  • 21. Data: 2009-03-17 10:53:47
    Temat: Re: sens abo
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Poza tym w razie wypadku nikt nie potrzebuje mieć 5zł na koncie, aby
    > pogadać z Ciotką o dupie Maryni, tylko raczej dzwoni się na bezpłatne
    > numery typu 112, do tego nie potrzeba nawet karty SIM.

    Zamów tak lawetę cwaniaku, albo zadzwoń do ubezpieczyciela.

  • 22. Data: 2009-03-17 10:57:44
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Boombastic pisze:

    > Zamów tak lawetę cwaniaku, albo zadzwoń do ubezpieczyciela.
    lawety z reguly zglaszaja sie szybciej od sluzb ratunkowo porzadkowych...

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 23. Data: 2009-03-17 10:58:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:

    > 1. Brak ryzyka, ze zapomne doladowac i nie bede mogl gdzies pilnie
    > zadzwonic.
    > 2. Billing papierowy co miesiac (sa jeszcze osoby, ktore nie korzystaja
    > z internetu)
    > 3. Dzwonienie w roamingu bez zadnych gwiazdek i haszy (może już się
    > coś zmieniło, ale pamiętam parę lat temu jak się prepaidowcy męczyli
    > aby zadzwonić do PL).
    > 4. Sterowanie CLIR z telefonu (w simplusie nie było, jest w Play?)

    Czyli właściwie nie ma argumentów za abo.

    1. Nie żartujmy, pilnowanie, aby mieć choć kilka złotych na koncie nie
    wymaga więcej inteligencji od pilnowania, aby zapłacić rachunek w
    terminie (a jak nie zapłacimy, to telefon wyłączą i w ogóle nie zadzwonimy)

    2. I po to ktoś ma wybrać abo, aby mieć papierowy billing? Zamiast
    podglądu konta online? Pójdźmy dalej: tylko w abo co miesiąc dostajesz
    fakturę. Jak komuś zależy na comiesięcznym liście od operatora, to w
    żadnym pre-paidzie tego nie dostanie! :)

    3. Generalnie rzadko kiedy telefon służy do dzwonienia w roamingu,
    pomijając może osoby/firmy, które nie liczą się z kosztami.

    4. W niektórych prepaidach można sterować CLIRem z telefonu, w
    niektórych abonamentach zapewne nie można, sterowanie CLIRem nie zależy
    zatem od sposobu płatności za telefon.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-03-17 11:00:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Boombastic pisze:

    > Zamów tak lawetę cwaniaku, albo zadzwoń do ubezpieczyciela.

    Czyli uważasz, że przeciętny człowiek:

    - będzie się wiązał abonamentem na 2 lata, bez możliwości zmiany cen w
    przypadku obniżek
    - będzie płacił kilkanaście-kilkadziesiąt procent więcej niż mógłby
    płacić w prepaidzie

    tylko dlatego, że pilnowanie jego stanu konta i zapewnienie przynajmniej
    5zł na karcie przekracza jego zdolności?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-03-17 11:23:30
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > 4. W niektórych prepaidach można sterować CLIRem z telefonu, w
    > niektórych abonamentach zapewne nie można, sterowanie CLIRem nie zależy
    > zatem od sposobu płatności za telefon.

    w mojej erze abo (od 10 lat) clirem nie da sie sterowac z telefonu. W
    orange dziala...

    Pzdr,
    KuFeL

  • 26. Data: 2009-03-17 11:26:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:00:47 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > - będzie się wiązał abonamentem na 2 lata, bez możliwości zmiany cen w
    > przypadku obniżek
    > - będzie płacił kilkanaście-kilkadziesiąt procent więcej niż mógłby
    > płacić w prepaidzie

    Nie, ale żadna oferta na kartę nie da mi czegoś takiego jak moje 1000
    minut na Orąż i stacjonarne za 12,50 zł miesięcznie (a faktycznie za
    darmo).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 27. Data: 2009-03-17 11:26:45
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > tylko dlatego, że pilnowanie jego stanu konta i zapewnienie przynajmniej
    > 5zł na karcie przekracza jego zdolności?

    No, niektórzy mają gest. Ze słyszenia znam przypadki jak to kapelusz nie
    mieścił się do jednej taksówki/dorozki z jego właścicielem i trzeba było
    zamawiać drugi pojazd. O podpałce do papierosa nie wspomnę. Są też ludzie
    którzy wolą żeby operator i bank załatwiali za nich obrót pieniędzmi i
    fakturami. Nie pojmuję tylko dlaczego ci sami ludzie burzą się, że za ten
    luksus trzeba zapłacić co powoduje wyższą cene niż w prepaidzie. Płacą
    administratorom, dozorcom, biurom rachunkowym wyręczającym ich w obowiązkach
    bez zdziwienia, a tutaj są w szoku...

    tl

  • 28. Data: 2009-03-17 11:28:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie, ale żadna oferta na kartę nie da mi czegoś takiego jak moje 1000
    > minut na Orąż i stacjonarne za 12,50 zł miesięcznie (a faktycznie za
    > darmo).

    Tym samym kryterium wyboru oferty powinna być cena, dostępność usług,
    a fakt, czy jest to pre-paid, czy abo, nie powinien mieć znaczenia. Nie
    ma sensu brać abo tylko dlatego, że jest to abo, gdy tymczasem coś
    lepszego można dostać w pre-paidzie. I na odwrót.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-03-17 11:30:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > tylko dlatego, że pilnowanie jego stanu konta i zapewnienie przynajmniej
    > 5zł na karcie przekracza jego zdolności?

    A ja myślę, że na siłę przeinaczasz fakty by na siłę udowodnić, że abo jest
    złe. Pokaż mi te kilkadziesiąt % więcej. Ja mam abo za 70 zł w Play i
    średnio minuta kosztuje mnie ok. 25 groszy brutto.

  • 30. Data: 2009-03-17 11:34:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Boombastic pisze:

    > A ja myślę, że na siłę przeinaczasz fakty by na siłę udowodnić, że abo
    > jest złe. Pokaż mi te kilkadziesiąt % więcej. Ja mam abo za 70 zł w Play
    > i średnio minuta kosztuje mnie ok. 25 groszy brutto.

    To przejdź na kartę, będziesz miał po 29groszy, ale przypuszczam, że
    5gr/min do stacjonarnych i w playu wynagrodzi Ci 4 grosze różnicy.
    Dodatkowo bezpłatne SMSy.

    --
    Liwiusz