  • Data: 2009-11-29 14:23:53
    Temat: Re: skanowanie negatywow
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mikołaj Tutak pisze:

    > To napisz ile czasu trwa przeskanowanie filmy 36 klatek :-)

    Zależy od stanu negatywów (użycie usuwania rys w ir) i twoich wymagań co
    do jakości, czyli:
    - rozdzielczości skanowania (moim zdaniem nie ma sensu rozdzielczość
    wyższa niż 3600dpi, a większość i tak skanowałem w 2400dpi
    - multisampling od 2 do 16 przebiegów (po przetestowaniu zrezygnowałem,
    gdyż nie widziałem wzrostu jakości, ale to może wina materiału wejściowego)
    - użycie HDR (chyba nie da się połączyć z opcją multisamplingu) - 2
    przebiegi
    - stan filmów - czy są proste, trzymane w koszulkach, czy zwinięte w
    rolkę - wtedy wkładanie w ramkę jest kłopotliwe i czasochłonne)

    Jeden film mniej więcej w pół godziny (1800-2400dpi, usuwanie rys w IR).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.