzemplarz samochodu_. Bez tej wiedzy o kluczu
    > którą posiada jedynie producent niewiele da się zrobić.

    Oczywiście i pięknie dzięki temu uniemożliwiasz sobie zdiagnozowanie
    pojazdu, bo skoro każdy egzemplarz ma dane szyfrowane wg unikatowego klucza,
    to jak podepniesz sobie komputer, żeby chociażby sprawdzić ten przebieg
    samochodu, albo historię błędów? Musisz udostępnić narzędzia diagnostyki,
    które będą przechowywały dane z kluczami, tudzież będą wiedziały, skąd ten
    klucz pobrać - a skoro już wiadomo skąd pobrać klucz... mam tłumaczyć dalej?
    ;)

    Jurand.