eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowychRe: ściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych
  • Data: 2019-06-07 03:38:26
    Temat: Re: ściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych
    Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-06-06 21:52, jedrek wrote:
    > "Ilona"
    >
    > Te typowe "obrazkowe" wyniki google znam. Z tego mnóstwa raptem ze 3 szt
    > coś wnoszących schematów ;) do dalszych rozważań
    > Ten z elektrolitem 500uF także znam, trochę toporne rozwiązanie.
    > Mam wątpliwości, bo zestawili w jednym artykule układ ???? 300B ze
    > schematem, że to ponoć prosty układ na mosfecie
    > https://eltstroy.ru/en/electric-lamps/schemes-of-inc
    lusion-of-incandescent-lamps-smooth-inclusion-of-inc
    andescent-lamps-an-overview-of-species/

    > A na filmie było widać, że tam elektronika po zdjęciu obudowy z tego
    > modułu ???? jest zdecydowanie bardziej rozbudowana niż te kilka elementów
    > https://eltstroy.ru/wp-content/uploads/2018/01/e1087
    883.jpg
> [...]
    > wykonawczy mocy, a raczej zastąpił potencjometr w tradycyjnym
    > podstawowym układzie ściemniacza
    > https://static.elektroda.pl/attach/rs-2_118.jpg Wtedy by taki
    > elektroniczny potencjometr na mosfecie (pewnie by trzeba było dodać
    > mostek do układu na bramce triaka, aby sterowanie było prądem
    > jednokierunkowym) pracował z prądami rzędu kilkunastu mA, na bramce
    > triaka. Czyli na bramce mosfeta jakaś niewielka pojemność ładowana przez
    > duży opór do napięcie pełnego otwarcia mosfeta i mosfet by powolutku
    > zmniejszał rezystancję z nieskonczenie wielkiej do praktycznie 0 Ohm.

    Niektórw MOSFETy otwieraja sie do ułamków oma, czy kilkudziesięciu
    miliomów. Wydzieli sie troche mocy przy starcie a potem to tylko ułamki
    wata.

    IMHO, to jest ten the_besciarski:
    https://eltstroy.ru/wp-content/uploads/2018/01/e1087
    883.jpg
    i mlutki kondensatorek 47 [uF].

    To chyba, jest na filmie, mostek w obudowie SMD, plus jakieś elementy
    do 'smaku'.
    Tu troszeczke inna wersja:
    https://amperof.ru/wp-content/uploads/2018/07/4-pros
    taya-shema-bloka-zashhity.png

    i również z malutkim kondensatorkiem elektrolitycznym.

    https://amperof.ru/osveshenie/lampy/plavnoe-vklyuche
    nie-lamp-nakalivaniya-220.html

    Triaki i tyrystory, także 'wybuchają' a najgorsze, że generują znaczne
    zakłucenia i trzeba stosować dodatkowe elementy, znacznych rozmiarów.