  • 11. Data: 2005-09-09 17:51:03
    Temat: Re: spadek wydajności p2p w sieci futuro?
    Od: Xneme <r...@w...pl>

    koeman wrote:

    > To ja bede zgadywal...
    > Masz od Futuro polaczenie typu LMDS w okolicach Przymorza i Oliwy - pewno jakies
    > 3-4 Mbit...
    > Jesli zgadlem, to napisze w ten sposob: mialem podobny problem w tej okolicy. Do
    > naszego LMDS-a doczepili jeszcze kilku kklientow i jest po prostu kicha!
    > Obecnie testuje radiolinie od konkurencji (Limes). Jest duza roznica i chyba
    > bede rezygnowal z Futuro.

    tak zgdza sie mam 3mbity , limesa nie chcem mamy go w firmie i pingi
    przy braku wysycenia łącza sa o jakies 60ms wieksze niz w futuro + ttl
    jakies 3 hopy wiecej

    problemem nie jest to ze jest mala przepustowosc bo doczepili kilku
    klienow bo z tsku leci normalnie jakies 350-400kb/s ale ze userzy moi
    maja slabsze transfery na p2p a ja nic nie zminilem jesli chodzi o
    shaping w ostatnim czasie wiec to musi byc cos z portami ewentualnie
    oznaczaja pakiety od programow p2p i inaczej kieruja nimi ruch

  • 12. Data: 2005-09-10 13:28:39
    Od: QQlka <h...@h...ah>

    > klienow bo z tsku leci normalnie jakies 350-400kb/s ale ze userzy moi

    3 Mbity to 400 kb/s?

  • 13. Data: 2005-09-10 17:10:00
    Od: "MrG" <m...@n...pl>

> [...]
    > łacze jest w 20% wykorzystane a www popierdala ftpy tez czy ktos ostatnio
    > zaobserowoał takie anomalie. dodam ze w gdansku.

    Z p2p nie widze problemu na futuro w Lublinie.
    Zaobserwowalem jednak ze np czasy do serwerow np gier on-line
    sa malo zadowalajace. Rownajac np do siebie jakies lacze typu
    chello lub neo do magnusa ( niewysyconego ) zdecydowanie wygrywaja
    2 pierwsze.

    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 506 33 11 69 | gad : 3864459 | skp : mrgoliat

  • 14. Data: 2005-09-15 18:52:18
    Od: "Pawel" <P...@o...pl>

> [...]
    > sie wlecze, łacze jest w 20% wykorzystane a www popierdala ftpy tez czy
    > ktos ostatnio zaobserowoał takie anomalie. dodam ze w gdansku.

    OSK zmieniło operatora więc odpadło jedno pokaźne, lokalne źródło danych :)
    Oczywiście żart...

    PJ

  • 15. Data: 2005-09-21 18:04:45
    Od: "Maestro" <h...@v...pl>

> [...]
    > shaping w ostatnim czasie wiec to musi byc cos z portami ewentualnie
    > oznaczaja pakiety od programow p2p i inaczej kieruja nimi ruch

    Co do działania LMDS futuro to musiałbyś pogadac z Lan Net z Rumi ,
    zrezygnowali po miesiącu i wrocili do poprzedniego dostawcy, My tez mamy łącze
    z LMDS futuro od dwóch miesięcy i były już dwie awarie, w drugiej lokalizacji
    wzieliśmy Limesa i jest dobrze a z naszych porównań nawet lepiej niż Futuro .
    Może te łącze które masz w pracy zestawili Ci na jakiś kiepskich kablach
    Tepsy, my od Limesa mamy radiem i powoli żałujemy tego ,że skusiliśmy się na
    kilka złotych i wzieliśmy futuro chociaż mieliśmy niezłą ofertę z Limesa.

  • 16. Data: 2005-09-21 20:28:51
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <3...@n...onet.pl> Maestro napisał(a):
    [..]

