  • 31. Data: 2017-03-15 23:40:54
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:

    > tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    > np
    > Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    > Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    > o co chodzi?

    Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.
    Generalnie to jak dasz kiepski silnik (o małym zakresie
    ekonomicznej pracy) to musisz to poprawić większa ilością
    biegów.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2017-03-16 01:53:35
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:

    > Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

    A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka
    traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

    Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około
    6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne
    ubytki oleju.

    Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama
    oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można
    było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;)

    --
    mk4

  • 33. Data: 2017-03-16 06:07:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2017 o 22:58, Tomasz Pyra pisze:

    > Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej
    > daje radę na zakrętach.
    > Z przodu nawet sporo miejsca, z tyłu mało, bagażnik za to całkiem duży (VII
    > gen 2001-2005).

    THX. Żeby jeszcze reflektory maił ładniejsze i 5 drzwi, to bym sobie
    adoptował takiego or razu;)

    Shrek

  • 34. Data: 2017-03-16 07:51:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-15 o 18:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    > ale przy predkosci w tej trasie 170, 130, czy po zwyklej krajowce 70-120 ?
    >
    > J.

    przy prędkości autostradowej 140-160.

    Lewis

  • 35. Data: 2017-03-16 08:23:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
    > ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów
    > dokładnie 6 biegowej.
    > dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
    > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >
    > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    Miałem 2 podobnej (niskiej średniej) klasy samochody z podobnym
    silnikiem (ok. 100KM, benzyna) z 5 i 6 biegowymi skrzyniami.
    Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
    rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.
    Niestety 6 bieg mnie mocno rozczarował. Myślałem, że będzie służył do
    cichej i przyjemnej jazdy autostradowej 140km/h z 2000 obr/min. Okazało
    się, że samochód proponuje wrzucanie go już około 80km/h, a przy
    prędkości autostradowej jest już koło 4000obr. Przy takich przełożeniach
    w skrzyni 6 biegowej biegi się bardzo szybko kończą, co przeszkadza przy
    wyprzedzaniu na krajówkach. Niemniej jednak jazda autostradami na 6
    biegu na pewno jest przyjemniejsza/cichsza i bardziej ekonomiczna. Radia
    da się słuchać :)
    Być może w innych (mocniejszych) silnikach inaczej konfiguruje się
    przełożenie biegów i szóstka jest szóstką.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2017-03-16 09:47:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Mar 2017 01:53:35 +0100, mk4 napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około
    > 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne

    To może w dużej mierze zależeć od stanu silnika.

    Tras długich nie robiłem, ale przejeżdżam rajdy które składają się ze
    160-200km odcinków specjalnych przejeżdżanych z gazem w podłodze przy
    maksymalnych obrotach i jakiś 300 km dojazdówek przejeżdżanych w normalnym
    ruchu zgodnie z przepisami.
    Silnik który normalnie jeżdżąc nie zużywa oleju (tzn. też nie mam jakiś
    dokładnych pomiarów, ale na pewno jak przejadę 1000-2000km to nic nie
    ubywa) bierze na takiej imprezie około 1-1.5l oleju (zużywając do tego
    około 120-150l benzyny).

    Myślę że obciążeniowo odpowiada to około 500km przejechanym z prędkością
    maksymalną.

    > Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama
    > oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można
    > było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;)

    A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
    delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
    spalin, które maskują ubytki oleju.

    Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
    uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
    oleju?

  • 37. Data: 2017-03-16 10:14:55
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >
    > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej
    elementów, a więc większe ryzyko awarii. Ale z jakiego powodu masz te
    "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia
    biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego
    producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie
    różną charakterystyką.

  • 38. Data: 2017-03-16 10:22:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]
    > biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego
    > producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie

    cytuje z góry
    mam to samo
    "

  • 39. Data: 2017-03-16 10:27:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
    >rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.

    A predkosc, moc silnika i obroty jakie ?

    Bo nie zawsze 6-ty bieg cos da.

    J.

  • 40. Data: 2017-03-16 10:27:43
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:22:42 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
    > rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.

    A i jeszcze jedno kuzyn miał mondeo 5 biegów
    Przeszedł na toyote automat 7 biegów.
    zupełnie inny świat dżwieków