    Date: Fri, 08 Mar 2013 21:06:38 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: skurwysyny przed przejsciami dla pieszych

    W dniu 2013-03-08 20:35, J.F. pisze:
    > Moze i inna, np kanal w radiu chcial zmienic.
    >
    > Bo na pewno nie dlatego ze pieszych chcial puscic, pieszych nie widzialem
    > :-P

    W przepisach nie ma słowa o 'widzeniu' pieszych.

    (...)
    > No i nie zmyslaj - ostre hamowanie przy 40km/h ... czego to ludzie nie
    > napisza :-P

    Semantyka chyba nie tutaj wątpliwości - ostre, gwałtowne, nagłe.
    Prędkość jest nieistotna. Fizyka też nie ma wątpliwości - opóźnienie
    maksymalnie możliwe. Laptop też nie miał wątpliwości w czasie lotu
    z kanapy... Piesi też wolą, jak zatrzymam się gwałtownie przed
    przejściem z 50, niż z 70, która mi to już fizycznie uniemożliwi...

    > A tak szczerze, to jak duzy ten odsetek ? 50% ?

    50%? To by pasowało do Twoich teorii - nie, nie ma tak dobrze.
    Droga jest generalnie z ograniczeniem do 50km/h (pomijam małe
    fragmenty +20 -10). Jadąc ~50 sporadycznie się kogoś trafi, kto
    wyprzedzi innych. Bardzo rano to jeszcze bez problemu wróci na
    swoją część drogi (względnie luźno jest jest), ale później to
    już gęsto. Nawet jak luźno to ludzie jadą 50-60.