  • 21. Data: 2011-07-07 08:50:46
    Temat: Re: separator galwaniczny - signal
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-07 10:47, gomader pisze:

    > tak

    > w jednym ale mam dwa odbiorniki

    zostaje tylko zmierzyć poziom sygnału, bo wygląda na to iż
    w tym zakresie jest zbyt duże tłumienie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 22. Data: 2011-07-07 10:44:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2011 10:09, gomader pisze:

    > naprawde myslicie ze ze mnie jest az taki idiota?

    Nie nadymaj się - nawet największy geniusz czasem przegapi jakiś drobny
    detal.

  • 23. Data: 2011-07-07 11:10:29
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-07 12:32, gomader pisze:
    > mysl sobie co chcesz, z mojej strony to byl blad ze wyslalem ten post na
    > pl.rec.telewizja (moj ostatni zreszta) wiecej sie nie wypowiadam, nie

    błąd jest w Twoim opisie, a nie ludziach z pl.rec.telewizja.
    nie umiesz opisać czytelnie problemu i myślisz, że inni czytają
    w myślach.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 24. Data: 2011-07-07 11:13:55
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > chce ludzi obrazac, lacznie z toba

    błąd jest w Twoim opisie, a nie ludziach z pl.rec.telewizja.
    nie umiesz opisać czytelnie problemu i wydaje Ci się, że inni czytają
    w myślach.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 25. Data: 2011-07-07 13:36:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > to zepnij separator bezpośrednio z odbiornikiem.
    > http://www.satnet.com.pl/-produkty/pid,1361/Przejsci
    e-WIEC-WF-szybkozlacze

    Jest jeszcze jedna możliwość - uszkodzony separator. Przy braku miernika
    poziomu sygnału, potwierdzajacym faktyczne tłumienie, można go
    przetestować na analogowym TV. Nie powinien wyraźnie pogarszać odbioru.
    Można również bawić się pomiarem pojemnosci między wejściem i wyjściem -
    zarówno na ekranie, jak i na gorącym. Nie widziałem innych separatorów,
    niż pojemnościowe.
    Maciek

  • 26. Data: 2011-07-07 18:00:00
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 07.07.2011 10:43, gomader wrote:

    > antena - 5m przewodu - wzmacniacz - 30m przewodu - rozgalaziacz z
    > separatorem zasilania i wejsciem 12V DC
    >
    > 1 wyjscie rozg. - 15m przewodu TV
    > 2 wyjscie rozg. - 10cm przewodu - sepearator galwaniczny - 1m przewodu -
    > tuner DVB-T USB
    >
    > oczywiscie zarowno pc jak i tv sa uziemione

    Ja bym sprobówał:
    a) zewrzeć masy na separatorze (nie odkurzać w tym czasie) i zmierzyć
    sygnał.
    b) spróbować dać separator przy telewizorze (zakładam, że antena nie
    uziemiona) i zmierzyć sygnał(y)
    c) a+b

    Na wnioski poczekajmy do wyników testów.

    Mirek.

  • 27. Data: 2011-07-07 22:50:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik "gomader" <g...@g...deleteit.com> napisal w
    wiadomosci news:iv3pg1$ug0$1@news.vectranet.pl...

    > antena naziemna, zasilacz APL-107 APL-103 na obu efekt taki sam

    Nie chodzilo mi o typ zasilacza, tylko sposób zasilania wzmacniacza. W innym
    poscie juz napisales, ze zasilanie jest normalnie po koncentryku.

    > jakby tak bylo, to bym nic nie odbieral, wiec gdzie jest sens twojego
    > pytania?

    Eliminujemy potencjalne przyczyny zaczynajac od tych najprostszych.
    Wzmacniacz bez zasilania przepuszcza troche sygnalu i efekt jest podobny do
    opisywanego przez Ciebie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2011-07-08 12:52:08
    Od: gomader <g...@g...deleteit.com>

    On 07/07/2011 08:00 PM, Mirek wrote:
    > Ja bym sprobówał:
    > a) zewrzeć masy na separatorze (nie odkurzać w tym czasie) i zmierzyć
    > sygnał.

    chyba nieco sie poprawia, ale nie tak bardzo jak bez separatora

    > b) spróbować dać separator przy telewizorze (zakładam, że antena nie
    > uziemiona) i zmierzyć sygnał(y)
    > c) a+b

    niestety tv nie posiada prezentacji BER/UNC, a miernikow nie posiadam

    PS
    najprosciej byloby, gdyby chociaz jedna osoba czytajaca watek, odbierala
    DVB-T z nie za dobrym sygnalem, gdzies BER w okolicach 100-1000 i
    posiadala separator

    gdyby sie okazalo, ze po podlaczeniu separatora ber rosnie, to
    oznaczaloby ze separatory wnosza oprocz tlumienia znieksztalcenie
    jesli bylby taki sam, to oznaczaloby ze wadliwy jest moj egzemplarz

    oczywiscie tester musialby zadbac o odpowiednio wzmocniony sygnal, bo
    przy slabym sygnale wieksze tlumienie moglo by powodowac wzrost BER (a
    nawet napewno) i test bylby nie miarodajny

  • 29. Data: 2011-07-08 15:42:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.07.2011 14:52, gomader wrote:

    > chyba nieco sie poprawia, ale nie tak bardzo jak bez separatora

    No to chyba separator do d.
    W tych moich testach chciałem sprawdzić czy akurat takie połączenie
    uziemień nie powoduje zmniejszenia jakichś zakłóceń przychodzących od
    strony zasilania laptopa. IMHO warto przenieść separator na stronę
    telewizora i sprawdzić sygnał _w_laptopie_.

    Mirek.