  • Data: 2012-07-20 20:36:54
    Temat: Re: sklep google play vs app store
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Wogole nie tesknie za WM. Przygode z tym systemem skonczylem na v6.
    > Programy rozrzucone po calej sieci, czesto na stronach, ktore za punkt
    > honoru stawialy sobie otworzenie tysiaca okienek w tle czy zawirusowanie
    > komputera. Zabawy w tweakowanie rejestru i wrzucanie dodatkoych bibliotek
    > tez byly zabawa jedyna w swoim rodzaju. Kulawa przegladarka... no coz
    > reprezentowala poziom dostepny na owe czasy.

    > Piszesz zapewne o WP. Ten system poki co jest mi obcy.

    To po co odwołujesz się do WM ?

    > Jeli to obnizylo by ceny w podobny sposob jak stalo sie po uruchomieniu
    > marketow to jestem za. Kwestia zorganizowanej aktualizacji tez bylaby mile
    > widziana, promocje.

    Co ma jedno z drugim wspólnego ? Nie trzeba wyłączności sklepu by mieć
    aktualizacje i promocje. Coś takiego było w WM w Handango.

    > To byl tylko przyklad, ze w ten sposob mozesz sie dowiedziec o fajnej
    > aplikacji.

    To teraz inny przykład. Wchodzę do Marketplace. Na głównej stronie (tak tak)
    znane wszystkim GG. Po kilku latach istnienia WP pojawiło się. Dotąd nie
    było aplikacji umożliwiającej komunikację w GG. Jak rozumiesz to jedyna
    aplikacja GG. Teraz ... jeśli producent tego GG chce wysyłać np wspomniane
    przez Ciebie wysokopłatne SMS to ...

    > Ja nie wiem ile on zarobi, jednak jesli siedzi w androidowym rynku to
    > mozna wnosic ze nie pracuje charytatywnie. Zawsze moze spakowac zabawki i
    > postawic swoj sklepik obok. Masz jakies dane na temat tego jak marnie
    > przeda osoby tam sprzedajace?

    No rozumiem, ale odnoszę się do twoich uwag do WM, że taki zły jest.

    Nie napiszę w najbliższym czasie swojej aplikacji OBD2 dla WP bo:
    1. WP nie umożliwia komunikacji szeregowej po BT z adapterem OBD2 (mam
    serwer www w samochodzie postawić ? poj..ało ?)
    2. nawet gdyby umożliwiał to ... musiałbym zapłacić te 100$ by mój program
    pojawił się w sklepie (przykro mi, że nie piszę popularnych programów)

    Ale .. napisałem już dawno taką aplikację na WM.

    > No tak, to tez mam na mysli. Google daje deweloperom swoje
    > blogoslawienstwo, cos jednak powoduje, ze Infinite Dreams wola sprzedawac
    > w Markecie, dlaczego?

    A czemu ja nie wolę możesz przeczytać wyżej.

    > Podobnie jak stwierdzenie, ze moge sobie lazic wsrod skupisk ludzi
    > potencjalnie chorych na zarazliwe choroby bo ma mnie chronic wlasny system
    > immunologiczny. Ja wole jednak, zeby ekipa medyczna, moze po lebkach ale
    > wylapala osoby ktore stanowia zagrozenie dla ogolu.
    > Uklad immunologiczny bedzie mial mniej roboty.

    Ale oni tego nie robią. Naprawdę. Może sobie aplikacja wysyłać wysokopłatne
    SMS'y bo to deklaruje i użytkownik zgadza się.

    > Fajnie, ze ten system sie pojawil, nadal jednak uwazam, ze sklep powienien
    > byc czysty, w kazdym razie na tyle na ile jest to mozliwe.

    Jest czysty, ale nie w tym sensie, o jakim Ty piszesz.

    > No widzisz, to sa tylko przyklady :]
    > Tak, dowiaduje sie przez strone glowna, dowiaduje sie tez przez sugestie
    > odnosnie podobnych programow do obecnie wyszukiwanego lub przeszukujac
    > okreslona kategorie. Mam tez komentarze odnosnie danego programu, oceny co
    > do jakosci.
    > Co proponujesz w zamian?

    Wolny rynek proponuję. Te ograniczenia WP (czy iOS) nadają się do ścigania
    znacznie bardziej niż o jakieś przeglądarki.

    > Ehhhh :] Czy mozesz podac jakis konkret, bo wiesz wszystkie.... rownie
    > dobrze mozna powiedziec, ze wszyscy kradna itd.
    > Poza agps w Androidzie gdzie Google wyraznie pisze z czym sie wiaze
    > korzystanie z tej funkcji nie znam innych. Waldek pewnie dolozy informacje
    > zawarte z zgodzie na korzystanie z uslug Google, czy jest cos jeszcze o
    > czym wiesz?

    To nie ma nic do AGPS. Zwykłe konsekwencje udostępniania informacji.