eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju › Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Date: Sun, 6 Nov 2011 09:23:41 -0600
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 72
    Message-ID: <j...@p...onet.pl>
    References: <j8rik1$fhl$1@news.onet.pl> <j8risk$eh4$1@inews.gazeta.pl>
    <j8rjs6$jfr$1@news.onet.pl> <j8tsh9$ccp$1@news.onet.pl>
    <j8u5rc$6vd$1@inews.gazeta.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8umq3$t75$1@inews.gazeta.pl> <j908r1$d0$1@news.icpnet.pl>
    <j90otn$214$1@inews.gazeta.pl> <j93h10$qni$1@news.icpnet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-76-217-98-88.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1320595622 1988 76.217.98.88 (6 Nov 2011 16:07:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Nov 2011 16:07:02 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Priority: 3
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-User: pszemol
    X-MSMail-Priority: Normal
    In-Reply-To: <j93h10$qni$1@news.icpnet.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411315
    [ ukryj nagłówki ]

    "nazgul" <x...@w...pl> wrote in message news:j93h10$qni$1@news.icpnet.pl...
    >>>> akurat tego warsztatu jestem pewny - przy całej operacji jestem, widzę
    >>>> co i jak robią, przy mnie rozpieczętowują pojemnik i przy mnie jego
    >>>> zawartość trafia do mojego silnika.
    >>>> Przy okazji zawsze mogę sobie sam swobodnie pozaglądać w różne miejsca
    >>>> podwozia i własnymi łapkami obmacać/posprawdzać.
    >>>>
    >>> i to jest norma, czy wyjątek?
    >>
    >> na pewno kwestia poszukania ;-)
    >
    > jak trzeba szukać to znaczy ze wyjątek.
    >
    > można też przyjąć, że wyjątkiem jest sytuacja kiedy ma się odpowiednie
    > warunki żeby sobie olej własnoręcznie wymienić.

    Aby samemu zmienić olej NIE TRZEBA mieć żadnych warunków.
    Ani garaż, ani kanał niepotrzebny... Ja wynajmuję mieszkanie
    w małym, 12 rodzinnym budynku i zmieniam olej na asfaltowym
    parkingu przed domem. Zaplecze to: miska plastikowa na stary
    olej, klucz nasadowy 17mm do odkręcenia korka spustowego,
    rolka ręczników papierowych i plik starych gazet do wyścielenia
    pod samochodem na wypadek jakichś zbłądzonych kropel oleju
    aby żadnych brudnych śladów na parkingu po sobie nie zostawić.

    I teraz wiedząc dokładnie gdzie mam korek spustowy na misce
    olejowej wsuwam pod miskę olejową plastikową miskę gdzie
    zbiorę olej, kluczem nasadowym odkręcam korek spustowy
    (pierwszy raz jest trudniej bo mechanicy mają konkurs kto
    mocniej śrubę odkręci tak aby następny kolega się z nią męczył)
    ostatnie kilka obrotów śruby robię palcami trzymając rękę tak
    aby korek był niżej niż ręka i zręcznie chwytam korek aby nie
    wpadł do miski z olejem. Zwykle mam kilka palców olejem
    opryskanych ale od tego mam ręcznik papierowy w pogotowiu.
    Teraz czekam 10 minut aż każda ostatnia kropla oleju skapie
    do miski, wycieram miskę olejową ręcznikiem papierowym,
    zakręcam korek (nie na chama!!! tylko 30Nm) z użyciem
    opcjonalnego klucza dynamometrycznego (taki klikający,
    chinski, kupiony w sklepie z narzędziami za $20) i zabieram
    się za filtr oleju. Podstawiam miskę plastikową pod miejsce
    gdzie jest filtr i odkręcam bez pomocy klucza filtr który sam
    wcześniej zakręciłem to wiem, że nie jest mocno zakręcony...
    Pierwszy raz jest oczywiście trudno, bo jak mówiłem wcześniej
    mechanicy mają konkurs kto dokręci filtr tak że zaimponuje
    koledze który będzie go potem odkręcał i trzeba użyć specjalnego
    klucza do filtra oleju - albo takiego z kawałkiem łańcucha
    rowerowego albo taki jak kleszcze co nieco zgniata puszkę filtra.

    Generalnie staram się nie zawozić samochodu do mechanika
    z wyjątkiem rzeczy z którymi sobie sam nie poradzę a że mam
    tylko japońskie samochody znanych marek (toyota, honda, nissan)
    to takich napraw co mechanik jest potrzebny jest minimum lub
    wcale... Zawsze jak ja zakręcę śrubę lub nakrętkę zgodnie
    z instrukcją serwisową auta to nie mam kłopotów z odkręceniem
    jej. Niestety czasem strzeli Ci opona na drodze i zawieziesz auto
    do gumiarza to potem śrub z koła się np. nie da odkręcić...
    Bo zamiast 70Nm gostek zakręcił je tyle ile miał siły w rękach
    lub się powiesił całym ciężarem na kluczu i kicha...

    Podsumowując - pierwsza zmiana oleju w samochodzie którym
    zajmował się typowy mechanik będzie ciężka, trudna ale jak już
    poluzujesz śrubę spustową i filtr i potem sam je zakręcisz
    z głową, jak instrukcja nakazuje, bez popisów siłowych to potem
    następna zmiana oleju zajmie Ci 20 minut i da dużo zadowolenia.

    Najgorsze w tym wszystkim nie jest sama zmiana oleju tylko
    potem sprzatanie - trzeba stary olej przelac z uzyciem lejka
    do pustych butelek po nowym oleju, powycierac miske, butelki
    no i zawiezc stary olej w butelkach do recyklingu do jakiegos
    warsztatu ktory przyjmuje stary olej. U mnie, w USA, duze
    zaklady samochodowe przyjmuja taki olej bez gadania, slyszalem
    ze pala nim w kotlowniach, ze stary olej jest rutynowo spalany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: