  • 11. Data: 2014-01-18 01:16:06
    Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-17 18:33, badworm pisze:
    > kupiłem nowy akumulator. Problem się skończył.
    Ja już kupiłem 3, i problem się nie skończył.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2014-01-18 01:41:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-17 17:25, J.F pisze:
    > Wydajnosc ma wystarczajaca, przynajmniej na swiatla.
    Ale ja chcę sprawdzić, czy ma wydajność zawsze (np nie przerywa, lub nie
    ślizga się to dziadoskie wynalazcze coś na pasku).

    > Jesli jest usterka, to albo alternator dziala tylko chwilami, albo cos
    > bierze prad nocami, albo akumulator ma wewnetrzne zwarcie/rozwarcie.
    3 akumulatory by miały?

    > Z mniej prawdopodobnych - duzy pobor pradu w czasie jazdy, wydajnosc
    > starcza na swiatla, ale juz nie na grzanie szyb, ABS, wspomaganie
    > kierownicy, wycieraczki, fotele itp.
    No bez przesady, raczej GM potrafi dobrać alternator (w końcu dał po coś
    120A) do współczesnego pojazdu, tak by dało się nim jeździć, a nie
    traktować jak samochodzik na baterie, które wytrzymują pare dni.

    > Poradze
    > http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-12v-24v-led
    -miernik-cyfrowy-i3848394077.html
    Dziękuję, ale posiadam "prawdziwe" mierniki ;) oraz wskazanie napięcia
    przez komputer pokładowy auta na "głównym + terminalu" prosto z
    akumulatora, i te pomiary się zgadzają - tylko marne to pocieszenie,
    skoro podczas jazdy widzę jak mi napięcie spada i zaczynam kalkulować w
    głowie km i minuty, czy do domu dojadę. Jakbym chciał jeździć autem
    elektrycznym - to bym sobie kupił ;)

    > Absolutnie nie laduje. Ale masz takie sytuacje ?
    Sporadycznie - tak.

    > Byc moze szczotki wystarczy wymienic
    Wymienione. Nowiutki: nowy szczotkotrzymacz z regulatorem, nowy zespół
    diodowy (w którym zacisnąłem swoje diody, szybsze i mocniejsze, zamiast
    oryginału, który ponoć lubi padać), nowe łożyska. Zupełnie całkowicie
    nic to nie zmieniło.

    > Nie wiem jak tam masz kable zrobione - porzadna instalacja powinna
    > wygladac tak ze jest kabel rozrusznik-akumulator, akumulator-alternator,
    > a reszta prad bierze z alternatora.
    No nie, jest tak - patrząc od strony klemy + akumulatora:
    1) bardzo grube wyjście na rozrusznik wprost z klemy (a do rozrusznika
    jest przykręcony przewód z alternatora)

    oraz wyjście na pozostałe rzeczy w postaci przykręcanych do klemy
    konektorów:

    2) grube wyjście na abs, elektryczne wspomaganie itp
    3) grube wyjście na przednią skrzynkę (UEC)
    4) grube wyjście na tylną skrzynkę (REC)

    Stąd mógłbym monitorować alternator (wejście zasilania) oraz wszystkie
    obciążające układy, ale by skutecznie monitorować alternator - muszę
    przeżyć prądy rozruchu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2014-01-18 02:25:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Stąd mógłbym monitorować alternator (wejście zasilania) oraz wszystkie
    > obciążające układy, ale by skutecznie monitorować alternator - muszę

    A połączenia mas w jakim masz stanie?
    Kolega doktoryzował się z elektryki Nissana, a winnym okazał się mechanik,
    który nie zamontował jednego z kabli masowych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2014-01-18 02:47:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Saturday, January 18, 2014, 2:25:28 AM, you wrote:

    [...]

    > A połączenia mas w jakim masz stanie?

    Takie pytanie już padło w tym wątku...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-01-18 10:26:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 01:41:01 +0100, BartekK napisał(a):
    > No bez przesady, raczej GM potrafi dobrać alternator (w końcu dał po coś
    > 120A) do współczesnego pojazdu, tak by dało się nim jeździć, a nie
    > traktować jak samochodzik na baterie, które wytrzymują pare dni.

    GM potrafi, ale wystarczy ze jedna dioda padnie i sie alternator
    zamienia w taki co ma 20A.

> [...]
    > akumulatora, i te pomiary się zgadzają - tylko marne to pocieszenie,
    > skoro podczas jazdy widzę jak mi napięcie spada i zaczynam kalkulować w

    Rozumiem ze spada ponizej 13.5V i dalej ?
    No to alternator nie wyrabia, bo jakos nie przypuszczam zeby cos
    ciagnelo 120A przez godzine i nie zadymilo.

    > Sporadycznie - tak.

    No a potem trzeba ladowac. Wskaznik ktory polecalem pokazuje to na
    okraglo wiec wiadomo kiedy.
    A wtedy zatrzymujemy, wyciagamy cegowy miernik DC i mierzymy - choc na
    99% to alternator ... lub kabel ktorys urwany.

> [...]
    > diodowy (w którym zacisnąłem swoje diody, szybsze i mocniejsze, zamiast
    > oryginału, który ponoć lubi padać), nowe łożyska. Zupełnie całkowicie

    U mnie swego czasu padlo uzwojenie wirnika, tzn jakos sie urwalo od
    pierscienia, raz stykalo, raz nie, przynajmniej tak mechanik mowil, bo
    alternatorow juz nie ruszam.

    Rada ogolna - kup nowy, tzn regenerowany i sprawdzony alternator, czy
    tam uzywke, sam zregeneruj i sprawdz, wymien ... a potem mozesz sie
    doktoryzowac na tym. Wymiana zbyt klopotliwa, aby ja wiele razy robic.

> [...]
    > jest przykręcony przewód z alternatora)
    > oraz wyjście na pozostałe rzeczy w postaci przykręcanych do klemy

    No i w tym momencie masz utrudnione pomiary.

    > Stąd mógłbym monitorować alternator (wejście zasilania) oraz wszystkie
    > obciążające układy, ale by skutecznie monitorować alternator - muszę
    > przeżyć prądy rozruchu.

    Nie wiem czy hallotronowym nadmiar pradu, a w zasadzie pola
    magnetycznego, szkodzi - wydaje sie ze nie powinien, ale nie mam
    doswiadczenia. Permalojowe magnetorezystywne zachowuja sie dziwnie,
    nie lubia zbyt duzych pol.

    A nie mozesz mierzyc spadku pradu na kablu rozrusznika ?
    gruby, wiec tam mV beda, ale tez gora 1V - przetwornik wytrzyma.

    Tylko jak pisalem - cegowy miernik DC wydaje sie lepszym pomyslem.

    J.

  • 16. Data: 2014-01-18 11:12:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:120851351.20140118024725@pik-net.pl.invalid...
    > Hello yabba,
    >
    > Saturday, January 18, 2014, 2:25:28 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Takie pytanie już padło w tym wątku...
    >
    > [...]

    Nie zauważyłem. Teraz już widzę, że duże masy posprawdzane.
    Jeśli w czasie jazdy spada znacznie napięcie, to nie ma cudów. Albo
    alternator ma wadę ujawniającą się chwilowo. Albo jakiś duży odbiornik
    włącza się w przypadkowych momentach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2014-01-18 11:13:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RoMan Mandziejewicz"

    > Takie pytanie już padło w tym wątku...
    >
    > [...]

    I odpowiedź też. Ma takie, że pomiar tylko mostkiem Thomsona. :-)

    Robert

  • 18. Data: 2014-01-18 12:23:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 11:12:14 +0100, yabba napisał(a):
> [...]
    > Jeśli w czasie jazdy spada znacznie napięcie, to nie ma cudów. Albo
    > alternator ma wadę ujawniającą się chwilowo. Albo jakiś duży odbiornik

    Duzy odbiornik to by zasadniczo dym puscil, jakby mial 2kW godzinami
    brac, no chyba ze jakis wentylator czy pompa oleju i chlodzenie dobre.

    J.

  • 19. Data: 2014-01-18 14:05:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > diodowy (w którym zacisnąłem swoje diody, szybsze i mocniejsze, zamiast
    > oryginału, który ponoć lubi padać), nowe łożyska. Zupełnie całkowicie nic

    Mam nie sprawdzony pomysł.
    Wydaje mi się, że takie czujniki prądu jakie tu były wskazywane może być
    dość trudno nałożyć na te najważniejsze kable.
    Może puścić równolegle do głównych kabli drugie cieńsze i w nich mierzyć
    prąd. Dobre mocowanie końcówek powinno zapewnić w miarę stały podział prądu
    między ten gruby i ten cienki. Mniejszymi czujnikami można by się posłużyć i
    łatwiej by je było założyć.
    P.G.

  • 20. Data: 2014-01-19 11:27:57
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/17/2014 11:28 AM, BartekK wrote:
    > Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
    > scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
    > allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
    > fajną kasę)

    Te malutkie Ci odparują. Teoretycznie przeciążalność mają do 50A, ale
    użyłem tego raz w takim środowisku i źle się to skończyło.

    > Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator, ładują
    > akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą), twierdząc
    > "ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się włączy światła
    > to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok (a przynajmniej nie
    > przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie.

    Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
    - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
    właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
    sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
    - wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
    do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
    i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
    wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
    może termostat?
    - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
    aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
    napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
    cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
    'ficzer'.

    Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
    widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
    Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
    zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?

    Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
    w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
    Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg