    From: "michhallski" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: samsungi: radio przez głośnik?
    Date: Fri, 20 Feb 2009 13:53:35 +0100

    Użytkownik "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gnm6fe$h9$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "michhallski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Dziwne ?
    > Rozebralem jedno z radyjek i tam poza antena ferrytowa na srednie jest
    > moze 10cm zwyklego drucika w izolacji wewnatrz obudowy ktory robi za
    > antene UKF i da sie bez problemu w Warszawie dwie- trzy stacje na tym
    > odebrac bez wlaczania sluchawek - cud czy normalka ?
    > A Moj HTC z wbudowanym radiem tez dziala jak sie go oszuka i kawaleczek
    > drucika podepnie zamiast sluchawek, nie moglby ten drucik byc od razu w
    > srodku ?
> [...]

    Dlatego jest antena zewnetrzna np słuchawki żeby łapało całe pasmo a nie 2-3
    stacje.
    Ale nie wiem w czym masz problem. Skoro nie odpowiada Ci antena zewnetrzna w
    jakiejkolwiek formie teleskopowej, drutowej czy w postaci kabelka od
    słuchawek no to zastap ją gwoździkiem czy kawałkiem drucika, który jak zwał
    tak zwał ale właśnie to on bedzie anteną. Mniejsza antena, gorsza jakosc
    odbioru. Telewizor tez złapie odpowiednio silny sygnał naziemny bez typowej
    anteny pokojowej czy za oknem jak mu sie podepnie kawał przewodu i pochodzi
    z nim po pokoju. A że obraz bedzie w śnieżycy to taki sam szczegół jak z
    radiem odbierajacym jedna czy kilka najsilniejszych stacji po wymontowaniu
    anteny na np samym wewnetrznym kabelku łączącym układ ze zdemontowana
    anteną. Myśle, że jesli jakośc sygnału radiowego była by zadowalajaca
    producenci telefonów wykorzystaliby cos mniejszego od przewodu słuchawek.
    Skoro MP3 czy 4 z radiem działa na kawałku "gwoździa" , może zaryzykuj
    eksperyment z komórką. Sprawdź na długim przewodzie pod którym pinem są
    słuchawki( czy radio działa), rozpruj telefon, pod piny słuchawkowe
    przylutuj krótki kabelek, zamknij całość w obudowie i podziel sie z nami
    wrażeniami z jakości odbioru jedynej najsilniejszej stacji- "Radia z
    Torunia" w Toruniu lub RMF FM w Krakowie.