eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzedawane auta.Re: sprzedawane auta.
  • Data: 2010-05-03 13:14:58
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl...
    > Jurand wrote:
    >> Myślę, że pojęcia nie masz, jak, wbrew pozorom, skomplikowane w
    >> ówczesnych samochodach jest usunięcie WSZYSTKICH wpisów z przebiegami.
    >
    > Jest niesłychanie ŁATWO. Robia to dresy kawałkiem druta. Wystarczy ze
    > usuną/zmienią informacje od których dostęp ma kupujący.

    Po pierwsze - nie robią tego dresy. Robią to osoby bardzo mocno
    wyspecjalizowane w elektronice samochodowej - i nie raz posługując się w tym
    celu mikroskopem.

    >> A jednak, dysponując odpowiednią gotówką, da się to zrobić i fachowców od
    >> tego nie brakuje. Nawet, jeśli w tym celu mają kupić sprzęt po kilka
    >> tysięcy dolarów.
    >
    > Kompletnie nie kumasz o czym tutaj mowa. A moza tutaj o tym, ze będziesz
    > musial wydać kilka tysięcy dolarów na _JEDEN_ samochód. Tyle będzie
    > kosztowało przestawienie licznika. Wystarczy przekroczyć próg
    > nieopłacalności. Podobnie będzie z odpaleniem bez prawidłowego klucza.
    > Tymczasem niektore immobilizery wyglądaja jak zaprojektowane przez
    > studenta na kacu po imprezie w akademiku (Lanos i jego odłaczanie pompy
    > paliwa).

    Nie pieprz, proszę Cię. Wydajesz kilka tysięcy dolarów na NARZĘDZIE, dzięki
    któremu skorygujesz X liczników. Próg nieopłacalności to jest moment, w
    którym ten X liczników razy N klientów nie wystarcza na pokrycie kosztów
    nabycia narzędzia.

    >> Musisz wziąć pod uwagę jedną rzecz - producent samochodu musi zostawić
    >> sobie opcję naprawy/wymiany danego modułu, na wypadek, gdyby się ów moduł
    >> zepsuł. I ZAWSZE będzie jakaś procedura, wedle której programuje się nowy
    >> moduł. I wystarczy poznać tą procedurę, żeby zrobić to dokładnie tak
    >> samo.
    >
    > Bzdura. Jestem zmeczony tłumaczeniem na czym polega komunikacja
    > zaszyfrowana. Wyjaśnie ci więc że procedure tą możesz dostać od producenta
    > samochodu w posob jawny. I NIC to nie pomoże. Bo nie masz kluczy
    > szyfrujących _konkretny egzemplarz samochodu_. Bez tej wiedzy o kluczu
    > którą posiada jedynie producent niewiele da się zrobić.

    Oczywiście i pięknie dzięki temu uniemożliwiasz sobie zdiagnozowanie
    pojazdu, bo skoro każdy egzemplarz ma dane szyfrowane wg unikatowego klucza,
    to jak podepniesz sobie komputer, żeby chociażby sprawdzić ten przebieg
    samochodu, albo historię błędów? Musisz udostępnić narzędzia diagnostyki,
    które będą przechowywały dane z kluczami, tudzież będą wiedziały, skąd ten
    klucz pobrać - a skoro już wiadomo skąd pobrać klucz... mam tłumaczyć dalej?
    ;)

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: