  • 1. Data: 2011-11-02 19:22:23
    Temat: smsy z komputera
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Potrzebuję ustanowki do okazjonalnego wysyłania smsów z komputera.
    Umiem to zrobić podłacząjąc telefon do komputera po usb. Ale
    przypomniałem sobie, że są przecież modemy gsm na usb, bo cały telefon
    przecież mi potrzebny do tego nie jest...

    No i teraz pytanie - czy te modemy umożliwiają (poza oczywiście
    zestawianiem połączenia do internetu, czego akurat nie potrzebuję...)
    taką prozaiczną rzecz, jak wysyłanie smsów? Wszystkie to potrafią?
    Niektóre?

    A drugie pytanie - jaką kartę do tego kupić, żeby przy minimalnym
    zasilaniu pięniędzmi umożliwiała okazjonalne wysłanie smsa? Powiedzmy -
    10-30 smsów miesięcznie.

    MJ

  • 2. Data: 2011-11-02 19:29:39
    Temat: Re: smsy z komputera
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Michal Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > A drugie pytanie - jaką kartę do tego kupić, żeby przy minimalnym
    > zasilaniu pięniędzmi umożliwiała okazjonalne wysłanie smsa? Powiedzmy -

    a może być przez stronę www? Multiboks w Orangu umożliwia wysyłanie
    smsów. Odbiorca dostaje je z nr telefonu, który jest przypisany do
    Multiboksa

  • 3. Data: 2011-11-02 19:48:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    osiek <o...@g...pl> writes:

    > a może być przez stronę www?

    Nie może. Ma wysyłać smsy przez sieć gsm z komputera, który nie ma
    dostępu do internetu.

    Z internetu to nie sztuka.

    MJ

  • 4. Data: 2011-11-02 20:07:31
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > zestawianiem połączenia do internetu, czego akurat nie potrzebuję...)
    > taką prozaiczną rzecz, jak wysyłanie smsów? Wszystkie to potrafią?

    W zasadzie każdy modem jest "widziany" przez system jak port COM. Przez
    ten port rozkazami AT możesz sterować modemem np. wysyłać przez niego SMSy.

    Paweł

  • 5. Data: 2011-11-02 20:55:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Paweł <p...@n...pl> writes:

    > W zasadzie każdy modem jest "widziany" przez system jak port COM.
    > Przez ten port rozkazami AT możesz sterować modemem np. wysyłać przez
    > niego SMSy.

    Dzięki.

    MJ

  • 6. Data: 2011-11-02 21:02:08
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

    > W zasadzie każdy modem jest "widziany" przez system jak port COM. Przez
    > ten port rozkazami AT możesz sterować modemem np. wysyłać przez niego SMSy.

    Podepne sie - ale moze jest jakis soft do tego - cos jak Nokia PC Suite? :)

  • 7. Data: 2011-11-02 21:44:10
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:
> [...]
    > zestawianiem połączenia do internetu, czego akurat nie potrzebuję...)
    > taką prozaiczną rzecz, jak wysyłanie smsów? Wszystkie to potrafią?

    Jak Ci napisano, komendami AT potrafi podobno każdy.
    Ja ze swojej strony przetestowałem wysyłanie przed chwilą na modemie
    Huawei E156G (z zestawu Play Online za 129 PLN) wraz z dołączoną do
    niego aplikacją pt. Play Online oraz simem Orange POP. Aplikacja zawiera
    w sobie coś podobnego do klienta e-mail, ale jest to "klient SMS". SMSy
    śmigają jak z telefonu, ale zarówno wychodzące jak i przychodzące są
    trzymane w lokalnych folderach a nie na simie. Lista odbiorców może być
    z sima albo lokalna.

    > A drugie pytanie - jaką kartę do tego kupić, żeby przy minimalnym
    > zasilaniu pięniędzmi umożliwiała okazjonalne wysłanie smsa? Powiedzmy -
    > 10-30 smsów miesięcznie.

    "Minimalne zasilanie" to ma być minimalna kwota czy częstotliwość?

    Przemek

  • 8. Data: 2011-11-02 21:57:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

> [...]
    > SMS". SMSy śmigają jak z telefonu, ale zarówno wychodzące jak i
    > przychodzące są trzymane w lokalnych folderach a nie na simie. Lista

    Dzięki. Aplikacja mnie nie interesuje, to i tak z linuksa będzie.
    Folderów czy list odbiorców też może nie być. 8-)

    > "Minimalne zasilanie" to ma być minimalna kwota czy częstotliwość?

    No, żeby w sumie (np. w skali roku) było jak najtaniej... A czy to
    będzie co miesiąc X zł, czy raz do roku 12X zł, to wszystko jedno.

    MJ

  • 9. Data: 2011-11-02 22:10:09
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 02.11.2011 20:48, Michal Jankowski pisze:

    > Nie może. Ma wysyłać smsy przez sieć gsm z komputera, który nie ma
    > dostępu do internetu.
    >
    > Z internetu to nie sztuka.
    >
    > MJ
    skoro ma modem i katrę sim - to ma dostęp. Choć mozesz niechcieć z niego
    skorzystać.

  • 10. Data: 2011-11-02 22:15:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-02 22:02, Mateusz wysłał(a) wiadomość:

    > Podepne sie - ale moze jest jakis soft do tego - cos jak Nokia PC Suite? :)

    Np. HUAWEI Mobile Partner (działa chyba też z innymi modemami, nie tylko
    Huawei) -
    <http://sterowniki.bez-kabli.pl/index.php?action=sho
    wfiles&prodid=6&catid=2>
    Można przez niego odbierać i wysyłać SMS-y korzystając z komputera.
    Prosto i wygodnie w trybie GUI z traya.

    No i rewelacyjny polski program dla Windows - menadżer połączeń GSM,
    który nie wymaga instalacji, a oprócz tego ma mnóstwo użytecznych
    bajerów Top NetInfo - <http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557>

    Tutaj jest spis komend AT do sterowania modemami GSM -
    <http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/gsm/at+c.html> a na stronie
    macierzystej, na której podany jest ww link jest też moduł do
    zarządzania SMS-ami (wysyłanie/odbieranie) -
    <http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/gsm/index.html>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/