-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
Date: Fri, 23 Oct 2015 18:26:57 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 45
Message-ID: <n0dmv8$7p3$1@usenet.news.interia.pl>
References: <n0d90f$ag9$1@usenet.news.interia.pl>
<c...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 114.120.225.195.static.bait.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1445617448 7971 195.225.120.114 (23 Oct 2015 16:24:08
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Oct 2015 16:24:08 +0000 (UTC)
User-Agent: KNode/0.10.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:668520
[ ukryj nagłówki ]KJ wrote:
> W dniu piątek, 23 października 2015 14:25:53 UTC+2 użytkownik ToTylkoJa
> napisał:
>> Witam
>>
>> Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa
>> taka 5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze
>> zużywa. U mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl
>> rusza i
>> jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te
>> biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam
>> były takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie
>> skrzynie w chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej
>> następuje zmiana biegów.
>> Ktoś da radę jakoś pomóc ?
>> MArek
>
> Zapewne działa jak większość skrzyń, tu masz animację:
>
> https://www.youtube.com/watch?time_continue=275&v=aA
WxZRuBXtw
>
> Może to być problem zużycia mechanizmu wybieraka, musisz zdjąć dźwignię,
> potem dekiel i popatrzeć, na wytarcia, luzy itp.
>
> W chinolu zużyć się pierwsze może... wszystko, ale może też być tak jak w
> większości skrzyń motocyklowych czyli właśnie drugi bieg, dokładnie to co
> u Ciebie.
>
>
> KJ
Film świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film
raczej nie rozjaśnia mojego problemu. To że w skrzyni jest kilka par trybów
to wiedziałem. Najciekawsze jest jednak to jak one są łączone/sprzęgane.
Dokładniej co powoduje blokowanie konkretnych par trybów. Jak czytałem
opisy, są wersje z przesuwnym kołem zębatym (wałkiem) lub przesuwnym
klinem. Film pokazuje że przy zmianie biegów rusza się koło zębate razem ze
specjalnym wałkiem zębatym. Ja widziałem (w simsonie) wersję gdzie są
cztery pary kół zębatych połączonych ciągle, a która para przekazuje napęd
na wał wyjściowy, jest wybierane za pomocą takiego wypychacza / popychacza,
który rusza się w wydrążonym wałku wyjściowym. Jedno i drugie to skrzynia
biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki
jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem.
MArek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=