  • 41. Data: 2010-09-18 11:55:55
    Temat: Re: socjalizm na calego
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 10:10:55 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Że co??? ty też nie masz zielonego pojęcia o czym rozmawiasz? No proszę
    >cię...

    Cer to jednak rzadki metal i w dodatku nieco toksyczny, a co sie wlalo
    musi wyleciec przez rure.

    Mocznik natomiast jest latwo dostepny, nieszkodliwy, i spala sie do
    azotu, wody i CO2. No i paru innych mozliwych produktow :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-09-18 11:57:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 11:50:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nic sie nie pomerdalo. Tak to juz jest ze ropa naftowa zawiera
    > benzyne, nafte, oleje lekkie, oleje ciezkie, LPG i mase innych
    > skladnikow.
    >
    > Co sie wydestyluje trzeba sprzedac lub wyrzucic - na szczescie
    > wszystko to cenny surowiec :-)
    > Rynek decyduje o cenach.

    No popatrz.. to znaczy, że mimo, że rynek decyduje, to dane rynkowe kłamią?
    Jeden z pierwszych wyników z gógla:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33207,58416
    97.html
    skoro produkcja jednego jest zależna od drugiego, to jak jedno rośnie o 11%
    a drugie o ponad 35%?
    Jak to wyjaśnisz? Cudem Tuska?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 43. Data: 2010-09-18 12:05:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 11:55:55 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Mocznik natomiast jest latwo dostepny, nieszkodliwy, i spala sie do
    > azotu, wody i CO2. No i paru innych mozliwych produktow :-)

    I zupełnie ci nie przeszkadza, że obydwie substancje są tam w kompletnie
    innym celu? To może lej ON do benzyniaka, tańszy jest... I płyn do
    spryskiwaczy zamiast oleju silnikowego - nie dość, że tańszy, to jeszcze
    mniej szkodliwy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 44. Data: 2010-09-18 12:59:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 10:57:08 +0100, Waldek Godel wrote:

> [...]
    >skoro produkcja jednego jest zależna od drugiego, to jak jedno rośnie o 11%
    >a drugie o ponad 35%? Jak to wyjaśnisz? Cudem Tuska?

    No przeciez pisalem ze Orlen ma instalacje do krakingu, RG tez :-)

    Poza tym nie 35%, tylko troche mniej - skomasuj ON i OO bo to te same
    frakcje. Razem wychodzi mi 17% roznicy wspolczynnika udzialu.
    Mozna tez manipulowac zrodlami ropy - i ich skladem.

    Dalej by trzeba specjalistow w temacie- czy dane nie sa zafalszowane
    przez "produkcje" metoda mieszania komponentow z importu [teraz sie
    chyba nie oplaca, ale byl czas gdy Jet/Solo/Duo zwozily z Rosji nafte
    lotnicza i olej opalowy i robily paliwo do diesla], jak sie liczy
    surowce podebrane na inne produkty - tworzywa sztuczne chocby.

    I technologa z Orlenu - jakie maja mozliwosci instalacji, moze po
    prostu asfalt byl tani a ON sredni to przerabiali duzo.

    J.

  • 45. Data: 2010-09-18 12:59:58
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <n...@o...info> wrote:

> [...]
    97.html
    > skoro produkcja jednego jest zależna od drugiego, to jak jedno rośnie o 11%

    Przecie napisał: cracking i reforming. Wiem, trudne słowa.

    r.
    _____________

  • 46. Data: 2010-09-18 13:09:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:59:58 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > Przecie napisał: cracking i reforming. Wiem, trudne słowa.

    Tak, wiem, przerabiają nadmiar ropy na AdBlue.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 47. Data: 2010-09-18 13:16:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 02:22:08 -0700 (PDT), jacek2v wrote:

    >Jeśli jest rzeczywiście koszt wyprodukowania ON jest wyższy to pomoże
    >jedynie zlikwidowanie akcyzy i opłaty paliwowej.

    Zlikwidowac sie nie da - budzet upadnie :-) Chyba ze wprowadza
    taksometry kilometrowe, albo bramki na kazdym skrzyzowaniu.
    Co byc moze nas czeka, bo alternatywnych napedow przybywa.

    Natomiast zrownac mozna - w zasadzie za kilogram. Albo zgodnie z nowa
    moda - za kg zawartego wegla :-)

    Co do kosztow - proces produkcji jest jeden (destylacja/rafinacja) a
    produktow z niego kilka. To jak ustalic ile ktory kosztuje ?

    Dopiero dalsze zabiegi maja wymierne koszty - oczyszczanie,
    odsiarczanie, dodatki uszlachetniajace.

    J.

  • 48. Data: 2010-09-18 13:23:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT), jacek2v wrote:

    >A skąd takie informacje?
    >A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?

    No wiesz - przypominam ze byly czasy gdy charakterystyczna cecha
    rafinerii byla plonaca tzw pochodnia. Bo np nie bylo chetnych na
    propan i co zrobisz ?

    J.

  • 49. Data: 2010-09-18 13:32:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Sep 2010 02:48:12 -0700 (PDT), choczsz wrote:
    >Otoz ja nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego w ogole istnieje
    >podatek akcyzowy. Oprocz oczywiscie tego powodu, ze jest to kolejne (i
    >znaczace) obciazenie podatkowe obywatela. Obciazenie jedno z wielu - a
    >im ich wiecej i im bardziej rozmyte i ukryte, tym lepiej (dla systemu,
    >nie obywatela).
    >Ceny paliw, tak jak wszystkich innych towarow i uslug, regulowac
    >powinien jedynie rynek (oczywiscie wolny).

    Dwie rzeczy:
    a) zapewnienie finansowania drog,
    b) rynek rynkiem, ale moze panstwo wie lepiej i chce rynek ksztaltowac
    - np zeby obywatel jezdzil malym elektrycznym econoboxem, a nie
    wielkim krazownikiem spalajacym 20/100, ktorego ani gdzie zaparkowac,
    ani rozpedzic :-) I to niekoniecznie musi byc socjalizm, ale np
    bezpieczenstwo - zeby kraj funkcjonowal jak Rosjanie kurek zakreca.

    J.

  • 50. Data: 2010-09-18 13:49:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 18 Sep 2010 13:23:18 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > No wiesz - przypominam ze byly czasy gdy charakterystyczna cecha
    > rafinerii byla plonaca tzw pochodnia. Bo np nie bylo chetnych na propan
    > i co zrobisz ?

    nadmiar gazu do tej pory jest spalany i to nie dlatego, że nie ma
    chetnych, tylko to są niewielkie ilości, których nie opłaca się czyścić

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?