  • Data: 2009-12-21 21:34:05
    Temat: Re: skrócona superheterodyna AM na lampach
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Kucharski napisał:

> [...]
    biornik.pdf
    > [...]
    >
    > Jarku, dziekuję! Już wiem, czym będę się zajmował w wolnych chwilach ;-)

    Przy odpowiednim podejściu do kryterium oldskulowości, podobne układy
    można realizować w oparciu o współczesne tranzystory SMD i takież
    elementy RC. Będzie to jeszcze mniejsze od UL1111. Zwłaszcza że
    możliwości wykonania obwodów drukowanych też teraz mamy większe.

    > Pamiętam, że jako źródło zasilania zastosowałem ogniwa pastylkowe,
    > "zanabyte" razem z jakimś rosyjskim kalkulatorem. Sam kalkulator poszedł
    > do kosza, ale jego zasilanie (3 X 1,5V) służyło mi przez dłuższy czas.

    Teraz są ogniwa litowe o napięciu 3V. To też ułatwia konstrukcję układów.

    --
    Jarek