  • Data: 2012-07-20 15:38:45
    Temat: Re: sklep google play vs app store
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-20 10:51, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Ten, kto chce. Jak chcesz wgrywać sobie aplikacje niezależnych
    > developerów (nie ze sklepu) albo swoje (developing) to musisz odblokować
    > system. Jak chcesz sprzedawać przez sklep to sklepowi musisz zapłacić.
    > Ja rozumiem sklep, że każdy chciałby mieć monopol, ale to jednak
    > wsteczne jest w stosunku do wspomnianego przez Ciebie WM gdzie mogłeś te
    > aplikacje tworzyć i sprzedawać na wolnym rynku.

    Piszesz zapewne o WP. Ten system poki co jest mi obcy. Poza tym z tego
    co widze ceny maja po zboju w stosunku do Androida czy iOS.
    Obecnie moim glownym urzadzeniem jest SGS2 na Androidzie.
    Na Adroidze zreszta mozna przesledzic na ile sprawdza sie w praniu
    Twoj plan.
    Na dziendobry: na tej platformie mozesz tworzyc aplikacje i sprzedawac
    na wolnym rynku.

    > No tak, ale to jest rynek jednego sprzedawcy. Normalnie producenci
    > sprzedają towary hurtowniom, hurtownie sklepom, sklepy klientom. Można
    > wybierać.

    Lecmy dalej androidowo: tworzac aplikacje bez iOSowego ograniczenia
    mozesz je sprzedawac komu chcesz.

    > Też mówię, że rynek monopolistyczny jest.

    Pytanie, dalczego jest monopolistyczny skoro mozesz instalowac
    aplikacje spoza googlowego marketu?
    Podalem Ci przyklad Gameloftu, sprzedaje poza marketem (w markecie
    czasem chyba tez sie pojawia). Co stoi na przeszkodzie, zeby inny poszli
    w jego slady? Google tego nie zabrania.

    > Ale głupoty wypisujesz. Który to developer nie ma witryny albo problem z
    > płatnościami ?

    Masz racje, teraz juz nie tak latwo znalezc dewelopera bez witryny.
    Fakt, ze niektore wygladaja na 15 min pracy. Przy okazji znowu wraca
    kwestia przywiazania do Play Market. Powiedz prosze dlaczego po
    wcisnieciu Download laduje w Markecie zamiest sciagnac .apk?
    http://www.banamalon.net/?page_id=106&did=25
    Nie byloby przeciez z tym zadnego problemu.
    Przeciez nie maja problemu z platnosciami poniewaz sprzedaja swoje
    programy w Markecie.

    > No jasne, ale jak tak jak w MS nie ma wyboru to to już nie jest normalne.

    Jeli to obnizylo by ceny w podobny sposob jak stalo sie po uruchomieniu
    marketow to jestem za. Kwestia zorganizowanej aktualizacji tez bylaby
    mile widziana, promocje.

    > No i co z tego ? Na tej grze kończy się rynek, że takie istotne to dla
    > Ciebie ?

    To byl tylko przyklad, ze w ten sposob mozesz sie dowiedziec o fajnej
    aplikacji.

    > A tego to Ty wcale nie wiesz. Może zarobi a może nie będzie mu się
    > opłacało i zginie na rynku sklepu czyli w ogóle bo innego rynku nie ma.

    Ja nie wiem ile on zarobi, jednak jesli siedzi w androidowym rynku to
    mozna wnosic ze nie pracuje charytatywnie. Zawsze moze spakowac zabawki
    i postawic swoj sklepik obok. Masz jakies dane na temat tego jak marnie
    przeda osoby tam sprzedajace?

    > Taki rynek, o tym właśnie piszę.

    No tak, to tez mam na mysli. Google daje deweloperom swoje
    blogoslawienstwo, cos jednak powoduje, ze Infinite Dreams wola
    sprzedawac w Markecie, dlaczego?

    Zapewnienie jako takiego bezpieczenstwa, lepsze takie niz zadne.

    > Pisałeś, że te sklepy jakieś bezpieczeństwo zapewniają a to
    > bezpieczeństwo w systemie urządzenia jest.

