  • 11. Data: 2011-05-09 13:33:25
    Temat: Re: sensor optyczny/miniaturowa kamerka
    Od: Kicer <...@...c>

    Pszemol wrote:

    > I co Cię powstrzymuje aby kupić prostą i tanią kamerę do monitoringu?

    odległość od monitora którym będzie jakis maleńki wyświetlacz z pewnościa
    nijak niekompatybilny z kamerą ;)

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 12. Data: 2011-05-09 13:43:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Walenciak napisał:

    > jak pisalem w poscie obok, miejsce do monitorowania jest kilkaset metrów od
    > "cywilizjacji". Nie ma tam komputera, łącza ethernet/wifi etc. Jest tylko
    > prąd ;)

    Aha. Czyli trzeba monitorować bez monitora. Prądami, telepatycznie.
    Na tym się nie znam.

    > jesli czujka ruchu wykryje coś, wysyła informację do konkretnej osoby.
    > Żeby ta osoba nie musiala sie zrywać i biec 500 metrów, chcialbym
    > zainstalować jakis banalny monitoring.

    A dlaczego nie można jeszcze bardziej banalnego, bez czujki ruchu?

    > Wyświetlanie i przesył danych radiowo jest w zasadzie gotowy.

    Co znaczy "jest w zasadzie gotowy"?

    > Pozostaje tylko kwestia wygenerowania obrazu.

    Co znaczy "wygenerowanie obrazu"?

    > o coś takie wlasnie wchodzi (ktoś siedzi), przy czym porządana jest
    > reakcja natychmiastowa - stąd smsy/maile odpadają.

    Ile milisekund opóźnienia jest do zaakceptowania, skoro np. maile
    odpadają?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-05-09 13:43:51
    Od: Kicer <...@...c>

    Pszemol wrote:

    > Ile kosztuje kilkaset metrów skrętki CAT5? I już masz "cywilizację" na
    > miejscu.
    > A jak to nie pomoże, to instalujesz w miejscu gdzie jest cywilizacja
    > hotspot wifi i te kilkaset metrów robisz po wifi...
    > Jak trzeba, to montujesz nawet antenę kierunkową aby na tanim sprzęcie
    > te kilkaset metrów zrobić.
    > Jak PlanA i PlanB nie podoba się, to instalujesz tą kamerę razem z
    > routerem komórkowym 3G i dostajesz się do cywilizacji przez najbliższą
    > wieże BTSa.

    W miejscu gdzie jest cywilizacja nie ma komputera, wifi ani ethernetu ;)
    Jest tylko moj uklad zdalnego powiadamiania.
    Pozatym między obydwoma punktami nie można za dużo grzebać - chodzi o
    polaczenie dwóch budynków, miedzy którymi sa inne, "obce" ;)

    Mam wszystko poza prostą kamerką/sensorem cyfrowym.
    komunikjacja via smsy/mmsy odpada - rozwiązanie stosunkowo zawodne.

    Ogólnie dziwna to sytuacja że przecietny elektronik amator jest w stanie
    zrobić zaawansowanego robota ze sztuczna inteligencją, a nie może kupić
    prostej kamerki którą mógłby wykorzystać w swoich projektach ;)

    > Ten przesył danych radiowo odbywać się ma w jaki sposób?

    rfm12 (i już się odbywa i działa ;) )

    > Nie istnieje nic takiego w fizyce jak "reakcja natychmiastowa"...
    > Fala radiowa będzie pokonywać te Twoje 500 metrów w czasie około
    > 2 mikrosekund... :-))

    oczywiscie mialem na mysli reakcję natychmiastową z punktu widzenia
    człowieka :)

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 14. Data: 2011-05-09 13:53:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Ile kosztuje kilkaset metrów skrętki CAT5? I już masz "cywilizację"
    > na miejscu.

    Dość sporo. Dwie tysiącstopowe szpulki trzeba, każda kilkaset złotych
    (jeśli nie musi być żelowana, zewnętrzna, wtedy więcej), po drodze
    jakiś switch, albo i dwa, bo to zdaje się 500 metrów jest.

    > A jak to nie pomoże, to instalujesz w miejscu gdzie jest cywilizacja
    > hotspot wifi i te kilkaset metrów robisz po wifi...

    Nawet bez hotspota można -- wystarczy kamera WiFi za jakieś dwie stówy,
    stary laptop (ale z dobrze odkurzonym wiatracczkiem) za drugie tyle,
    karta WiFi w patyku USB (gdyby laptop nie miał) i połączenie ad-hoc.
    Już prościej i taniej się chyba nie da.

    > Jak trzeba, to montujesz nawet antenę kierunkową aby na tanim sprzęcie
    > te kilkaset metrów zrobić.

    To też może być potrzebne.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2011-05-09 14:26:11
    Od: Kicer <...@...c>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Aha. Czyli trzeba monitorować bez monitora. Prądami, telepatycznie.
    > Na tym się nie znam.

    a ten wniosek to na podstawie czego? Monitor mogę zrobić sam, o to chodzi.
    Tylko nie mam niczego co mi dostarczy obraz.

    > A dlaczego nie można jeszcze bardziej banalnego, bez czujki ruchu?

    zgłaszasz się na ochotnika jako darmowy wartownik ?:>

    > Co znaczy "jest w zasadzie gotowy"?

    czyli że działa prawie - do działania bez "w zasadzie" brakuje kamery -
    źródła obrazu w jakiejs zjadliwej formie.