> [...]
    > kilka złotych i wzieliśmy futuro chociaż mieliśmy niezłą ofertę z Limesa.

    A ja mogę polecić futuro, elastyczni, działają b. dobrze
    osiągane wysycenie łącza to ok. 99% w warstwie IP, zaniki/awarie tylko przy mocnym
    opadzie deszczu + konserwacje anten.
    Od momentu zamontowania radiolinii na SAFie działa bardzo dobrze.

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 17. Data: 2005-09-21 21:31:33
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@u...pl>

    Maestro napisał(a):

> [...]
    > kilka złotych i wzieliśmy futuro chociaż mieliśmy niezłą ofertę z Limesa.

    potwierdzam, po miesiacu powiedzielismy PF doniewidzenia. tragiczna
    porazka. lmds moze i sie nadaje ale nie dla isp. kompletnie sie nie
    wywiazli z umowy, dlatego zerwali dwunasto-miesieczna umowe po miesiacu.
    sami technicy stwierdzili, ze jak dalej PF bedzie pchalo w LMDS to
    pojda z torbami jak formus. formus po korym kupuja sprzet od komornikow ;]

    pozdro.

  • 18. Data: 2005-09-22 07:51:01
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <dgsjfd$cqo$1@81.210.34.134> kamil kapturkiewicz napisał(a):

> [...]
    > sami technicy stwierdzili, ze jak dalej PF bedzie pchalo w LMDS to
    > pojda z torbami jak formus. formus po korym kupuja sprzet od komornikow ;]

    Formusz poszedł z torbami nie dlatego że oferowali dostęp przez LMDS'a.

  • 19. Data: 2005-09-22 08:49:28
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

    Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to> wrote:
    > Formusz poszedł z torbami nie dlatego że oferowali dostęp przez LMDS'a.

    A ProFuturo zbyt rewelacyjnych wynikow finansowych tez nie ma...

    http://www.futuro.pl/informacje_finansowe.php

    Ciagle straty...

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 20. Data: 2005-09-22 13:01:35
    Od: "Wojtasss" <w...@k...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@l...freebsd.lublin.pl> napisał
    w wiadomości news:dgtr6o$lka$1@node1.news.atman.pl...
    > Przemyslaw 'Repcio' Gubernat
    >
    > A ProFuturo zbyt rewelacyjnych wynikow finansowych tez nie ma...
    >
    > http://www.futuro.pl/informacje_finansowe.php
    >
    > Ciagle straty...

    Po czym wnioskujesz?

    i tak np:
    "....EBITDA - tzw. wynik z działalności podstawowej. Określa procentowo lub
    kwotowo, jaka część przychodów (czyli wszystkich wpływów firmy ze sprzedaży
    towarów, produktów i usług) pozostaje w firmie po odjęciu kosztów
    operacyjnych. Im wyższa procentowo EBITDA, tym lepiej. Dla inwestorów EBITDA
    jest *prawdziwszym" wskaźnikiem do porównywania niż np. zysk netto, bowiem
    koncentruje się na podstawowej działalności firmy, a pomija zdarzenia
    nadzwyczajne, koszty finansowe oraz niektóre koszty niepowodujące
    faktycznego odpływu gotówki (np. amortyzacja)...." (źródło:
    http://serwisy.gazeta.pl/onas/1,30315,2559917.html )

    Nie jest więc tak źle... poza tym rachunek zysków (strat) może wskazywać, że
    firma ma jakieś zobowiązania wynikające np z kredytów, umów dzierżawy, umów
    dotyczących sprzętu głównej technologii itp. No a poza tym trzeba jeszcze
    spojrzeć na wyniki uwzględniając skalę czasową - jak z roku na rok się one
    zmieniają. Mimo wszystko widzę tendencję wzrostową w połaczeniu z
    "wychodzeniem na swoje", jeśli wiesz co mam na myśli :)

    Pozdr.
    Wojtek