  • 1. Data: 2012-11-23 13:24:17
    Temat: siemens automatyka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ponawiam pytanie, potrzebny mi szybki kurs wdrożeniowy do automatyki
    siemens... programowanie w języku drabinkowym, interfejsy do silników,
    siłowników i czujników... zaraz siadam do google, ale gdybyście mi podali
    jakieś ciekawe strony to dużo by mi to ułatwiło sprawę... help!

  • 2. Data: 2012-11-23 13:51:36
    Temat: Re: siemens automatyka
    Od: Mario <M...@...pl>

    > ponawiam pytanie, potrzebny mi szybki kurs wdrożeniowy do automatyki
    > siemens... programowanie w języku drabinkowym,

    http://cache.automation.siemens.com/dnl/zQ/zQzNTA0Nw
    AA_45523822_HB/s7kop__b.pdf

    > interfejsy do silników,

    Interfejsem do silników jest zazwyczaj falownik (inverter) lub servo
    driver bądź stepper driver. Zależy jaki silnik. Ewentualnie zobacz
    http://www.automation.siemens.com/mcms/mc/en/motors/
    motion-control-motors/Pages/motion-control-motors.as
    px

    > siłowników

    Porty wyjściowe w PLC i przekaźniki.

    i czujników...

    Porty wejściowe PLC, ewentualnie czujniki z jakimś interfejsem przemysłowym.

    zaraz siadam do google,

    Życzę sukcesów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2012-11-23 15:07:24
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Zastanów się, czy warto zająć się akurat Siemensem.

  • 4. Data: 2012-11-23 17:07:38
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a cos takiego jak symbole stosowane na schematach? jest gdzies jakis spis?

  • 5. Data: 2012-11-23 17:19:59
    Od: Mario <M...@...pl>

    > a cos takiego jak symbole stosowane na schematach? jest gdzies jakis spis?

    http://www.festo-didactic.com/int-en/services/symbol
    s/electrical-engineering-din-en-60617/generation-and
    -conversion/?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zNC4xMjgy

    Ty naprawdę wierzysz, że nie mając żadnych podstaw jesteś w stanie
    opanować wiedzę "inżynierską" przy pomocy informacji wyszukanych w necie?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-11-23 19:02:14
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    wiesz, kosmosu nie odkrywam, a jeszcze tak mi się coś przypomniało, czy taki
    program drabinkowy można odpalać krokowo, coby wyłapać w którym miejscu sie
    wykłada?

  • 7. Data: 2012-11-23 19:42:33
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <wwojtiul<@wp.pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >
    > Ty naprawdę wierzysz, że nie mając żadnych podstaw jesteś w stanie
    > opanować wiedzę "inżynierską" przy pomocy informacji wyszukanych w

    Zimowe dokarmianie?
    Jeszcze śnieg nie zalega.

    --
    nic do powiedzenia
    www.wojtiuk.pl

  • 8. Data: 2012-11-23 19:48:25
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > wiesz, kosmosu nie odkrywam, a jeszcze tak mi się coś przypomniało, czy taki
    > program drabinkowy można odpalać krokowo, coby wyłapać w którym miejscu sie
    > wykłada?
    Zajmuję się serwisem już ładny okres czasu.
    Przed wieloma laty, podchodziłem do tego tak jak i Ty.
    Był sobie taki SIEMENS S5. Nauczyłem się tego programowania z książek i internetu.
    Potem okazało się, że w tej maszynie:
    a) zgubił ustawienia, podtrzymywane w RAM,
    b) zgubiły się dane w panelu operatorskim, który nie był nawet produkcji SIEMENS,
    c) nie działał oscylator przy procesorze na płycie komunikacji,
    d) uszkodził się moduł czujnika pojemnościowego,
    e) i wiele innych uszkodzeń...
    Znajomość pisania programu nie przydała mi się w ogóle do naprawy tego urządzenia,
    choć czułem się nieco pewniej w temacie.
    O właśnie znalazłem mój post z tamtego okresu tutaj:
    http://plmiscelektronika.elektroda.pl/plmiscelektr/0
    6_2001_2/06_2001_2186.htm
    O! to już 11+ lat. Jak ten czas biegnie :-)
    Nie widzę nic zdrożnego w tym, aby chłopak się poduczył.
    To jest pozytywne.
    Chce, czuje temat, już jest mniej agresywny... dobry trend.
    Również, szczerze życzę powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 9. Data: 2012-11-23 20:59:51
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-23 19:42, Włodzimierz Wojtiuk <wwojtiul pisze:

> [...]
    a.pl...

    s/electrical-engineering-din-en-60617/generation-and
    -conversion/?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zNC4xMjgy

    Czasami budzą się we mnie ludzkie odruchy :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2012-11-23 21:19:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    > wiesz, kosmosu nie odkrywam, a jeszcze tak mi się coś przypomniało, czy
    > taki program drabinkowy można odpalać krokowo, coby wyłapać w którym
    > miejscu sie wykłada?

    Problem w tym, że program drabinkowy nie wykonuje się krokowo. To jest
    raczej zapis, który jest cyklicznie przeglądany przez interpreter.
    Najpierw sprawdzane są tylko wejścia. Potem analizowany kod, a na końcu
    wystawiane wyjścia. I tak co kilka milisekund (chyba że zdefiniujesz
    inaczej). Program drabinkowy nie działa sekwencyjnie. Nie możesz kilka
    razy w programie wysterować (jakimiś warunkami - czyli stykami) jakiejś
    cewki licząc, że wysterowana zostanie w tym rungu w którym spełniony
    jest warunek np 1. Zawsze cewka zostanie ustawiona tak jak jest
    zdefiniowane w ostatnim rungu, w którym jest użyta. Albo środowisko
    projektowe zgłosi błąd i nie pozwoli takiego programu załadować.
    Program drabinkowy jest właściwie zapisem symulującym działanie szafy
    pełnej przekaźników których styki i cewki są połączone według schematu
    takiego jak wygląda program drabinkowy. Wszystkie linie programu - rungi
    wykonują się jednocześnie i albo dane cewki się załączą albo nie -
    zależnie od kombinacji styków.
    A jeśli chodzi o debugowanie to jak najbardziej da się. Zazwyczaj ze
    środowiska projektowego możesz się podłączyć do sterownika i na bieżąco
    podglądać na jakim styku na przykład maszyna się zacięła i nie chce
    wykonywać dalszej sekwencji ruchów.

    --
    pozdrawiam
    MD