eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysciaga autko › Re: sciaga autko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!b7g2000yqk.goog
    legroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sciaga autko
    Date: Sat, 8 May 2010 07:57:25 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 67
    Message-ID: <8...@b...googlegroups.com>
    References: <hrmjc6$c6v$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1273330645 17396 127.0.0.1 (8 May 2010 14:57:25 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 May 2010 14:57:25 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: b7g2000yqk.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
    (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278300
    [ ukryj nagłówki ]

    On May 3, 9:33 am, lukasz <a...@n...spam.o2.pl> wrote:
    > witam
    >
    > pacjent to mazda 323f 2.0 ditd, 2003r. 2 weekendy temu mozliwe ze
    > zaliczylem dziure. Pisze mozliwe bo po weekendzie auto prowadzilo sie
    > wygodnie przez jeden dzien. Dojechalem do pracy, zaparkowalem. Auto
    > postalo te 8 godzin wsiadlem do niego i zaczelo ostro sciagac i szumiec
    > mniej lub wiecej w zaleznosci od promieniu skretu kol. Diagnoza lozysko.
    >   Zostalo wymienione szumy ustaly ale sciaganie nie. Przy prostej
    > kierownicy i ok. 60km/h po ok. 6 sek. znajduje sie na lewym krawezniku,
    > przy skrecie keirownicy lekko w praw auto sie prowadzi bezproblemowo ale
    > po rownym asfalce. W przyapdku jazdy po koleinach jest masakra, po
    > puszczeniu kierownic auto plywa samo od lewej do prawej, prawie jak na
    > morzu :) Aha stopien sciagania jest taki sam przy 40 czy 140km/h, tylko
    > szybciej sie zblizam na druga storne ;-)
    >
    > Alufelgi byly prostowane ok. 2 miesiecie temu, z przodu jezdza jeszcze
    > na zimowych. Zamierzam wiec wymienic oponki na nowe i pojechac w
    > pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kol i ich wywazenia na nowo.
    >
    > Dzwigalem sobie autko i ewidentnie na lewym tyle cos trze. Po kreceniu
    > kolem zatrzymuje sie po 2-3 sekundach. Prawe toczy sie samo ok. 8-10 sek
    > wiec roznica spora. Na razie przesmarowalem, popukalem i przeciscilem z
    > rdzy to kolo ale opory pozostaly, aczkolwiek troszke mniejsze.
    >
    > Pytania:
    > 1. Czy takie opory na tylnim kole moga byc przyczyna sciagania samochodu ?
    >
    > 2. Co najprawdopodobniej oprocz lozyska mogla zostac uszkodzone po
    > zaliczeniu dziury, ze efektem jest sciaganie samochodu ?
    >
    > 3. Jakim testem mozna sprawdzic przyczyne sciagania ? Jak pojade na
    > stacje robiace coroczne przeglady to na ktoryms z ich badan wyjdzie
    > przyczyna ?
    >
    > 4. Jest sens od razu jechac na kontrole i ewentualna korekte zbieznosci,
    > czy szukac przyczyny gdzies indziej ?
    >
    > thx

    Masz najprawdopodobniej ruszona geometrie. Jezli tylko kierownica jest
    przekrecona od poziomu, ale po ustawieniu lekko pochylonym kierownicy
    auto jedzie prosto, to to da sie naprawic ustawieniem zbieznosci.
    Operacja dosyc prosta w warsztacie, ktory sie na tym zna. Jezeli
    natomiast kierownicy nie da sie ustawic tak, zeby auto jechalo prosto,
    to najprawdopodobniej masz roznice pomiedzy ;lewym i prawym katem
    pochylenia kola lub mniej prawdopodobne ale tez mozliwe, masz roznice
    pomiedzy lewym a prawym katem wyprzedzenia zwrotnicy. Tak czy siak,
    przy ustawianiu zbieznosci moga rowniez sprawdzic zarowno kat
    pochylenia jak i wyprzedzenia jezeli sie na tym znaja. Ze wzgledu na
    to, ze masz zawieszenie McPhersona, kat pochylenia da sie naprawic ale
    zapewne bedzie cie to troche kosztowalo. Wiekszosc zawieszen
    McPhersona w Europie dla oszczednosci kosztow nie ma fabryczne
    regulacji tego kata, tylko wymaga od dilera dosyc kosztownej procedury
    naprawczej . Kat wyprzedzenia jest trudny do naprawienia w takim
    zawieszeniu i generalnie procedura wymaga aby wymieniac czesci, ktore
    sie zgiely jak wpadles w dziure. Jak trafisz do mechanika, ktory sie
    bardzo dobrze na tym zna, to bedzie w stanie ci pomoc bez wymiany
    czesci, ale wiaze sie to najczesciej z nieautoryzwanym powiekszeniem
    otworow gornego mocowania amortyzatora i przesunieciem tego mocowania
    tak aby zlikwidowac roznice katow pomiedzy lewa a prawa strona
    samochodu. Nie jest to procedura autoryzowana, ale w wiekszosci
    przypadkow zdaje egzamin i wielu mechanikow ja z powodzeniem stosuje.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: