eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleskrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żleRe: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
    Date: Fri, 23 Oct 2015 18:26:57 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <n0dmv8$7p3$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <n0d90f$ag9$1@usenet.news.interia.pl>
    <c...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 114.120.225.195.static.bait.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1445617448 7971 195.225.120.114 (23 Oct 2015 16:24:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Oct 2015 16:24:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.10.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:668520
    [ ukryj nagłówki ]

    KJ wrote:

    > W dniu piątek, 23 października 2015 14:25:53 UTC+2 użytkownik ToTylkoJa
    > napisał:
    >> Witam
    >>
    >> Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa
    >> taka 5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze
    >> zużywa. U mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl
    >> rusza i
    >> jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te
    >> biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam
    >> były takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie
    >> skrzynie w chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej
    >> następuje zmiana biegów.
    >> Ktoś da radę jakoś pomóc ?
    >> MArek
    >
    > Zapewne działa jak większość skrzyń, tu masz animację:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?time_continue=275&v=aA
    WxZRuBXtw
    >
    > Może to być problem zużycia mechanizmu wybieraka, musisz zdjąć dźwignię,
    > potem dekiel i popatrzeć, na wytarcia, luzy itp.
    >
    > W chinolu zużyć się pierwsze może... wszystko, ale może też być tak jak w
    > większości skrzyń motocyklowych czyli właśnie drugi bieg, dokładnie to co
    > u Ciebie.
    >
    >
    > KJ
    Film świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film
    raczej nie rozjaśnia mojego problemu. To że w skrzyni jest kilka par trybów
    to wiedziałem. Najciekawsze jest jednak to jak one są łączone/sprzęgane.
    Dokładniej co powoduje blokowanie konkretnych par trybów. Jak czytałem
    opisy, są wersje z przesuwnym kołem zębatym (wałkiem) lub przesuwnym
    klinem. Film pokazuje że przy zmianie biegów rusza się koło zębate razem ze
    specjalnym wałkiem zębatym. Ja widziałem (w simsonie) wersję gdzie są
    cztery pary kół zębatych połączonych ciągle, a która para przekazuje napęd
    na wał wyjściowy, jest wybierane za pomocą takiego wypychacza / popychacza,
    który rusza się w wydrążonym wałku wyjściowym. Jedno i drugie to skrzynia
    biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki
    jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem.

    MArek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: