-
21. Data: 2010-10-14 13:17:47
Temat: Re: silniki start stop
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:
> On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
>
>
>>>Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
>>>jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
>>
>>W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi
dieslami, ktore
>>sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik
i turbo) gasna
>>kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi
tez zacne robia.
>
>
> Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
> problemów ze schładzaniem turbiny...
Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z rzedu co
daje
klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o systemie stop & go
sterowanym jakims
kompem co przewiduje zatrzymanie sie auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o
zywotnosc turbiny
wiec podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop & go
nie
zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz auto :-)
ps. sam mam zaturbiona benzyne i po palowaniu i tak nigdy nie staje sie w miejscu i
gasi silnik
(wyjatek stacja paliw/poarking przy szybkiej trasie - wowczas trzeba poczekac). Poza
tym zawsze jest
jakis dojazd na parking, parkowanie pod domem/blokiem, szukanie miejsca parkingowego
itp. wiec
turbina nie jest czerwona i wylaczana jest w normalnych warunkach. Chyba, ze ktos
jedzi po miescie
do odciecia lub depta gaz na zimnym silniku :-)
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
22. Data: 2010-10-14 13:22:31
Temat: Re: silniki start stop
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-10-14 12:27:10 Frantic Freddie
> Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane
> "niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie
> ostrym katowaniu turbodiesla.
Dokładnie tak. Najbardziej turbinie szkodzi po prostu
zły olej i sam przelot. Turbo może też zabić z miejsca
"rozbiegany" i nie stłumiony w porę silnik -- ale
to sporadyczne przypadki a często są wynikiem
puszczającej olej turbawki.
--
Pozdor Myjk
-
23. Data: 2010-10-14 13:23:56
Temat: Re: silniki start stop
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-10-14 09:55:05 Mario
> a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
> z powodu korka od czerwonego światła? ;-)
Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)
--
Pozdor Myjk
-
24. Data: 2010-10-14 13:36:07
Temat: Re: silniki start stop
Od: Konrad L <p...@o...pl>
> Spisek jak nic.
Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o
0,2 l mniej pali :)
-
25. Data: 2010-10-14 13:38:07
Temat: Re: silniki start stop
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 14 Oct 2010 13:36:07 +0200, Konrad L napisał(a):
> > Spisek jak nic.
>
> Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o
> 0,2 l mniej pali :)
OIDP to ta funkcja jest wyłączalna przez użytkownika, więc nikt nikogo nie
zmusza
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
26. Data: 2010-10-14 14:04:26
Temat: Re: silniki start stop
Od: "kacyba" <k...@p...onet.pl>
mam mazde 3 2.0 benzyna z takim systemem. jak kupowałem to miałem
obiekcje-myslalem ze bedzie mnie denerwowalo gasniecie na swiatlach i w
jakis sposob mnie spowolnialo...a teraz??teraz to caly czas jezdze z tym
i-stopem wlaczonym i nie przeszkadza to w niczym. podjezdzam na swiatla
hamuje wrzycam na luc i silnik gasnie, zapala sie pomiaranczowe - wciskam
sprzeglo silnik startuje wrzucam jedynke i jade, zadnych opoznien...
-
27. Data: 2010-10-14 14:04:29
Temat: Re: silniki start stop
Od: Mario <c...@o...pl>
W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
> 2010-10-14 09:55:05 Mario
>
>> a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
>> z powodu korka od czerwonego światła? ;-)
>
> Taki jest sprytny, żę odróżnia.
> Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)
>
no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i
odpalał gdy wciskałem sprzęgło.
Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.
pozdrawiam
mario
-
28. Data: 2010-10-14 14:38:32
Temat: Re: silniki start stop
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-10-14 14:04:29 Mario
> no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał.
Może dlatego, że tam nie ma dlań różnicy. ;)
--
Pozdor Myjk
-
29. Data: 2010-10-14 14:41:25
Temat: Re: silniki start stop
Od: PaPi <...@...3>
> Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie"
> silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.
A czy nie dotyczy to bardziej turbobenzyny ? Tam temperatury sa wyzsze
niz w turbodieslu.
-
30. Data: 2010-10-14 15:00:30
Temat: Re: silniki start stop
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Mario" <c...@o...pl> wrote in message news:i96rj7$1n2$1@news.onet.pl...
> W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
>> 2010-10-14 09:55:05 Mario
>>
>>> a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
>>> z powodu korka od czerwonego światła? ;-)
>>
>> Taki jest sprytny, żę odróżnia.
>> Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)
>>
> no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i odpalał
> gdy wciskałem sprzęgło.
>
> Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
> samochodzie.
Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego "gowno".
Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla startowal w pol
sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.
Pozdrawiam
Kamil