eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilniki start stop
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 11. Data: 2010-10-14 11:44:40
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl>

    On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
    >> Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
    >> korku ;-)
    >
    > ROTFL:)
    > ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
    > oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali
    >

    Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
    jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.

    FF.


  • 12. Data: 2010-10-14 11:54:24
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
    Juz widze na jakich czesciach zarobia:
    - turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
    - koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
    dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
    - rozrusznki
    - poduszki silnika


  • 13. Data: 2010-10-14 11:56:32
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Frantic Freddie napisał:

    > On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
    >
    >>> Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
    >>> korku ;-)
    >>
    >>
    >> ROTFL:)
    >> ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
    >> oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali
    >>
    >
    > Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
    > jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
    W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi
    dieslami, ktore
    sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i
    turbo) gasna
    kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
    zacne robia.
    pozdrawiam

    --
    Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    Oskar Wilde


  • 14. Data: 2010-10-14 12:27:10
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl>

    On 14/10/2010 11:56, Gabriel 'wilk' wrote:
    > Użytkownik Frantic Freddie napisał:
    >
    >> On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
    >>
    >>>> Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
    >>>> korku ;-)
    >>>
    >>>
    >>> ROTFL:)
    >>> ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
    >>> oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali
    >>>
    >>
    >> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
    >> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
    > W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
    > nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
    > nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
    > skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
    > zacne robia.
    > pozdrawiam
    >
    Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie"
    silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

    FF.


  • 15. Data: 2010-10-14 12:42:02
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
    >> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
    > W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
    > nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
    > nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
    > skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
    > zacne robia.
    > pozdrawiam

    wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po
    pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly
    kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje
    itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke


  • 16. Data: 2010-10-14 12:43:36
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message
    news:i96mpp$la6$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >>> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
    >>> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
    >> W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
    >> nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
    >> nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
    >> skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
    >> zacne robia.
    >> pozdrawiam
    >
    > wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po
    > pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly
    > kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje
    > itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke

    W jezdzie miejskiej takie male turbinki w punciakach nie robia sie czerwone.
    :)



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 17. Data: 2010-10-14 12:44:29
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    przesadzasz. poduchy sie koncza zazwyczaj z powodu konczenia sie gumy
    (parcenie).
    rozruszniki sa tam ciut inne i co mu za roznica czy bedzie krecil 2x
    czesciej czy nie. to go nie zamorduje. Bendix i owszem ale gdzies czytalem
    ze sa one zintegrowane z alternatorem (wiec bendixa nie ma). caly czas sie
    kreca.
    Dwumasa ci sie nie rozpadnie od uruchamiania silnika.... a turbiny pewnie sa
    zabezpieczone w jakis sposob


  • 18. Data: 2010-10-14 12:53:31
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
    > IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
    > Juz widze na jakich czesciach zarobia:
    > - turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
    > - koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
    > dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
    > - rozrusznki
    > - poduszki silnika
    >

    - akumulatory

    --
    Pozdrawiam:
    juhass


  • 19. Data: 2010-10-14 12:57:56
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

    >> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
    >> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
    > W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi
    dieslami, ktore
    > sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik
    i turbo) gasna
    > kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi
    tez zacne robia.

    Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
    problemów ze schładzaniem turbiny...

    Krzysiek KIełczewski


  • 20. Data: 2010-10-14 13:11:33
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "juhass" <j...@p...fm> wrote in message
    news:i96neq$sti$1@usenet.news.interia.pl...
    > W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
    >> IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
    >> Juz widze na jakich czesciach zarobia:
    >> - turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
    >> - koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
    >> dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
    >> - rozrusznki
    >> - poduszki silnika
    >>
    >
    > - akumulatory


    Spisek jak nic.


    Pozdrawiam
    Kamil

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: