-
X-Received: by 10.49.133.168 with SMTP id pd8mr67233qeb.29.1386977610891; Fri, 13 Dec
2013 15:33:30 -0800 (PST)
X-Received: by 10.49.133.168 with SMTP id pd8mr67233qeb.29.1386977610891; Fri, 13 Dec
2013 15:33:30 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!209.85.216.87.MISMATCH!ie8no1441
2090qab.0!news-out.google.com!9ni9759qaf.0!nntp.google.com!ie8no14412081qab.0!p
ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 13 Dec 2013 15:33:30 -0800 (PST)
In-Reply-To: <l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.179.73;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.175.179.73
References: <X...@l...net>
<52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<1...@p...pl.invalid>
<X...@l...net>
<3...@p...pl.invalid>
<l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<l8crsd$94t$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: słaby akumulator w aucie
From: k...@g...com
Injection-Date: Fri, 13 Dec 2013 23:33:30 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656820
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 22:33:41 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegrou
ps.com...
>
>
>
> > Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
>
>
>
> Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
>
> maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez niej
>
> Houston ma problem.
>
> Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i trzeba
>
> by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
>
> Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I??)/2 (wał), oraz
>
> postępowym E=(mV?)/2 (tłoki i kije) wynika, że trzykrotne zwiększenie
>
> prędkości (a w malczanie fabryczna max. to 5kRPM stałego i 5.3, czy 5.5
>
> chwilowego kręcenia) to 9-krotne zwiększenie energii, jeśli winda w bloku
>
> nosi tonę, to nie sądzę, by wsadzenie do niej 9 ton nie spowodowało żadnych
>
> skutków (ze słynnego E=mc? wnioskuję, że równoważny skutek wywoła 9- a nie
>
> 3-krotne zwiększenie obciążenia masą) 2-3 tony najprawdopodobniej uniesie -
>
> sam konserwator mówił, że winda o nośności 500 kilo da radę 2 tonom,
>
> przynajmniej w starych windach tak było, ale powyżej nie radziłby nawet
>
> myśleć o skutkach). Poza tym, w mądrej (nie, nie w Wiki) literaturze
>
> znalazłem (nie pamiętam, ale chyba to był wydział fizyki jakiejś uczelni,
>
> lub coś z tej paki), że powyżej pewnych obrotów moc oddawana gwałtownie
>
> maleje (widać to zresztą na wykresie trakcyjnym) i znaczna większość
>
> wytwarzanej wtedy energii idzie na ruch maszyny, zamieniając się w ciepło,
>
> bardzo dużo ciepła, bardzo szybko, niekiedy błyskawicznie niszcząc obiekt.
>
> Tu:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=0wTIh5I_0zM
>
> http://www.youtube.com/watch?v=7mH8BWdqAtw
>
> http://www.youtube.com/watch?v=nfgfQq8Kh3w
>
> widać skutki nie tak dużego przekroczenia obrotów, na pewno znacznie mniej,
>
> niż dwukrotnego.
>
> W przypadku malczana uwierzę do moooże 7, z dużym trudem, do 8 kRPM, powyżej
>
> stawiam niemal pewnie flachę Royala, że się rozsypie natychmiast, zanim
>
> dojdzie to 15k.
>
>
>
> Pragnę zwrócić uwagę na istotny szczegół - pisząc "nie wierzę", nie mam na
>
> myśli "nieprawda". Bo ja nie z tych, co jak w coś, istnienie czegoś nie
>
> wierzą, to tego nie ma. Ja tylko nie wierzę. Choćby mnie dookoła otaczało, a
>
> ja bym o tym nie wiedział.
>
>
>
> --
>
> ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
>
> Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
>
> To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
>
> wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
Ja nie muszę wierzyć bo sam go zabiłem. Może i dmuchawa by się rozleciała ale nie
zdążyła. Korbowód był pierwszy. On nie pracował 16 godzin i 38 minut. Na tych
obrotach to może 10 sekund. Wskazówka na obrotomierzu doszła do 15 000 i się po
głośnym trzasku cicho zrobiło.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.13 13:30 ACMM-033
- 15.12.13 13:23 ACMM-033
- 15.12.13 20:14 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=