eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych › Re: ściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych
    From: "jedrek" <w...@...on>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych
    Date: Thu, 6 Jun 2019 21:07:17 +0200

    "Adam"
    > Z powodzeniem używam termistorów do łagodnego startu od blisko 40 lat.

    Z termistorami telewizyjnymi od układów rozmagnesowywania kineskopów (takie
    wielkie, większe od rezystora MŁT 2W z lat 90) przerabiałem już praktycznie
    temat i mi nie pasuje. W dodatku jak oprawa z delikatnego plastiku (mało
    termicznie odpornego) to może zrobić się galareta od grzejnika termistora.
    Interesuje mnie rozwiązanie z jak najmniejszym generowaniem ciepła, stąd
    celuję w triaka.
    I założenie jest, że nie czekamy na stygniecię, tylko po praktycznie kilku
    sekundach układ znów jest gotowy do wygenerowania miękkiego startu.