  • 1. Data: 2014-05-29 10:34:11
    Temat: skladak dla gracza
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    czesc,
    siostrzeniec stwierdzil, ze laptop otrzymany dwa lata temu w ramach
    "majowej gwiazdki" zdecydowanie przestal spelniac jego oczekiwania
    w zakresie mozliwosci uruchamiania gier. W zwiazku z tym zwrocil
    sie do mnie z prosba o pomoc w wyborze skladaka ktory moglby spelnic
    te funkcje. Zaczal myslec nad kupnem czegos gotowego, wiec stwierdzilem
    ze chyba bardziej sensowne bedzie wspomozenie w postaci wlasnorecznego
    zlozenia. Jednakowoz w rynku skladakow, z naciskiem na mobo, CPU
    i grafiki nie jestem za bardzo na czasie. W zwiazku z tym mam prosbe,
    co byscie zaproponowali na jakies dosc rozsadne pod wzgledem kosztow
    i jednoczesnie wydajnosci graty, zakladac ze budzet na samo pudlo
    (obudowa+PSU, mobo, CPU, RAM, HDD, GPU) miesci sie powiedzmy w granicach
    2000-2300 PLN. Wiem ze nie jest to duzo, ale tyle mniej wiecej wychodzi
    na ta czesc imprezy z uskladanych funduszy, reszte budzetu zje LCD i
    licencja na OS.

    Prosba szczegolnie o propozycje:

    - jakiejs kompaktowej obudowy + PSU
    - mobo
    - cpu
    - grafika

    Zapewne sluszne zalozenie bedzie takie, aby mobo+CPU wystarczylo
    na dosc dlugo, a najblizsze modernizacje dotyczyly glownie grafiki.

    Co do LCD myslalem nad jakims 22" pokroju Della P2214H/S2240L? Istotne
    zeby matryca nie byla TN.

    Mam dobre zdanie o Dellach IPS, choc z tego co kojarze do gier moze
    to nie byc najlepszy wybor?

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2014-05-29 10:42:19
    Temat: Re: skladak dla gracza
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 10:34:11 +0200, elmer radi radisson napisał(a):

    > czesc,
    > siostrzeniec stwierdzil, ze laptop otrzymany dwa lata temu w ramach

    http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komput
    er_kupic_zestawy_komputerowe_na_maj_2014

    --
    jg

  • 3. Data: 2014-05-29 10:47:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-05-29 10:42, jg wrote:

    > http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komput
    er_kupic_zestawy_komputerowe_na_maj_2014

    O, fajne. Dzieki - poczytam. Patrze wlasnie na te opcje

    Budzet do 2000
    http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komput
    er_kupic_polecane_zestawy_komputerowe_na_maj_2014?pa
    ge=0,8

    jakby ktos mial uwagi co mozna tu zaproponowac lepiej - bede otwarty na
    sugestie :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2014-05-29 10:47:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    elmer radi radisson pisze:
    > czesc,
    > siostrzeniec stwierdzil, ze laptop otrzymany dwa lata temu w ramach
    > "majowej gwiazdki" zdecydowanie przestal spelniac jego oczekiwania
    > w zakresie mozliwosci uruchamiania gier.

    Ja Ci nie pomogę ale inni będą potrzebować punktu odniesienia, czyli
    jakie były parametry tego laptopa i jakie gry mają być docelowo
    uruchamiane. Być może wystarczy zintegrowana grafika w intelach, ta jest
    dużo wydajniejsza od mojej laptopowej nvidii nvs2100M. Wtedy
    zaoszczędziłbyś kilkaset zł na GPU.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-05-29 10:49:51
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup

    > siostrzeniec stwierdzil, ze laptop otrzymany dwa lata temu w ramach
    > "majowej gwiazdki" zdecydowanie przestal spelniac jego oczekiwania
    > w zakresie mozliwosci uruchamiania gier.

    kupowanie laptopa do gier to niezbyt dobry pomysł

    > Zapewne sluszne zalozenie bedzie takie, aby mobo+CPU wystarczylo
    > na dosc dlugo, a najblizsze modernizacje dotyczyly glownie grafiki.

