    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Wed, 17 Oct 2012 04:06:35 +0200
    <k59jgh$mb7$1@mx1.internetia.pl> <k59jvr$360$1@node1.news.atman.pl>
    <k59q5n$np3$1@mx1.internetia.pl> <k5bc6k$4ea$1@mx1.internetia.pl>
    <k5bkvg$jtk$1@mx1.internetia.pl> <k5bnr3$n79$1@mx1.internetia.pl>
    <k5cfhp$2rs$1@mx1.internetia.pl> <k5hol5$8nr$1@adenine.netfront.net>
    <k5i713$pq8$1@mx1.internetia.pl> <k5ifqj$vtn$1@news.task.gda.pl>
    <k5j794$ssn$1@mx1.internetia.pl> <k5je7f$drv$1@news.task.gda.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <2...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <f...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <0...@g...com>

    W dniu 2012-10-17 03:46, M.M. pisze:

    > Coś mnie jeszcze niepokoi :) Czy chodzi o to, że jeden wierzchołek
    > reprezentuje wiele elementów i ma (być może dodatkową) krawędź łączącą z
    > samym sobą? Np. w jednym wierzchołku są szlauchy o tej samej długości
    > (de facto, długość to węży to już porządek liniowy).

    Mieszasz porządek na zbiorze z posortowaniem
    po jakiejś własności.

    Element zbioru jest jeden.
    To zresztą leży w definicji porządku (wypadałoby przeczytać;)
    "jeżeli a>=b i b>=a to a=b"
    a=b, to ten sam element.

    Twój przykład z węzami to porządek nie na zbiorze węzy,
    ale na zbiorze liczb.

    "jeżeli f(a)>=f(b) i f(b)>=f(a) to f(a)=f(b)"

    Ale z tego, że dwa węze maja tą samą długość nie winika,
    że to ten sam wąż.

    Elementami grafu, o którym mowa powyżej nie są węże.

    Nie da się wprowadzić porzędku liniwego na zbiorze węży.
    Możesz wprowadzić tam porządek częściowy. Elementy
    tej samej długości będą nieporównywalne. Graf będzie ok.

    Ale jak widać, takie podejście jest mało praktyczne ;-)

    pzdr
    bartekltg