eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy czy 3 fazowy? › Re: silnik krokowy czy 3 fazowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy czy 3 fazowy?
    Date: Mon, 30 Jul 2018 22:17:31 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <pjnrol$9hl$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pjmjnt$3hp$1@node2.news.atman.pl>
    <5b5ed330$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <pjn0bf$f5u$1@node2.news.atman.pl>
    <5b5f08d5$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
    <pjn2la$hb9$1@node2.news.atman.pl>
    <5b5f193d$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <pjnga6$hkh$1$opajak@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 159-205-167-57.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1532981845 9781 159.205.167.57 (30 Jul 2018 20:17:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Jul 2018 20:17:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <pjnga6$hkh$1$opajak@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:734436
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zdaje się, że moment obrotowy maleje wraz z podziałem na mikrokroki.
    > Trzeba sterownik, który wraz z podziałem na mikrokroki siknie więcej
    > prądu. Albo gotowy sterownik, albo coś od STM.
    > Z jakiś względów gimbale robi się na BLDC, ale tam pewnie o szybkość
    > chodzi.

    Pawle, dobrze prawisz. Wraz z podziałem maleje energia podkroku i
    zwyczajnie silnik może się nawet sam nie chcieć ruszyć, a co dopiero z
    obciążeniem. W dodatku w ramach kroku, podkroki są że tak powiem...
    elastyczne :)

    Są rozwiązania pozwalające na opanowanie tego tematu zwykłym krokowcem
    1.8st, ale zakładają one sprzężenie zwrotne i nie są tanie.

    Ja podszedł bym do tematu inaczej. Nie dawał bym enkodera, za to
    silnikiem 2 biegunowym napędzał bym przekładnię falową.
    Zalet jest kilka, najważniejsze to bezluzowość, mały moment startu, duże
    moment wyjściowe (a więc sztywność łatwo uzyskać) i co chyba
    najważniejsze bardzo duże przełożenia z jednego stopnia (rzędu 1:180).

    U mnie w 4 osi frezarki pracuje właśnie taka przekładnia. Banalne w
    poskładaniu to to może nie jest, ale jak już się na tym coś zrobi, no to
    paluszku lizać :)

    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: