-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprawdzać bilingi
Date: Mon, 9 Nov 2015 14:45:34 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 58
Message-ID: <n1q81o$s7t$1@node2.news.atman.pl>
References: <X...@l...net>
<n1l16m$t81$1@node2.news.atman.pl>
<563e0a0f$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
<563e1787$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
<n1l9fa$ukk$1@mx1.internetia.pl>
<563e80b3$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<n1ommm$d10$1$opajak@news.chmurka.net>
<563fe779$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
<n1pd0h$228$1@node2.news.atman.pl>
<5640911d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1447076728 28925 83.142.198.226 (9 Nov 2015 13:45:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Nov 2015 13:45:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <5640911d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571969
[ ukryj nagłówki ]On 09.11.2015 13:27, nadir wrote:
>> Śmiem twierdzić, że takich przypadków jest skrajnie mało. To znaczy, że
>> jeśli ktoś zabija pieszego na przejściu to zwykle nie z powodu tego, że
>> jechał 10 czy nawet 20 km/h na strzałce.
>
> No ale chodzi nie tylko o to żeby nie zabić ale w ogóle nie powodować
> obrażeń.
Przed chwilą pisałeś o tych co giną na pasach. I prawdę mówiąc wydaje mi
się, że w kwestii zielonej strzałki jest to pomijalne statystycznie. Co
do "kolizji", to też IMHO dużego znaczenia czy jedziesz 10km/h cały
czas, czy się zatrzymasz i potem jedziesz 10 km/h nie ma. Zwalniając co
masz zauważyć to zauważysz, a czego nie to i zatrzymując się nie
zauważysz (zakładam normalnego kierowcę). Problemem nie są ci ci się nie
zatrzymują, a ci co co nie zwalniają i się nie rozglądają.
>> A przecież już nie koloryzujmy.
>> Jak ma skręcić o 90 stopni "w miejscu" to przecież nie zapierdalał.
>
> A to już zależy od konstrukcji skrzyżowania, czasem od przejścia do
> samego skrętu jest kila czy kilkanaście metrów. Wielu kierowców dopiero
> tam zwalnia żeby skręcić.
Czasem są. A na ogół nie. Czasami jest nawet jeszcze słabiej jak np
skręt w Stołeczną (nowa nazwa Popiełuszki) przy Hali marymonckiej w
Warszawie.
>> BTW - przecież od skręcania na zielonej strzałce niebezpieczniejsze jest
>> skręcanie na zielonym, a tam nikt zatrzymania nie wymaga.
>
> No ale wtedy pieszy nie ma zielonego światła na przejściu i jest
> mniejsze ryzyko że wpakuje się pod maskę.
Ależ nie ma siły - skręcając na ogół (chyba że robisz to na żółtym etc)
przejeżdzasz przez przejście, gdzie piesi mają zielone. Skręcając na
strzałce _najpierw_ przejeżdzasz przez przejęcie i pieszych masz z boku
(więc raczej widocznych). Skręcając na zielonym pieszych masz do
ostatniej chwili za sobą (i co gorsza rowerzystów) i przed tym
przejściem _nie_masz_obowiązku_ się zatrzymywać (co nie znaczy, że nie
masz obowiązku się rozejrzeć i zwolnić a nawet się zatrzymać
_jak_jest_potrzeba_)
>>> A tak sprawa jest jasna, trzeba zawsze się
>>> zatrzymać i ruszyć ponownie.
>>
>> Z tym, że trochę bez sensu.
>
> No ale co w tym bezsensownego? Gdyby dano w przepisach prawo wybory, to
> nikt by się nigdy nie zatrzymywał i w efekcie pieszy, który powinien
> mieć pierwszeństwo na takim przejściu grałby w ruletkę.
Z tym, że to nie od zatrzymania się zalezy bezpieczeństwo pieszego, a od
rozejrzenia się i ogarnięcia kierowcy. Zatrzymanie tego nie zastąpi. A
próbuje się to właśnie zastąpić:P
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.15 16:18 masti
- 09.11.15 17:01 SW3
- 09.11.15 19:18 Shrek
- 09.11.15 19:54 Pawel \"O'Pajak\
- 09.11.15 20:11 Pawel \"O'Pajak\
- 09.11.15 20:37 re
- 10.11.15 14:56 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!