-
1. Data: 2015-10-23 14:28:40
Temat: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
Witam
Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa taka
5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze zużywa. U
mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl rusza i
jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te
biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam były
takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie skrzynie w
chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej następuje zmiana
biegów.
Ktoś da radę jakoś pomóc ?
MArek
-
2. Data: 2015-10-23 16:11:05
Temat: Re: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
Od: KJ <p...@b...pl>
W dniu piątek, 23 października 2015 14:25:53 UTC+2 użytkownik ToTylkoJa napisał:
> Witam
>
> Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa taka
> 5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze zużywa. U
> mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl rusza i
> jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te
> biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam były
> takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie skrzynie w
> chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej następuje zmiana
> biegów.
> Ktoś da radę jakoś pomóc ?
> MArek
Zapewne działa jak większość skrzyń, tu masz animację:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=275&v=aA
WxZRuBXtw
Może to być problem zużycia mechanizmu wybieraka, musisz zdjąć dźwignię, potem dekiel
i popatrzeć, na wytarcia, luzy itp.
W chinolu zużyć się pierwsze może... wszystko, ale może też być tak jak w większości
skrzyń motocyklowych czyli właśnie drugi bieg, dokładnie to co u Ciebie.
KJ
-
3. Data: 2015-10-23 18:26:57
Temat: Re: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
KJ wrote:
> W dniu piątek, 23 października 2015 14:25:53 UTC+2 użytkownik ToTylkoJa
> napisał:
>> Witam
>>
>> Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa
>> taka 5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze
>> zużywa. U mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl
>> rusza i
>> jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te
>> biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam
>> były takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie
>> skrzynie w chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej
>> następuje zmiana biegów.
>> Ktoś da radę jakoś pomóc ?
>> MArek
>
> Zapewne działa jak większość skrzyń, tu masz animację:
>
> https://www.youtube.com/watch?time_continue=275&v=aA
WxZRuBXtw
>
> Może to być problem zużycia mechanizmu wybieraka, musisz zdjąć dźwignię,
> potem dekiel i popatrzeć, na wytarcia, luzy itp.
>
> W chinolu zużyć się pierwsze może... wszystko, ale może też być tak jak w
> większości skrzyń motocyklowych czyli właśnie drugi bieg, dokładnie to co
> u Ciebie.
>
>
> KJ
Film świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film
raczej nie rozjaśnia mojego problemu. To że w skrzyni jest kilka par trybów
to wiedziałem. Najciekawsze jest jednak to jak one są łączone/sprzęgane.
Dokładniej co powoduje blokowanie konkretnych par trybów. Jak czytałem
opisy, są wersje z przesuwnym kołem zębatym (wałkiem) lub przesuwnym
klinem. Film pokazuje że przy zmianie biegów rusza się koło zębate razem ze
specjalnym wałkiem zębatym. Ja widziałem (w simsonie) wersję gdzie są
cztery pary kół zębatych połączonych ciągle, a która para przekazuje napęd
na wał wyjściowy, jest wybierane za pomocą takiego wypychacza / popychacza,
który rusza się w wydrążonym wałku wyjściowym. Jedno i drugie to skrzynia
biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki
jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem.
MArek
-
4. Data: 2015-10-24 01:23:53
Temat: Re: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
Od: Tmek <t...@d...ek>
>> KJ
> Film świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film
> raczej nie rozjaśnia mojego problemu. To że w skrzyni jest kilka par trybów
> to wiedziałem. Najciekawsze jest jednak to jak one są łączone/sprzęgane.
> Dokładniej co powoduje blokowanie konkretnych par trybów. Jak czytałem
> opisy, są wersje z przesuwnym kołem zębatym (wałkiem) lub przesuwnym
> klinem. Film pokazuje że przy zmianie biegów rusza się koło zębate razem ze
> specjalnym wałkiem zębatym. Ja widziałem (w simsonie) wersję gdzie są
> cztery pary kół zębatych połączonych ciągle, a która para przekazuje napęd
> na wał wyjściowy, jest wybierane za pomocą takiego wypychacza / popychacza,
> który rusza się w wydrążonym wałku wyjściowym. Jedno i drugie to skrzynia
> biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki
> jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem.
>
Zapewne tego. Tutaj jest pokazane jak to dziala i co sie przesuwa
https://www.youtube.com/watch?v=7EMIdGgsQ68
W tym co masz wygladac to bedzie tak jak w tym, czesto to sa kopie
jakiejs hondy.
https://www.youtube.com/watch?v=w2TmGjOgSUw
Tmek
-
5. Data: 2015-10-24 23:50:58
Temat: Re: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2015-10-23 o 18:26, ToTylkoJa pisze:
> Mnie ciekawi jaki jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed
rozkręceniem.
Jak w wiekszosci jednosladow - na kłach. Dokładnie tak:
http://img19.staticclassifieds.com/images_tablicapl/
139949757_1_644x461_skrzynia-chinski-cross-quad-lonc
in-lifan-125-110-zebatka-ogar-zipp-los-kamienna-gora
.jpg
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C