    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: sms zza granicy, a numer centrum sms
    Date: Wed, 26 Jan 2011 01:13:57 +0500

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> dared to write:

    > Wirtualne SMSC są znane od dawna. W Plusie przez lata numer podawany
    > oficjalnie jako SMSC nie istniał, a był jedynie aliasem dla prawdziwych
    > numerów. Pewnie coś podobnego jest w Uzbekistanie.
    > Natomiast pewnym jest, że telefon WYŚLE SMS-a jedynie na numer podany w
    > ustawieniach. Odbierze z każdego innego. Wyślij sobie SMS z Uzbekistanu
    > do Polski przy prawidłowo skonfigurowanje sieci (a za to ręczyć nie
    > mogę :-), we właściwościach zobaczysz numer SMSC nadawcy.

    To przeczytaj jeszcze raz pytanie: "czy sms... w detalach wiadomosci pozostawi slad w
    postaci centrum sms ery czy zagranicznego operatora?"

    Prawidłowa odpowiedź to: obie możliwości mogą wystąpić - numer "Centrum SMS" w
    detalach otrzymanej wiadomości nie musi mieć nic wspólnego z numerem centrum, które
    przyjęło wiadomość z aparatu nadawcy.

    Nawet może to być numer jeszcze innego operatora, z zupełnie innego państwa. Kiedyś
    sms-y z pakistańskiego Mobilinka przychodziły do polskiego Orange'a doręczane przez
    centrum SMS z numerem z Holandii.

    Wykonałem test, który chciałeś.
    - numer SMSC w moim telefonie: +998930190000 (UCell UZ)
    - numer SMSC w detalach otrzymanej wiadomości (Play - roaming w Beeline UZ):
    +48790998290
    Dla porównania, nr SMSC Play w telefonie: +48790998250

    Czyli albo któraś z trzech sieci (albo i wszystkie!) jest skonfigurowana
    "nieprawidłowo" (= nie po Bebenkowemu), albo to ja mam rację ;)

    Pzdr.
    k.