-
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: sprzedawane auta.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
Message-ID: <4bdc2949$1@news.home.net.pl>
Date: 1 May 2010 15:14:49 +0200
X-Trace: news.home.net.pl 1272719689 80.52.166.102 (1 May 2010 15:14:49 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 39
X-Authenticated-User: anka.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276662
[ ukryj nagłówki ]Sebastian Biały wrote:
> Nie. Wystarczy prawidłowy algorytm szyfrujący. Dostep do kluczy
> chroniony jest na takim poziomie, że próba wydostania ich będzie
> nieopłacalna lub matematycznie nieosiągalna.
Pitu, pitu, jak auto sobie szyfruje to i ręcznie można to zrobić. A jeśli
technologia będzie jednolita przynajmniej w obrębie każdej z marek to
będzie opłacało się to zrobić.
> Nie rozumiem dlaczego większość ludzi mysli ze tam musi byc jaki EEPROM
> ktory da się na 4 drutach z portu drukarki przeprogramowac. I nie można
> inaczej. Otóż można. Tylko nikomu się nie chce robic tego, zapewne z
> zimnych kalkulacji biznesowych. Technologia jest, chęci brak.
Pitu, pitu, mając zaszyfrowane dane, algo deszyfrujący i algo szyfrujący
można bez problemu taki system złamać, obojętne, jak byłby skomplikowany.
W zasadzie trudno tu nawet mówić o łamaniu, bardziej pasowałby wyraz
"poznać".
> Czemu tego nie robi sie automagicznie np. podając kluczyki z immo w aso
> (tak jak karty Renault). Miesca na zapisanie tych paru bajtów w kluczyku
> jest wystarczająco dużo, a sam proces zapisu niewiele różni się od
> odczytu i może być wykonywany po zgaszeniu silnika. O ile tylko
> producentowi by się chcialo. I nic nie trzeba podpinać, zapis jest
> dostępny od reki.
Ale po cholerę robić takie pseudo zabezpieczenie? Jest na to dobre
określenie: security thru obscurity.
> Ogólnie poziom informatyzaji samochodów to jakieś lata 70-te. Byc może
> przeszkodą są tępi managerowie ktorzy sami nie mając pojęcia o technice
> wciskają mi kity że gadający komputer to osiągnięcie 21 wieku a
> przebiegu nie da się zabezpieczyć.
Po co na siłę wciskać do aut zbędną technologię?
--
cokolwiek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 15:56 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 16:04 Sebastian Biały
- 01.05.10 16:20 Robert Rędziak
- 01.05.10 16:22 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:05 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:08 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:19 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:52 to
- 01.05.10 18:03 Robert Rędziak
- 01.05.10 18:08 Sebastian Biały
- 01.05.10 18:17 to
- 01.05.10 18:36 Robert Rędziak
- 01.05.10 18:37 to
- 01.05.10 18:49 Sebastian Biały
- 01.05.10 19:24 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-01-03 Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?