-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
Date: Wed, 11 Nov 2009 20:35:32 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 25
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <7...@m...uni-berlin.de>
<v...@4...com>
<9...@u...googlegroups.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<3...@u...googlegroups.com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<n...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<f...@4...com>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hdb2od$138e$1@news.mm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hdeuas$jok$1@news.mm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <hdf47t$nnb$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-193-108.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1257971732 5527 87.205.193.108 (11 Nov 2009 20:35:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Nov 2009 20:35:32 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575400
[ ukryj nagłówki ]Pan Karolek napisał:
>> To całkiem jak w seicento. I całkiem jak w wielu innych przypadkach
>> znanych technice. Układ sterowania wtryskiem (i ewentualnie zapłonem)
>> silnika może jeszcze korzystać z iluś czujników ciśnienia, temperatury
>> i niewiadomoczegojeszcze. Może nawet łączyć się serwerem nymex.com
>> żeby mieć świadomość ile aktualnie baryłka ropy stoi. Ale nie są to
>> "zapasowe czujniki" tylko działania mające na celu optymalizację
>> kontrolowanego procesu (tu: pracy silnika).
>
> Zgadza sie.
> I juz wiem po co czujnik na walku... mozna po wskazaniu tego czujnika
> okreslic, ktory cylinder bedzie mial zaplon, bo z samego czujnika na
> wale nie da sie tego okreslic :>
W czterocylindrowym silniku z gaźnikiem (nie wiem co tam jest w seicento)
można się bez tego obejść i strzelać iskrą zawsze gdy tłok jest u góry,
czyli w dwóch cylindrach na raz. Bez sterowania z wałka rozrządu można
to oblecieć, da się wszystko załatwić kołem zamachowym. Ale jeśli trzeba
sterować wtryskiem paliwa do cylindrów (obojętne czy to diesel czy benzyna),
to musi być coś pracującego w rytm rozrządu (czyli dwa razy wolniej od wału
głównego).
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.11.09 20:58 Karolek
- 11.11.09 21:08 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 21:02 Czarek
- 11.11.09 21:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=