    System bezdzie tak sprawny jak uzytkownik. Jesli jest to ktos kto
    instaluje duzo aplikacji to jest spora szansa, ze przeoczy zgode na
    dostep programu do istotnych danych i za jakis czas zdziwi sie, ze
    wyslal sporo smsow premium. Tym bardziej, ze wiele solidnych aplikacji
    tez wymaga wiele uprawnien na pierwszy rzut oka zbednych dla tego typu
    aplikacji.

    two-problemow-ciag-dalszy/18953

    012/28/wpadka-giganta---kolejny-trojan-w-google-play
    .aspx

    > Tak czy siak, sklep nie zapewnia bezpieczeństwa tylko system operacyjny.

    Podobnie jak stwierdzenie, ze moge sobie lazic wsrod skupisk ludzi
    potencjalnie chorych na zarazliwe choroby bo ma mnie chronic wlasny
    system immunologiczny. Ja wole jednak, zeby ekipa medyczna, moze po
    lebkach ale wylapala osoby ktore stanowia zagrozenie dla ogolu.
    Uklad immunologiczny bedzie mial mniej roboty.

    > Nie, sklepy w ogóle nie mają nic wspólnego z bezpieczeństwem aplikacji.
    > To kwestia wymagań aplikacji i kontroli systemu operacyjnego. Jak ktoś
    > robi aplikację, która wymaga "danych z karty kredytowej" i system takich
    > danych dostarczy bo użytkownik zgodzi się to sklep nie ma nic do tego.
    > To kiedyś było problemem, bo systemy nie zapewniały kontroli dowolnych
    > zasobów.

    Fajnie, ze ten system sie pojawil, nadal jednak uwazam, ze sklep
    powienien byc czysty, w kazdym razie na tyle na ile jest to mozliwe.

    > ?

    No wlasnie opisz prosze jak wg Ciebie wygladaloby wyszukiwanie
    androidowej aplikacji gdyby nie bylo marketu. Wyszukiwarka Googla,
    wraz ze smieciami, stronami wyswietlajacymi reklamy itd?

    > A teraz dowiadujesz się "przypadkiem" otwierając główną stronę sklepu. O
    > pozostałych nie dowiadujesz się bo nie są na głównej stronie :-)

    No widzisz, to sa tylko przyklady :]
    Tak, dowiaduje sie przez strone glowna, dowiaduje sie tez przez sugestie
    odnosnie podobnych programow do obecnie wyszukiwanego lub przeszukujac
    okreslona kategorie. Mam tez komentarze odnosnie danego programu, oceny
    co do jakosci.
    Co proponujesz w zamian?

    > Ale, że trefne sklepy ? No oczywiście trefne sklepy są realnym
    > problemem, ale dla płatności a nie bezpieczeństwa aplikacji.

    Jednego i drugiego. Gdyby kazdy stosowal sie do Twojego zalozenia, czyli
    uzytkownik/system sam sie broni przed wszelkim zlem, robaki
    trojanopodobne bylyby historia.

    > Wszystkie :-) Lokalizacji w powiązaniu z identyfikowaniem urządzenia w
    > powiązaniu z identyfikowaniem użytkownika.To tylko problem wiązania
    > osobno nieistotnych danych, które razem dają pełną informację o
    > użytkowniku.

    Ehhhh :] Czy mozesz podac jakis konkret, bo wiesz wszystkie.... rownie
    dobrze mozna powiedziec, ze wszyscy kradna itd.
    Poza agps w Androidzie gdzie Google wyraznie pisze z czym sie wiaze
    korzystanie z tej funkcji nie znam innych. Waldek pewnie dolozy
    informacje zawarte z zgodzie na korzystanie z uslug Google, czy jest cos
    jeszcze o czym wiesz?

    Podsumowujac, Play Market Googla pokazuje, ze market dziala nie dlatego
    ze developerzy nie maja wyjscia a dlatego ze chca tam zamieszczac swoje
    programy. Jesli znasz inna przyczyne to chetnie zapoznam sie z Twoim
    zdaniem.