-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!b7g2000yqk.goog
legroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sciaga autko
Date: Sat, 8 May 2010 07:57:25 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 67
Message-ID: <8...@b...googlegroups.com>
References: <hrmjc6$c6v$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1273330645 17396 127.0.0.1 (8 May 2010 14:57:25 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 May 2010 14:57:25 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: b7g2000yqk.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
(KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278300
[ ukryj nagłówki ]On May 3, 9:33 am, lukasz <a...@n...spam.o2.pl> wrote:
> witam
>
> pacjent to mazda 323f 2.0 ditd, 2003r. 2 weekendy temu mozliwe ze
> zaliczylem dziure. Pisze mozliwe bo po weekendzie auto prowadzilo sie
> wygodnie przez jeden dzien. Dojechalem do pracy, zaparkowalem. Auto
> postalo te 8 godzin wsiadlem do niego i zaczelo ostro sciagac i szumiec
> mniej lub wiecej w zaleznosci od promieniu skretu kol. Diagnoza lozysko.
> Zostalo wymienione szumy ustaly ale sciaganie nie. Przy prostej
> kierownicy i ok. 60km/h po ok. 6 sek. znajduje sie na lewym krawezniku,
> przy skrecie keirownicy lekko w praw auto sie prowadzi bezproblemowo ale
> po rownym asfalce. W przyapdku jazdy po koleinach jest masakra, po
> puszczeniu kierownic auto plywa samo od lewej do prawej, prawie jak na
> morzu :) Aha stopien sciagania jest taki sam przy 40 czy 140km/h, tylko
> szybciej sie zblizam na druga storne ;-)
>
> Alufelgi byly prostowane ok. 2 miesiecie temu, z przodu jezdza jeszcze
> na zimowych. Zamierzam wiec wymienic oponki na nowe i pojechac w
> pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kol i ich wywazenia na nowo.
>
> Dzwigalem sobie autko i ewidentnie na lewym tyle cos trze. Po kreceniu
> kolem zatrzymuje sie po 2-3 sekundach. Prawe toczy sie samo ok. 8-10 sek
> wiec roznica spora. Na razie przesmarowalem, popukalem i przeciscilem z
> rdzy to kolo ale opory pozostaly, aczkolwiek troszke mniejsze.
>
> Pytania:
> 1. Czy takie opory na tylnim kole moga byc przyczyna sciagania samochodu ?
>
> 2. Co najprawdopodobniej oprocz lozyska mogla zostac uszkodzone po
> zaliczeniu dziury, ze efektem jest sciaganie samochodu ?
>
> 3. Jakim testem mozna sprawdzic przyczyne sciagania ? Jak pojade na
> stacje robiace coroczne przeglady to na ktoryms z ich badan wyjdzie
> przyczyna ?
>
> 4. Jest sens od razu jechac na kontrole i ewentualna korekte zbieznosci,
> czy szukac przyczyny gdzies indziej ?
>
> thx
Masz najprawdopodobniej ruszona geometrie. Jezli tylko kierownica jest
przekrecona od poziomu, ale po ustawieniu lekko pochylonym kierownicy
auto jedzie prosto, to to da sie naprawic ustawieniem zbieznosci.
Operacja dosyc prosta w warsztacie, ktory sie na tym zna. Jezeli
natomiast kierownicy nie da sie ustawic tak, zeby auto jechalo prosto,
to najprawdopodobniej masz roznice pomiedzy ;lewym i prawym katem
pochylenia kola lub mniej prawdopodobne ale tez mozliwe, masz roznice
pomiedzy lewym a prawym katem wyprzedzenia zwrotnicy. Tak czy siak,
przy ustawianiu zbieznosci moga rowniez sprawdzic zarowno kat
pochylenia jak i wyprzedzenia jezeli sie na tym znaja. Ze wzgledu na
to, ze masz zawieszenie McPhersona, kat pochylenia da sie naprawic ale
zapewne bedzie cie to troche kosztowalo. Wiekszosc zawieszen
McPhersona w Europie dla oszczednosci kosztow nie ma fabryczne
regulacji tego kata, tylko wymaga od dilera dosyc kosztownej procedury
naprawczej . Kat wyprzedzenia jest trudny do naprawienia w takim
zawieszeniu i generalnie procedura wymaga aby wymieniac czesci, ktore
sie zgiely jak wpadles w dziure. Jak trafisz do mechanika, ktory sie
bardzo dobrze na tym zna, to bedzie w stanie ci pomoc bez wymiany
czesci, ale wiaze sie to najczesciej z nieautoryzwanym powiekszeniem
otworow gornego mocowania amortyzatora i przesunieciem tego mocowania
tak aby zlikwidowac roznice katow pomiedzy lewa a prawa strona
samochodu. Nie jest to procedura autoryzowana, ale w wiekszosci
przypadkow zdaje egzamin i wielu mechanikow ja z powodzeniem stosuje.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.10 17:31 Tomasz Pyra
- 08.05.10 17:36 MarcinJM
- 08.05.10 18:58 lukasz
- 11.05.10 19:52 lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida