-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
Date: Wed, 11 Nov 2009 20:35:32 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 25
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <7...@m...uni-berlin.de>
<v...@4...com>
<9...@u...googlegroups.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<3...@u...googlegroups.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<n...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<f...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hdb2od$138e$1@news.mm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hdeuas$jok$1@news.mm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hdf47t$nnb$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-193-108.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1257971732 5527 87.205.193.108 (11 Nov 2009 20:35:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Nov 2009 20:35:32 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575400
[ ukryj nagłówki ]Pan Karolek napisał:
>> To całkiem jak w seicento. I całkiem jak w wielu innych przypadkach
>> znanych technice. Układ sterowania wtryskiem (i ewentualnie zapłonem)
>> silnika może jeszcze korzystać z iluś czujników ciśnienia, temperatury
>> i niewiadomoczegojeszcze. Może nawet łączyć się serwerem nymex.com
>> żeby mieć świadomość ile aktualnie baryłka ropy stoi. Ale nie są to
>> "zapasowe czujniki" tylko działania mające na celu optymalizację
>> kontrolowanego procesu (tu: pracy silnika).
>
> Zgadza sie.
> I juz wiem po co czujnik na walku... mozna po wskazaniu tego czujnika
> okreslic, ktory cylinder bedzie mial zaplon, bo z samego czujnika na
> wale nie da sie tego okreslic :>
W czterocylindrowym silniku z gaźnikiem (nie wiem co tam jest w seicento)
można się bez tego obejść i strzelać iskrą zawsze gdy tłok jest u góry,
czyli w dwóch cylindrach na raz. Bez sterowania z wałka rozrządu można
to oblecieć, da się wszystko załatwić kołem zamachowym. Ale jeśli trzeba
sterować wtryskiem paliwa do cylindrów (obojętne czy to diesel czy benzyna),
to musi być coś pracującego w rytm rozrządu (czyli dwa razy wolniej od wału
głównego).
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.11.09 20:58 Karolek
- 11.11.09 21:08 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 21:02 Czarek
- 11.11.09 21:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=