  • 1. Data: 2012-04-02 22:21:43
    Temat: smierc wlasciciela pojazdu
    Od: michalis <m...@p...com>

    Witam,

    czy można użytkować auto, którego jedyny wpisany w DR właściciel nie
    żyje? Ubezpieczenie jest ważne. Sprawy spadkowej jeszcze nie było
    (pewnie auto dostanie żona zmarłego). Auto miałaby kierować osoba w
    ogóle nie spokrewniona z rodziną.

    M.

  • 2. Data: 2012-04-02 22:27:09
    Temat: Re: smierc wlasciciela pojazdu
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-04-02 22:21, michalis pisze:
> [...]
    > żyje? Ubezpieczenie jest ważne. Sprawy spadkowej jeszcze nie było
    > (pewnie auto dostanie żona zmarłego). Auto miałaby kierować osoba w

    Postępowanie spadkowe. Najprościej to dopóki właściciel jeszcze ciepły,
    należy sporządzić umowę sprzedaży i po kłopocie.

  • 3. Data: 2012-04-02 22:34:20
    Temat: Odp: smierc wlasciciela pojazdu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "michalis" <m...@p...com> napisał w wiadomości grup
    > Witam,
    >
    > czy można użytkować auto, którego jedyny wpisany w DR właściciel nie żyje?

    Jak masz zgodę potencjalnych spadkobierców to nie widzę zagrożeń.

    >Ubezpieczenie jest ważne. Sprawy spadkowej jeszcze nie było (pewnie auto
    >dostanie żona zmarłego).

    Co znaczy dostanie?
    Jeśli nie mieli rozdzielności majątkowej, to to auto JUŻ jest jej,
    przynajmniej w 50%.
    Pozostałe minimum kilkadziesiąt % dostanie po sprawie spadkowej.

  • 4. Data: 2012-04-02 22:34:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Postępowanie spadkowe. Najprościej to dopóki właściciel jeszcze ciepły,
    > należy sporządzić umowę sprzedaży i po kłopocie.

    Łatwy sposób na trafienie za kraty jak coś się rypnie, mam nadzieję, że
    wiesz, iż namawiasz do przestępstwa.

  • 5. Data: 2012-04-02 22:37:17
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-04-02 22:27, megrims pisze:

    > Postępowanie spadkowe. Najprościej to dopóki właściciel jeszcze ciepły,
    > należy sporządzić umowę sprzedaży i po kłopocie.

    IMO nie byłoby tego pytania, gdyby właściciel był jeszcze ciepły...

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 6. Data: 2012-04-02 23:14:37
    Od: "zho" <o...@p...com>

> [...]
    > przynajmniej w 50%.
    > Pozostałe minimum kilkadziesiąt % dostanie po sprawie spadkowej.

    Po 1 sprawe trzeba przeprowadzic,
    Po 2 kolega nic nie pisze o dzieciach wlasciciela, tez im sie conieco
    nalezy.
    Po 3 sie kiedys na takim autku niezle przejechalem :(
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl

  • 7. Data: 2012-04-02 23:37:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zho" <o...@p...com> napisał w wiadomości grup

    > Po 1 sprawe trzeba przeprowadzic,

    Nie, 50% OD ZAWSZE należy do żony, bez sprawy spadkowej.
    Wpisanie do dowodu rejestracyjnego tylko męża, dokładnie NIC nie zmienia.
    O ile oczywiście auto należało do wspólnoty majątkowej (ustawowej).

    > Po 2 kolega nic nie pisze o dzieciach wlasciciela, tez im sie conieco
    > nalezy.

    Tylko z tych 50% które było ojca, dopóki matka żyje, jej część samochodu
    należy tylko do niej.

  • 8. Data: 2012-04-02 23:53:20
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-04-02 22:34, Cavallino pisze:

> [...]
    > grup dyskusyjnych:jld22q$k2t$...@u...news.interia.pl...

    > Łatwy sposób na trafienie za kraty jak coś się rypnie, mam nadzieję, że

    Ja do niczego nie namawiam. Stwierdzam tylko, ze tak było by
    najprościej. A datę sprzed 2 dni można wpisać.

    Ogólnie samo stwierdzenie dopóki właściciel jeszcze ciepły
    jest dość makabryczne i cyniczne. Kto w takich chwilach
    myśli o takich rzeczach jak sprzedaż samochodu.

  • 9. Data: 2012-04-03 12:19:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 02 Apr 2012 22:21:43 +0200 osobnik zwany michalis
    wystukał:

> [...]
    > żyje? Ubezpieczenie jest ważne. Sprawy spadkowej jeszcze nie było
    > (pewnie auto dostanie żona zmarłego). Auto miałaby kierować osoba w

    jeżeli masz DR i ważne ubezpieczenie to możesz.
    Nie masz obowiązku nawet znać właściciela.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2012-04-03 14:08:14
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > O ile oczywiście auto należało do wspólnoty majątkowej (ustawowej).

    > Tylko z tych 50% które było ojca, dopóki matka żyje, jej część samochodu
    normalnie, bez innych jasnych zobowiązań - jest tak jak pisze Cavalino.
    w małżeństwie - wszystko wspólne.
    Natomiast autem może jeździć każdy kto ma dowód i ubezpieczenie. Może
    być na wakacjach i nie wiedzieć ze właściciel zmarł
    ToMasz