  • 31. Data: 2016-12-25 22:10:14
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2016 21:55:13 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale problem polega właśnie na tym, że usiłuje się wmawiać ludziom, ze
    > wyrzucanie na śmietnik 5 letniego samochodu to ekologia. Podczas gdy
    > jest to kompletną bzdurą.

    Co to za tajemniczy "oni" wmawiają? Pojaśnisz nieco? No i nie od rzeczy
    zauważyć że nawet jakby wmawiali to jakoś nieskutecznie, bo średni wiek
    auta w Niemczech to prawie 9 lat a w Polsce ponad 11.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2016-12-25 22:44:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co to za tajemniczy "oni" wmawiają? Pojaśnisz nieco?

    Choćby ci od coraz to nowych pomysłów, żeby utrudniać życie właścicielom
    "starych" samochodów w imię ekologii.

    Shrek

  • 33. Data: 2016-12-25 22:51:48
    Od: z <...@...pl>

    > Co to za tajemniczy "oni" wmawiają? Pojaśnisz nieco? No i nie od rzeczy
    > zauważyć że nawet jakby wmawiali to jakoś nieskutecznie, bo średni wiek
    > auta w Niemczech to prawie 9 lat a w Polsce ponad 11.

    Wszelakiej maści pismaki i "specjaliści" wypowiadający się w mediach a i
    tutaj sa tacy to bluzgają _SZROT_ na lewo i prawo tylko ze względu na wiek.
    To się nazywa LOBBING :-)

  • 34. Data: 2016-12-26 00:00:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-25 o 21:55, Shrek pisze:
    > Ale problem polega właśnie na tym, że usiłuje się wmawiać ludziom, ze
    > wyrzucanie na śmietnik 5 letniego samochodu to ekologia. Podczas gdy
    > jest to kompletną bzdurą.
    Ludziom wmawia się różne rzeczy: a to, że taniej wziąć kredyt niż kupić
    coś za posiadaną gotówkę, a to że można zbić kokosy na "lokatach" w
    złocie, albo że dobrze jest inwestować w swoją emeryturę płacąc wysokie
    składki w ZUS i ubezpieczając się w odpowiednich funduszach itd itp.

    > I niektóre mniej inteligentne osobniki to łykają, co więcej jak ktoś o
    > tym głosno powie, to mu się zarzuca oszołomstwo i pytają czy nie wierzy
    > też w efekt cieplarniany i szczepionki;)
    Świata nie zabawisz - zawsze ktoś łyknie jakiś kit i się na tym
    przejedzie. Kiedyś zadziałałaby selekcja naturalna, zdechł by np. z
    głodu, a obecnie dorzucisz się do odkręcania jego życiowych problemów, w
    które wpadł przez własną głupotę ;-)

    Maciek

  • 35. Data: 2016-12-26 07:29:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2016 o 00:00, Maciek pisze:
> [...]
    > złocie, albo że dobrze jest inwestować w swoją emeryturę płacąc wysokie
    > składki w ZUS i ubezpieczając się w odpowiednich funduszach itd itp.

    Problem w tym, jak te "mądrości" stają się obowiązkowe poprzez
    prawodawstwo. A pelikany łykają, ze to dal ich czy środowiska dobra.

    Shrek

  • 36. Data: 2016-12-26 09:54:05
    Od: p...@g...com

    Są pelikany żyjące w kraju którego gospodarka opiera się na przemyśle samochodowym i
    ten lobbing jest dla nich korzystny ale są też inne mniej inteligentne pelikany które
    są w stanie uwierzyć w każdą bzdurę np posłowie pewnej partii którzy postulują strefy
    w miastach pow. 200 tys mieszkańców ... Rzut oka za granicę i co widzimy ? Na północy
    cienizna najmniejsze Bremen to ponad pół miliona później Berlin, Hamburg czy Hannover
    ... Rostock powyżej pół miliona jakos oparł się pelikanom :-) większość stref to
    przeciez południowy zachód czyli przemysłowe zagłębie Niemiec jednak pelikany nadal
    wiedzą swoje ... Złapane na kłamstwie ze niby poziom zanieczyszczeń spadł (patrz
    dieselgate) gdy VW trul w najlepsze autami z zieloną plakietka zaczynają gubić się w
    zeznaniach i chyba tylko w Dresden przyznali że tak naprawdę pomaga calkowite
    ograniczenie ruchu samochodowego bez względu na plakietkę. Tak więc dobrzy parafianie
    weźcie się najpierw za przemysł, ogrzewanie mieszkań starymi piecami itp a auta
    zostawcie na koniec bo może ta rzekoma rewolucja jest zbędna. No i najpierw projekt
    pilotowy w Warszawie a w razie sukcesu (ha ha ha) potwierdzonego przez niezależnych
    ekspertów dalsze miasta powyżej 500 tysięcy mieszkańców.

  • 37. Data: 2016-12-26 10:19:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2016 22:44:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > Choćby ci od coraz to nowych pomysłów, żeby utrudniać życie właścicielom
    > "starych" samochodów w imię ekologii.
    >
    > Shrek

    Aaa... masz na myśli inżynierów unowocześniających silniki tak żeby
    mniej paliły i mniej zanieczyszczały? Oraz tych tworzących samochody
    elektryczne (oraz elektrownie wiatrowe i słoneczne, o czym wspominam bo
    zaraz byś powiedział że elektryki powodują większe zużycie węgla), żeby
    jeszcze mniej paliły, mniej zanieczyszczały i mnie hałasowały. Tak? A
    jaką drogę proponujesz w zamian? Robienie coraz więcej palących i
    dymiących silników? Powrót do koni?
    I które to nowe wynalazki musisz zamontować do swojego starego auta? Bo
    jakoś ostatnimi laty żadnego przymusu nie zauważyłem.
    No, dosyć tego dopieszczania Shreka, bywaj, hejterze - paranoiku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2016-12-26 11:13:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Ludziom wmawia się różne rzeczy: a to, że taniej wziąć kredyt niż kupić
    > coś za posiadaną gotówkę,

    Nie generalizuj - czasem jest taniej.
    Przykłady - kredyty promocyjne, np. 50 na 50 na samochody, względnie
    takie z dotacją - gdzie warunkiem jej otrzymania jest wzięcie kredytu.

  • 39. Data: 2016-12-26 12:05:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Aaa... masz na myśli inżynierów unowocześniających silniki tak żeby
    > mniej paliły i mniej zanieczyszczały?

    Nie - jak nie rozumiesz słowa pisanego to nic nie poradzę. A
    inżynierowie od pomiaru emisji to ostatnio coraz lepsze efekty uzyskują;)

    > Oraz tych tworzących samochody
    > elektryczne (oraz elektrownie wiatrowe i słoneczne, o czym wspominam bo
    > zaraz byś powiedział że elektryki powodują większe zużycie węgla),

    Słuchaj - tak się składa, że z energetyką mam trochę wspólnego. Nie - to
    tak nie działa. Przynajmniej na razie (i raczej nie będzie w niedalekiej
    przyszłości - nie tylko w Polsce)

    > żeby
    > jeszcze mniej paliły,

    Akurat z tym spalaniem to... w zasadzie mniej już paliły;)

    > mniej zanieczyszczały i mnie hałasowały. Tak? A
    > jaką drogę proponujesz w zamian? Robienie coraz więcej palących i
    > dymiących silników? Powrót do koni?

    Jednak jesteś oszołomem z punktu pierwszego. Dość dokładnie napisałem
    kilka postów temu o co chodzi i dokładnie to uargemntowałem. A ty tylko
    skaczesz i szczekasz ogólnikami.

    > No, dosyć tego dopieszczania Shreka, bywaj, hejterze - paranoiku.

    I dobrze. EOT,

    Shrek

  • 40. Data: 2016-12-26 13:13:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 24 Dec 2016 21:26:04 +0100, Mateusz Bogusz

    > A pellet to nie jest z drewna? A wcześniej napisałeś że drewno też
    > szkodliwe.

    Pelet jest z drewna, i jak każde drewno, niezależnie od tego jak jest
    spalane, jest szkodliwe dla ludzi. W zasadzie drewno jest bardziej
    szkodliwe dla ludzi niż dobrze spalany węgiel. Oczywiście kominkowcy będą
    zaprzeczać, typowe -- o czym już wspominałem.

    --
    Pozdor
    Myjk