    Najtańszego pełnego czterordzeniowego Haswella (~650 zł) , jakąś tanią płytę
    na H81 (~170 zł), 8 GB DDR3 (~300 zł), GF 750Ti (~550 zł) i zostaje max 600
    zł na HDD i obudowę z zasilaczem.

    > Co do LCD myslalem nad jakims 22" pokroju Della P2214H/S2240L? Istotne
    > zeby matryca nie byla TN.

    Dlaczego nie TN?

  • 6. Data: 2014-05-29 10:57:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-05-29 10:49, zhbick wrote:

    > kupowanie laptopa do gier to niezbyt dobry pomysł

    Oczywiscie ze tak - to byl laptop kupiony przede wszystkim jako
    'laptop'. Natomiast jako ze mial jakiegos GF + intelowska hybryde
    to jakis czas sobie radzil - jak na wymagania 10 latka.

    > Dlaczego nie TN?

    Dobrze jakby ten monitor mogl przydac sie tez do czegos innego niz gry,
    mial dobre katy i odwzorowanie kolorow. Czy TN ma jakas przewage?
    Moze oprocz czasu reakcji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2014-05-29 11:02:02
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup

    > Dobrze jakby ten monitor mogl przydac sie tez do czegos innego niz gry,
    > mial dobre katy i odwzorowanie kolorow. Czy TN ma jakas przewage?
    > Moze oprocz czasu reakcji.

    Opłacalność. Na najtańsze monitory IPS i *VA będziesz psioczył.

  • 8. Data: 2014-05-29 11:05:23
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    elmer radi radisson nabazgrał(a):

    > czesc,
    > siostrzeniec stwierdzil, ze laptop otrzymany dwa lata temu w ramach
    > "majowej gwiazdki" zdecydowanie przestal spelniac jego oczekiwania
    > w zakresie mozliwosci uruchamiania gier.

    Jakie gry ?? bo to może być Monopoly/CS/ albo BF4/Crysis/Metro

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2014-05-29 11:17:26
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-05-29 11:05, Chris wrote:

    > Jakie gry ?? bo to może być Monopoly/CS/ albo BF4/Crysis/Metro

    Zaloz, ze we wszystko co dzieciaki teraz chca grac ;). Wiadomo ze nie w
    Pasjansa, tylko wszystko to co korzysta intensywnie z GPU. Skoro
    wiadomo jaki jest budzet to po prostu chodzi o to, zeby wyciagnac z
    niego jak najlepszy sprzet do grania w cokolwiek.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2014-05-29 11:18:44
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    elmer radi radisson nabazgrał(a):

    > (obudowa+PSU, mobo, CPU, RAM, HDD, GPU) miesci sie powiedzmy w granicach
    > 2000-2300 PLN. Wiem ze nie jest to duzo, ale tyle mniej wiecej wychodzi

    1. ASROCK Z77 Pro3 Intel Z77 LGA 1155
    (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE)
    2. PROCESOR CORE i5-3340 3.10GHz LGA1155 BOX
    3. OBUDOWA ZALMAN Z9 - CZARNA
    4. ZASILACZ CHIEFTEC GPA-500B8 (500W) 80+ BRONZE BULK
    5. KINGSTON HyperX DDR3 1600MHz KHX1600C9D3B1/4G
    6. DVD-REC LG GH24NSB0 SATA BARE OEM CZARNY
    7. HDD TOSHIBA 2TB 3,5'' DT01ACA200 SATA III 32MB 7200 RPM
    8. SAPPHIRE AMD Radeon R7 260X 1024MB DDR5/128bit DVI/HDMI PCI-E
    (1050/6000) (wer. OC)

    W 2300 PLN się zamkniesz.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl