  • Data: 2013-05-23 00:21:58
    Temat: Re: serwisy autoryzowane
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 May 2013 08:33:47 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o standard
    > obsługi to
    > po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej.

    Jeżeli chodzi o standard obsługi, to pewnie owszem.
    Korporacyjne standardy narzucone z góry, że ma być ładny neon, ładny
    budynek ze szkła i aluminium, marmury, ładne laski w recepcji, kawa,
    przedstawiciel w garniturze itp. faktycznie częściej znajdziesz w ASO.

    Co do fachowości samego wykonania usługi, to już różnie bywa.

    Wielu "zenków" oczywiście nie ma pojęcia co robi i jak działa samochód, ale
    te same problemy są w ASO, gdzie właściciel często próbuje zatrudnić byle
    kogo, byle taniej.
    Kończy się to tak że w takim ASO pracują ludzie za małe pieniądze, i tylko
    tacy słabi, że nie czują się na siłach otworzyć własnego warsztatu i stać
    się "zenkami". Spotkałem się np. z przypadkiem że w ASO nie pracował nikt
    kto znał język angielski - i co im po tym że mają instrukcje serwisowe,
    komputery, pomoc techniczną producenta, skoro nikt tam nie umie tego
    przeczytać?

    Oczywiście są też ASO gdzie szef nie ma węża w kieszeni i gotów jest
    poszukać i odopowiednio opłacić chociaż szefa serwisu i kilku starszych
    mechaników, którzy będą kompetentni.
    Ale z drugiej strony tak samo można znaleźć kompetentnego człowieka w
    prywatnym warsztacie.

    Do wad ASO (przynajmniej niektóre marki) trzeba też dopisać naprawdę chore
    ceny części.
    Jak za sworzeń wahacza trzeba zapłacić 1000zł, wymianę jednej szpilki w
    kole 800zł, albo reperaturkę tłoczka hamulcowego 280zł (Honda Civic), to
    naprawdę lepiej to zrobić 10x taniej gdziekolwiek indziej.