  • 1. Data: 2016-02-28 13:57:23
    Temat: Re: sklepienia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-26 12:38, J.F. wrote:
    > No i nie wiem co bardziej podziwiac - murarza, czy zaprawe ...

    A czy ta zaprawa jest jakaś specjalna? Kiepsko się znam na murarce, ale
    kiedyś ze zdziwieniem stwierdziłem że cegła przylepila mi się do ściany
    na zwykłym cemencie i pewno by tak związało bo nie wykazywala objaw
    pełzania.

  • 2. Data: 2016-02-28 14:59:23
    Od: 4...@g...com

    Na filmie widac ze zaprawa bardzo rzadka. Sucha cegla wypija wode i w szczelinie
    szybko robi sie gesta. Jak gostek przykleja cegly, szacum ze bez zadnych wzornikow
    robi rowno, to widac ze one sa pochylone w stosunku do pionu. Jak jest pod katem to
    cegla musi sie zsunac zeby odpasc. I sily tarcia w zaprawie sa wieksze od sily
    potrzebnej do zsuniecia. Jak wymuruje pasek cegiel to zaczyna konstrukcja pracowac na
    sciskanie i nic nie moze odpasc.

  • 3. Data: 2016-02-28 19:04:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 13:58:37 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > kiedyś ze zdziwieniem stwierdziłem że cegła przylepila mi się do ściany
    > na zwykłym cemencie i pewno by tak związało bo nie wykazywala objaw

    Pełzanie to słowo z innej bajki, ale zaprawa zawsze jest trochę tiksotropowa, to ma
    tak być.

  • 4. Data: 2016-02-29 13:10:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-02-26 12:38, J.F. wrote:
> [...]
    >ale kiedyś ze zdziwieniem stwierdziłem że cegła przylepila mi się do
    >ściany na zwykłym cemencie i pewno by tak związało bo nie wykazywala

    Na moj gust to tak przylepiona cegla na "zwyklej zaprawie" odpadnie.
    Ale moze ja d* a nie murarz jestem - tynk jakos nie odpada.

    J.

  • 5. Data: 2016-02-29 14:06:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 13:10:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >
    > Na moj gust to tak przylepiona cegla na "zwyklej zaprawie" odpadnie.
    > Ale moze ja d* a nie murarz jestem - tynk jakos nie odpada.

    Murarz nabiera trochę zaprawy na kielnię, rzuca nią o sufit, jak nic nie odpadnie, to
    jest dobra.