  • 11. Data: 2010-02-02 17:53:25
    Temat: Re: sky 3d
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > A są choćby testowe, laboratoryjne ale działające technologie 3D tak
    > kompletnie bez okularów?

    coś bardziej laboratoryjnego zaprezentowało Hitachi:

    http://www.frazpc.pl/news/27436-3D_bez_okular%C3%B3w
    _10_cali_od_Hitachi

    --
    Bogdan

  • 12. Data: 2010-02-02 18:01:09
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A są choćby testowe, laboratoryjne ale działające technologie 3D tak
    > kompletnie bez okularów?

    Są normalnie do kupienia, ale z jakością obrazu jest różnie. Najpoważniejszy
    problem to konieczność zachowania właściwej odległości i kąta patrzenia.
    Więc nie wiem czy okulary nie są wygodniejsze.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 13. Data: 2010-02-02 18:03:40
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > może i tak, ale u nas w kinach takie właśnie dają (dwa kolory),
    > natomiast na wyspach nieco inne

    Ale z anaglifami ma to niewiele wspólnego. A i co do tego, czy w naszych
    kinach są okulary dwukolorowe to bym się spierał.

  • 14. Data: 2010-02-02 21:16:22
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.02.2010 19:03, Wiewior pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale z anaglifami ma to niewiele wspólnego.

    albo nic

    A i co do tego, czy w naszych
    > kinach są okulary dwukolorowe to bym się spierał.

    celowo się przyglądałem

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 15. Data: 2010-02-03 08:54:31
    Od: "Nik Plagiat" <s...@w...gmail.com>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > Gdzie takie daja ?
    > Co prawda w zyciu widzialem jeden film 3d w kinie - avatar - ale okulary
    > jakie dostalem na czas projekcji nijak nie byly dwukolorowe.
    Okulary do filmów 3d nie są dwukolorowe ale polaryzacyjne.
    Jedną szybkę polaryzują w kierunku pionowym
    a drugą w poziomym.
    Na ekranie wyświetlane są dwa różne nałożone na siebie obrazy (każdy inaczej
    spolaryzowany).
    Okulary odfiltrowują jeden od drugiego dla poszczególnego oka.
    Mózg robi resztę i sam tworzy z tego obraz 3d.
    Łatwo to sprawdzić biorąc dwie pary takich okularów i popatrzeć przez nie
    jednocześnie.
    Gdy zaczniemy obracać jedną parą polaryzatory wytłumią światło docierające
    do oka niemal całkowicie.
    Okulary dwukolorowe stosowane są do oglądania filmów pseudo 3d
    ciemniejszy okular powoduje opóźnienie analizy docierającego obrazu względem
    jaśniejszego.
    Jezeli więc akcja będzie przesuwała się w odpowiednim kierunku w poziomie
    ekranu
    móżg zinterpretuje opóźnienie jako efekt 3d (kiepski)

    pozdrawiam
    N.

  • 16. Data: 2010-02-03 10:17:28
    Od: "lennox" <l...@w...o2.pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał w wiadomości

    A są choćby testowe, laboratoryjne ale działające technologie 3D tak
    > kompletnie bez okularów?

    http://www.idg.pl/news/355504/Kino.3D.bez.okularow.h
    tml

  • 17. Data: 2010-02-03 11:03:53
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-02-03 09:54, Nik Plagiat pisze:
    > Okulary do filmów 3d nie są dwukolorowe ale polaryzacyjne.
    > Jedną szybkę polaryzują w kierunku pionowym
    > a drugą w poziomym.

    No właśnie w Dolby 3D tak nie jest. Przynajmniej wg dokumentacji
    zawartej na stronie. Jest to filtrowanie obrazu wg długości fal różne
    dla każdego oka.

    --

    Wiewior

  • 18. Data: 2010-02-03 14:40:22
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 03-02-2010 o 09:54:31 Nik Plagiat <s...@w...gmail.com> napisał(a):

    > Okulary do filmów 3d nie są dwukolorowe ale polaryzacyjne.

    Różne są systemy. Są polaryzacyjne (liniowe lub kołowe), LCD
    przepuszczające obraz na zmianę do jednego i drugiego oka, i właśnie
    kolorowe.
    Te kolorowe są w Polsce najpopularniejsze. Tylko, że nie jest to czerwony
    i zielony jak w zwykłych anaglifach tylko każda z trzech barw podstawowych
    jest rozdzielana na 2 odcienie - każde oko dostaje "połowę" R, "połowę" G
    i "połowę" B. Taki "multianaglif" :) Czyli oczy dostają pełnokolorowe
    obrazy różniące się minimalnie odcieniem.
    http://film-fx.blogspot.com/2009/07/3d-w-polsce.html

    --
    SW3
    ----