-
11. Data: 2010-10-14 11:44:40
Temat: Re: silniki start stop
Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl>
On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
>> Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
>> korku ;-)
>
> ROTFL:)
> ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
> oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali
>
Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
FF.
-
12. Data: 2010-10-14 11:54:24
Temat: Re: silniki start stop
Od: Konrad L <p...@o...pl>
IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia:
- turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
- koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
- rozrusznki
- poduszki silnika
-
13. Data: 2010-10-14 11:56:32
Temat: Re: silniki start stop
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Frantic Freddie napisał:
> On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
>
>>> Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
>>> korku ;-)
>>
>>
>> ROTFL:)
>> ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
>> oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali
>>
>
> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi
dieslami, ktore
sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i
turbo) gasna
kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
zacne robia.
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
14. Data: 2010-10-14 12:27:10
Temat: Re: silniki start stop
Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl>
On 14/10/2010 11:56, Gabriel 'wilk' wrote:
> Użytkownik Frantic Freddie napisał:
>
>> On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
>>
>>>> Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
>>>> korku ;-)
>>>
>>>
>>> ROTFL:)
>>> ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
>>> oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali
>>>
>>
>> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
>> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
> W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
> nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
> nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
> skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
> zacne robia.
> pozdrawiam
>
Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie"
silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.
FF.
-
15. Data: 2010-10-14 12:42:02
Temat: Re: silniki start stop
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
>> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
>> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
> W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
> nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
> nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
> skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
> zacne robia.
> pozdrawiam
wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po
pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly
kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje
itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke
-
16. Data: 2010-10-14 12:43:36
Temat: Re: silniki start stop
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message
news:i96mpp$la6$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>>> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
>>> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
>> W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
>> nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
>> nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
>> skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
>> zacne robia.
>> pozdrawiam
>
> wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po
> pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly
> kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje
> itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke
W jezdzie miejskiej takie male turbinki w punciakach nie robia sie czerwone.
:)
Pozdrawiam
Kamil
-
17. Data: 2010-10-14 12:44:29
Temat: Re: silniki start stop
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
przesadzasz. poduchy sie koncza zazwyczaj z powodu konczenia sie gumy
(parcenie).
rozruszniki sa tam ciut inne i co mu za roznica czy bedzie krecil 2x
czesciej czy nie. to go nie zamorduje. Bendix i owszem ale gdzies czytalem
ze sa one zintegrowane z alternatorem (wiec bendixa nie ma). caly czas sie
kreca.
Dwumasa ci sie nie rozpadnie od uruchamiania silnika.... a turbiny pewnie sa
zabezpieczone w jakis sposob
-
18. Data: 2010-10-14 12:53:31
Temat: Re: silniki start stop
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
> IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
> Juz widze na jakich czesciach zarobia:
> - turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
> - koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
> dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
> - rozrusznki
> - poduszki silnika
>
- akumulatory
--
Pozdrawiam:
juhass
-
19. Data: 2010-10-14 12:57:56
Temat: Re: silniki start stop
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
>> Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
>> jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
> W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi
dieslami, ktore
> sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik
i turbo) gasna
> kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi
tez zacne robia.
Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
problemów ze schładzaniem turbiny...
Krzysiek KIełczewski
-
20. Data: 2010-10-14 13:11:33
Temat: Re: silniki start stop
Od: "kamil" <k...@s...com>
"juhass" <j...@p...fm> wrote in message
news:i96neq$sti$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
>> IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
>> Juz widze na jakich czesciach zarobia:
>> - turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
>> - koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
>> dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
>> - rozrusznki
>> - poduszki silnika
>>
>
> - akumulatory
Spisek jak nic.
Pozdrawiam
Kamil