  • 51. Data: 2012-07-19 09:01:02
    Temat: Re: sklep google play vs app store
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 16:36:40 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Ciekawe, że mimo, że utrata prywatności nie jest dla ciebie problemem, tu
    > się jakoś wstydziłeś podać imię i nazwisko.

    Nie wstydziłem bo kiedyś podawałem, to raz. Dwa, że w zamian miałbym na
    głowie wielu przygłupów którzy na przykład uważają, że jak ktoś się
    podpisuje nickiem w internecie to się wstydzi (a to tylko jedne z
    mniejszych przeciw). I z wielką ochotą zaczną kombinować jak tu zaszkodzić.
    Google oferuje lepsze 'w zamian'

    >Masz na nazwisko Psikuta?

    Tak, a co?

    --
    marcin

  • 52. Data: 2012-07-19 10:33:12
    Od: atm <...@v...pl>

  • 53. Data: 2012-07-19 10:35:07
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-07-18 18:59, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > No takie życzy sobie MS i z tego co wiem inni podobnie.

    Ale kto wnosi ta oplate? Developer umieszczajacy programy w markecie czy
    np ja kupujac urzadzenie?

    > Markety ograniczają konkurencję a nie zwiększają. Zwiększa wolny rynek w
    > postaci milionów małych sklepików. Palmy były kiedyś po prostu
    > relatywnie droższe, więc rynek mniejszy. To samo miałeś na PPC i na PC.

    Czy fakty nie przecza temu twierdzeniu? 550.000 aplikacji w Apps Store,
    400.000 w Play Store. Niedy do tej pory nie bylo platformy mobilnej,
    ktora dysponowalaby taka iloscia oprogramowania. W kazdej dziedzinie
    masz dziesiatki/setki zblizonych aplikacji w roznych cenach. Czy nie na
    tym polega konkurencja i swoboda wyboru.
    Miliony sklepikow powiadasz? Jak mialoby wygladac wyszukiwanie? Przez
    googla czy w inny sposob? Gdyby to byla dobra droga to cos takiego
    mialoby miejsce w Androidzie. Przeciez na tej platformie mozesz
    instalowac bez lamania czegokolwiek aplikacje spoza marketu.
    Play Store umarlby smiercia naturalna a jednak tak sie nie dzieje.
    Owszem, wydaje sie dobrze prosperowac sklep Gameloftu ale ile innych
    przykladow tego pokroju mozesz podac? Poza tym nie oszukujmy sie,
    ogromna rzesza deweloperow to drobni domowi strugacze, choc efekty ich
    pracy czesto sa bardzo dobre. Nie maja jednak strony domowej,
    rozwiazanych platnosci itd. Placac frycowe Marketowi maja ten problem z
    glowy, lacznie wrzuceniem do wyszukiwarki, linkowaniem podobnych
    programow itd. Gdyby nie Market i promocje na glownej stronie pewnie
    nigdy nie uslyszalbym o nowej polskiej grze Let's create! Pottery,
    podobnie jak zdecydowana wiekszosc uzytkownikow Androida. Tak, pomimo
    oplaty developer tez zarobi swoje. Zreszta Infinite Dreams ma swoja
    strone i gdyby im to bylo na reke sprzedawaliby poza marketem androidowym.

    > Co to ma wspólnego ze sklepami ?

    ??

    > Ale, że sklepy się zajmują ? Daj spokój, oni sprzedają. Ochrona tkwi w
    > systemie operacyjnym.

    Tak, to prawda jednak sklepy nie maja interesu w sprzedazy
    zapluskwionego oprogramowania. Pewnie, system jest daleki od idealu
    ale tak czy siak zapewnia jakas ochrone, nawet jesli czasami jest to
    jedynie reakcja na glosy developerow czy uzytkownikow:
    http://www.androidal.pl/android-market-i-bezpieczens
    two-problemow-ciag-dalszy/18953
    Tu nowszy nius, wskazujacy na to co napisales powyzej czyli czujnosc
    podczas instalowania:
    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/bezpieczenstwo/2
    012/28/wpadka-giganta---kolejny-trojan-w-google-play
    .aspx

> [...]
    > tak samo jest kontrolowana jak te w sklepie. Więc na czym miałoby
    > polegać twoje "gdzie faktycznie nie ma żadnej kontroli" ?

    Ok, odnosiles sie do zewnetrznych sklepow. W nich zepewne bylaby lepsza
    ochrona, gdyz kazdy deweloper dbaly tylko o swoje male poletko.
    Tyle, ze znow pojawi sie "ale":
    zalozmy optymistycznie, ze kazdy deweloper ma na koncie 10 aplikacji,
    daje to w konsekwencji 50000 sklepikow dla Apple i 40000 z aplikacjami
    Androida. Tak to mialoby wygladac?
    Ja dziekuje ale postoje, przerabialem wo na WM i POS. Duzo roznych
    porozrzucanych po calej sieci stron. O dobrych programach dowiadywalem
    sie przypadkiem czytajac wpisy na forach i grupach dyskusyjnych.
    Wspomniane wczesniej nachalne reklamy i zawirusowane strony nie byly
    rzadkoscia. Pomijajac juz rozne sposoby platnosci i udostepnianie danych
    karty w tak wielu miejscach. No i wyszukiwanie tych aplikacji.
    Sadzisz, ze nie byloby wtedy sklepikow od poczatku do konca
    spreparowanych po to, zeby oszukac potencjalnego klienta? Wtedy bylby
    dopiero brak kontroli.

    > Mam na myśli wiązanie różnych zasobów tak, że przestają być prywatne.

    Ale co konkretnie masz na mysli? Ktora funkcje?

  • 54. Data: 2012-07-19 10:43:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Zupełnym milczeniem pominę już fakt, że nie trzeba podawać prawdziwych
    danych by zakładać tam konto, o korzystaniu z usług już nie wspomnę.

    --
    marcin

  • 55. Data: 2012-07-19 11:16:37
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    zly nabazgrał(a):

    > I słusznie, bo przeszkodziły ci w oglądaniu tv, za którą zapłaciłeś. Być
    > może nawet dwa razy, bo pewnie jesteś uczciwym obywatelem.

    Masz rację .. to też boli :)

  • 56. Data: 2012-07-19 11:25:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zly" napisał w wiadomości grup
    >Na to nic nie poradzę. Ale jako ten bardziej doświadczony, lub
    >bardziej
    >przewidujący może mi opowiesz co i jak? Wpisałem sobie w guglemaps
    >adres.
    >Zaatakował mnie reklama, że jest tam warsztat samochodowy. Mimo, że
    >tego
    >właśnie szukałem poczułem się okradziony i wykorzystany. Już wiem, że
    >moja
    >prywatność została zgwałcona.
    >Prosiłbym tylko o podpowiedź jak to zadziała (ło)na moją niekorzyść?

    Bedziesz chcial auto sprzedac, zainteresowany zapyta "co sie panu
    psulo" a ty "prawie nic", a on "nie klam pan, co dwa miesiace pan
    warsztat odwiedzasz" :-)

    Jak jutro zaczniesz dostawac spamerskie e-maile od wszystkich firm z
    okolicy, to tez moze poczujesz.

    J.

  • 57. Data: 2012-07-19 12:03:21
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 10:43:50 +0200, zly napisał(a):

    > Zupełnym milczeniem pominę już fakt, że nie trzeba podawać prawdziwych
    > danych by zakładać tam konto, o korzystaniu z usług już nie wspomnę.

    To pomiń, bo to brednie.
    O ile w u przeciętnego dostawcy to działa, to akurat Google sobie te dane
    sprawdzi - porównując twój adres mailowy z tym, jak będzie opisany w
    książkach adresowych twoich znajomych i z tym jakie informacje przesyłasz.
    Np. jak użyjesz tego maila to przesłania skanów dokumentów np. do
    ubezpieczenia. A nie daj boże prześlesz skany jakichś medycznych dokumentów
    lekarzowi albo co..
    Oficjalnie im na to pozwoliłeś.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

  • 58. Data: 2012-07-19 12:32:18
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 11:25:51 +0200, J.F napisał(a):

    > Bedziesz chcial auto sprzedac, zainteresowany zapyta "co sie panu
    > psulo" a ty "prawie nic", a on "nie klam pan, co dwa miesiace pan
    > warsztat odwiedzasz" :-)

    A to jest minus czy plus? :)

    > Jak jutro zaczniesz dostawac spamerskie e-maile od wszystkich firm z
    > okolicy, to tez moze poczujesz.

    Google nie rozsyła spamu

    --
    marcin

  • 59. Data: 2012-07-19 12:33:56
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 11:03:21 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > To pomiń, bo to brednie.

    Uff, dobrze, że o tym nie wiedziałem, bo już pewnie by mi zamknęli konto.

    > Oficjalnie im na to pozwoliłeś.

    Ja czy Homer Simpson?
    --
    marcin

  • 60. Data: 2012-07-19 12:47:42
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 12:32:18 +0200, zly napisał(a):

    > Google nie rozsyła spamu

    Google akurat osobiście nie musi - pokaże ci go razem z każdą usługą.
    Co nie znaczy, że nie wpadnie na taki pomysł. Oprócz tego pozwala swoim
    dealerom wysyłać spam - wystarczy zajrzeć do poczty gazeta.pl (to też
    google)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -