  • Data: 2018-07-31 23:07:56
    Temat: Re: silnik krokowy czy 3 fazowy?
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.07.2018 o 20:50, J.F. pisze:

    > To nie jest takie oczywiste, spowolnic silnik latwo :-)

    Do wartości 86 tys. razy mniejszej od wartości maksymalnej? I miałby
    uzyskać stabilną prędkość, umożliwiającą nadążaniem za obserwowaną
    gwiazdą? Zakładam że jednak wypowiadają się tu ludzie którzy maja
    pojęcie o tym co jest możliwe.

    > Polecal wycieraczki, bo tanie i z przekladnia, nie wspominal o drugiej
    > :-)

    Wycieraczki zamiast krokowca lub indukcyjnego. Ja to w każdym razie tak
    odebrałem. Fakt że nikt wcześniej nie rzucił pomysłu silnika DC.

    > Ale moze faktycznie zlozyc dwie takie latwo. Albo trzy.

    Z kolei jeden człowiek, który najwyraźniej ma doświadczenie w tym
    temacie zwrócił uwagę na błędy w wykonaniu zębów przekładni skutkujące
    tym, że obraz obiektu pływałby w trakcie prób nadążania za nim.
    Tak mi się skojarzyło, że kiedyś robiłem sterowanie do stołu obrotowego,
    który miał mieć dokładność rzędu bodajże 30 sekund kątowych. Napęd
    silnikiem indukcyjnym napędzającym zębaty wieniec. Sterowanie
    falownikiem na pozycję czytaną przy pomocy enkodera. Ale zamiast dać w
    osi obrotu enkoder na jakieś 65536 punktów (jak w CNC z obracanym
    stołem) klient dał enkoder 12x12 bitów napędzany kółkiem zębatym z tego
    samego zębatego wieńca. W efekcie błędy położenia na poziomie 4 minut
    kątowych. Tak więc byle jaka przekładnia też nie może być.

    --
    pozdrawiam
    MD