  • 61. Data: 2010-12-12 15:27:25
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Tomasz Pyra napisal:

    > Np. diesle używane w sporcie obowiązkowo muszą mieć awaryjną
    > klapę którą można uruchomić z zewnątrz, która zamknie dopływ
    > powietrza do silnika.

    W M6 (i pokrewnych z silnikiem 2.0 CiTD) była akcja
    serwisowa zmiany softu, który w przypadku rozbiegania
    się silnika zamykał przepustnicę na dolocie.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 62. Data: 2010-12-12 15:41:48
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Karolek napisal:

    > No nie wiem, katastrofy samolotu to nigdy na zywo nie widzialem, a
    > takich akcji z turbosprezarkami juz kilka na drodze spotkalem
    > (glownie renowki).

    Ja widziałem zadymę zrobioną przez Audi i Passata
    -- pierwszy w DC w Al. Prymasa Tys. a drugi na A2.
    Także nie jest to jakiś mały odsetek.

    Wszystko to jednak w większości zaniedbania
    i niewiedza właścicieli.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 63. Data: 2010-12-12 16:07:59
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-12 12:50, MarcinJM pisze:

    > Mozliwe, nie wglebiam sie we wspolczesne diesle, bo nie interesuja one
    > mnie. Natomiast _wydawalo_ mi sie, ze przepustnica jest konieczna dla
    > diesli z katem, zeby lambda nie dostawala caly czas sygnalu o nadmiarze
    > tlenu w spalinach.

    Diesel z katem to jest nie z katem a z filtrem sadzy.
    Nie ma potrzeby moim zdaniem stosowania lambdy (nie wiem jak jest w
    najnowszych normach - może jest).
    Moje stare TDI ma filter sadzy (popularnie mówiąc katalizator) i nie ma
    żadnych klap, ani sond :)
    Filtr ma niezatkany pomimo prawie 300kkm na liczniku i jeżdżeniu na
    biodieslu, próbach na jadalnym i różnej dziwnej ropie.

    Klapa gasząca była chyba w każdym TDI na PD - przynajmniej te co
    widziałem ją miały - widać odrazu bo jest na wierzchu, sterowana
    siłowniczkiem podciśnieniowym.

    Pozdrawiam !

  • 64. Data: 2010-12-12 16:31:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 15:41, Myjk pisze:

    > Wszystko to jednak w większości zaniedbania
    > i niewiedza właścicieli.

    Zgadzam sie.

    --
    Karolek

  • 65. Data: 2010-12-12 16:43:19
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Da się przeciąć nożem rurę wysokiego cisnienia turbo->kolektor albo choć
    > przedziurawić? Mam ją w takim miejscu, że to jedyne sensowne miejsce do
    > ingerencji bez ryzyka zarobienia korbowodem w łeb. Nie wiem czy i na ile
    > rura jest zbrojona.

    W byłej Alfie 156 z 2.4JTD rura nie była zbrojona. Nawet się jej pękło raz i
    silnik cieniutko jechał.
    Tak więc wydaje mi się że to jest doby sposób.

    Pozdro

    --
    Irokez
    Ave 2.0VVTi

  • 66. Data: 2010-12-12 17:42:53
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:

    > chyba:)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=p
    layer_embedded

    > zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:)

    Kurtka ( lub coś w miarę dużego co by nie zassało pod tłoka, do zaworów) w
    dolot.

    Gdyby odciął wąż paliwowy to dopiero miałby "samozapłon" ale na sobie. Gdy
    motorownia tak długo chodziła na wysokich rpm to gdyby paliwo z węża
    spłyneło na kolektor który miałby > 600*C lub na głowice to by było ognisko.

    Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również
    linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało nawet
    wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera !
    Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem
    i pomaga zdławienie go mechaniczne czyli odcięcie dopływu powietrza (tlenu).

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 67. Data: 2010-12-12 19:06:27
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia piÄ&#8482;knego Sun, 12 Dec 2010 12:08:48 +0100 osobnik zwany P_ablo
    > wystuka&#197;&#8218;:

    > ale przynajmniej gasi&#197;&#8218;y. Obecnie stosowane co prawda nie szkodzÄ&#8230;

    > &#197;&#8250;rodowisku tylko silnikom, do tego nie dzia&#197;&#8218;ajÄ&#8230; przy
    stosowaniu w
    > wymaganym rozmiarze.
    >

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lÄ&#8482;k gruntu! -Chyba wysoko&#197;&#8250;ci?
    > -Wiem co m&#195;&#179;wiÄ&#8482;, to grunt zabija!" T.Pratchett

    halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak
    sie uzylo to przestawal byc halonem. Zaszkodzily srodowisku jak je wycofali z
    uzycia. Trafily na wysypiska śmieci i na zlomowiska. A tam pod prasy. To są
    najskuteczniejsze z istniejacych gasnic. Wersja w opakowaniu wielkosci pianki do
    golenia potrafila skutecznie ugasic niewielki pozar pod maska. Inna sprawa ze
    rowniez potrafila skutecznie zgasic życie wszystkiego co oddycha powietrzem i
    oparte jest na spalaniu przy udziale tlenu.

  • 68. Data: 2010-12-12 19:21:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 19:06:27 +0100, kogutek wrote:
> [...]
    >uzycia. Trafily na wysypiska śmieci i na zlomowiska. A tam pod prasy.

    Tak to niestety jest ze nawet jesli nie wycofasz nakazowo, to one
    wczesniej czy pozniej trafia na wysypiska.
    Albo rejestracja i obowiazkowa utylizacja pod rygorem wysokich kar,
    albo u zrodla - ograniczenie produkcji.

    >Inna sprawa ze
    >rowniez potrafila skutecznie zgasic życie wszystkiego co oddycha powietrzem i
    >oparte jest na spalaniu przy udziale tlenu.

    Naprawde ?

    J.

  • 69. Data: 2010-12-12 20:08:05
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Bugatti napisal:

    > Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym
    > modelu żyje właśnym życiem

    To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 70. Data: 2010-12-12 20:56:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 20:08, Myjk pisze:

    > To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P

    Dokladnie :>

    --
    Karolek