    > Co znaczy "wygenerowanie obrazu"?

    przeklawiaturowalem się, potrzebuję czegoś co mi sfotografuje kawałek świata
    w danej chwili czasu.

    > Ile milisekund opóźnienia jest do zaakceptowania, skoro np. maile
    > odpadają?

    Jaka masz gwarancję że mail dojdzie z punktu A do punktu B w znanym czasie?
    to samo tyczy się smsów.
    Pytanie pomocnicze: jaki jest to rząd wielkości?

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 16. Data: 2011-05-09 15:02:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > a ten wniosek to na podstawie czego? Monitor mogę zrobić sam, o to chodzi.

    Skąd mogłem o tym wiedzieć? Ja bym chyba nie umiał. Trzeba jakąś bańkę
    ze szkła wydmuchać, powietrzę z niej wyssać. Armatę na elektrony w środku
    umieścić. Masa kłopotów.

    > Tylko nie mam niczego co mi dostarczy obraz.

    A nie można samemu zrobić kamery?

    > zgłaszasz się na ochotnika jako darmowy wartownik ?:>

    A ten wniosek na podstawie czego?

    > czyli że działa prawie - do działania bez "w zasadzie" brakuje
    > kamery - źródła obrazu w jakiejs zjadliwej formie.

    Jaki tam jest zamontowany interfejs do kamery.

    > przeklawiaturowalem się, potrzebuję czegoś co mi sfotografuje kawałek
    > świata w danej chwili czasu.

    Na to się zwykle mówi "kamera" (trochę wbrew tradycji języka polskiego).

    > Jaka masz gwarancję że mail dojdzie z punktu A do punktu B w znanym czasie?

    Około 100%. (Czasem się zdarza, że serwer zdubluje mail, ale z drugiej
    strony może również na przykład zabraknąć prądu).

    > to samo tyczy się smsów.

    Trzeba pytać operatora.

    > Pytanie pomocnicze: jaki jest to rząd wielkości?

    Rozsądnie jest przyjąć jakieś 100-200 milisekund.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2011-05-09 15:04:24
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > na potrzeby monitoringu, chcialbym zainstalować jakis prosty sensor
    > optyczny/kamerkę (o niewielkiej rozdzielczosci). Chodzi tylko o to, by
    > wykryć czy na tle sciany budynku coś się rusza czy nie. Nie musi być widać
    > detali, wystarczy, że będzie można rozróżnić czy jest to człowiek czy
    > jakies
    > małe zwierzę.

    Może MCA-25 ?
    http://avr.auctionant.de/avr-ip-webcam/mca-25-kamera
    .html
    Obraz ma kiepski, ale może wystarczy. Wypluwa jpeg przez UART.
    Można kupić na aukcjach, teraz pewnie coraz rzadziej bo nawet za 5 zł się
    nie sprzedawała.
    Właśnie popatrzyłem w archiwum All... sztuka poszła za 2,5zł + 3,6zł
    przesyłka :)
    A ja dałem 15zł jakieś 5 lat temu...

    Michał

  • 18. Data: 2011-05-09 15:43:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.05.2011 15:43, schrieb Kicer:

> [...]
    > zrobić zaawansowanego robota ze sztuczna inteligencją, a nie może kupić
    > prostej kamerki którą mógłby wykorzystać w swoich projektach ;)

    Znaczy wystarczy ci zdjęcie i możesz na nie poczekać parę sekund?
    Coś takiego możesz zrobić z klocków LEGO (bez jaj!). W jakimś systemie
    jest w komplecie kamera z detektorem ruchu. Ale jak to LEGO, dość drogie
    to jest. Inne kamery tego typu wysyłają raczej obraz wideo i alarmują w
    przypadku ruchu, ale rfm12 tego nie prześlesz.
    Kamery z motion detection bezprzewodowe kupisz za jakieś 50-100$,
    kwestia dobudowania anten kierunkowych, bo one pociągną na 50m, ale nie
    na 500. Tu masz takie:

    http://www.nextag.com/motion-detection-camera/stores
    -html

    najlepszy ten zegar. Możesz chyba wyciągnąć obrazki przez USB, więc
    możesz te obrazki potem przesłać twoim rfm12 w zwolnionym tempie ;-)

    Waldek

  • 19. Data: 2011-05-09 16:15:17
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-05-09 15:33, Kicer pisze:

    > odległość od monitora którym będzie jakis maleńki wyświetlacz z pewnościa
    > nijak niekompatybilny z kamerą ;)

    To napisz ile możesz na to wydać. Bez tego nawet nie ma sensu
    czegokolwiek doradzać i szukać po sieci.

    Agent.

  • 20. Data: 2011-05-09 19:46:03
    Od: <a...@g...pl>

    zepnij coś takiego
    http://allegro.pl/czujka-detektor-czujnik-ruchu-dzwi
    ekowy-alarm-156-i1593338538.html
    z czymś takim
    http://allegro.pl/mini-kamera-vordon-spy-brelok-apar
    at-dyktafon-i1584621841.html
    w tym pierwszym niedawno grzebałem - ma analogowy, pasywny detektor IR, na 5
    tranzystorach, wszędzie jest dostęp.