eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzedawane auta.Re: sprzedawane auta.
  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
    <4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
    <4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    Message-ID: <4bdc2949$1@news.home.net.pl>
    Date: 1 May 2010 15:14:49 +0200
    X-Trace: news.home.net.pl 1272719689 80.52.166.102 (1 May 2010 15:14:49 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 39
    X-Authenticated-User: anka.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276662
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie. Wystarczy prawidłowy algorytm szyfrujący. Dostep do kluczy
    > chroniony jest na takim poziomie, że próba wydostania ich będzie
    > nieopłacalna lub matematycznie nieosiągalna.

    Pitu, pitu, jak auto sobie szyfruje to i ręcznie można to zrobić. A jeśli
    technologia będzie jednolita przynajmniej w obrębie każdej z marek to
    będzie opłacało się to zrobić.

    > Nie rozumiem dlaczego większość ludzi mysli ze tam musi byc jaki EEPROM
    > ktory da się na 4 drutach z portu drukarki przeprogramowac. I nie można
    > inaczej. Otóż można. Tylko nikomu się nie chce robic tego, zapewne z
    > zimnych kalkulacji biznesowych. Technologia jest, chęci brak.

    Pitu, pitu, mając zaszyfrowane dane, algo deszyfrujący i algo szyfrujący
    można bez problemu taki system złamać, obojętne, jak byłby skomplikowany.
    W zasadzie trudno tu nawet mówić o łamaniu, bardziej pasowałby wyraz
    "poznać".

    > Czemu tego nie robi sie automagicznie np. podając kluczyki z immo w aso
    > (tak jak karty Renault). Miesca na zapisanie tych paru bajtów w kluczyku
    > jest wystarczająco dużo, a sam proces zapisu niewiele różni się od
    > odczytu i może być wykonywany po zgaszeniu silnika. O ile tylko
    > producentowi by się chcialo. I nic nie trzeba podpinać, zapis jest
    > dostępny od reki.

    Ale po cholerę robić takie pseudo zabezpieczenie? Jest na to dobre
    określenie: security thru obscurity.

    > Ogólnie poziom informatyzaji samochodów to jakieś lata 70-te. Byc może
    > przeszkodą są tępi managerowie ktorzy sami nie mając pojęcia o technice
    > wciskają mi kity że gadający komputer to osiągnięcie 21 wieku a
    > przebiegu nie da się zabezpieczyć.

    Po co na siłę wciskać do aut zbędną technologię?

    --
    cokolwiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: