  • 31. Data: 2010-12-12 11:08:39
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: hrydziu <h...@p...fm>

    Da rade, sprawdzone w praktyce. 6-ty bieg i strzał ze sprzęgła i silnik
    się zatrzymał (1.9dci)

    hrydziu

  • 32. Data: 2010-12-12 11:08:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Kiedyś dość częste w samochodach ciężarowych, choć nie koniecznie z
    > turbo. Wystaryczł olej z pompy wtryskowej. Zwykle określało sie to
    > mianem "wściekł się"

    Raczej, rozbiegal.

    --
    Karolek

  • 33. Data: 2010-12-12 11:12:16
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 10:03, P_ablo pisze:
> [...]
    layer_embedded

    > Ryzyko takiej usterki jest tak znikome jak mozliwosc rozbicia sie
    > samolotem... Gdyby mozliwosc takiego scenariusza byla spora, to
    > producenci diesli juz by sie postarali o jakies awaryjny mechanizm
    > zadlawienia.

    No nie wiem, katastrofy samolotu to nigdy na zywo nie widzialem, a
    takich akcji z turbosprezarkami juz kilka na drodze spotkalem (glownie
    renowki).
    Ba, nawet mialem podobna usterke w 1.6D, ktory nie ma turbosprezarki :>
    Olej tam dostawl sie do cylindrow przez zuzyte pierscienie tlokowe, a
    efekt byl identyczny :P
    Wiec ryzyko jest duze, szczegolnie jak ktos smiga z zarznieta
    turbosprezarka.

    --
    Karolek

  • 34. Data: 2010-12-12 11:15:14
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > W Alfie miałem na wierzchu wąż gumowy od IC do dolotu. Zawsze wożę też nóż
    > w aucie.
    > Gdyby tak nożem przeciąć ten wąż gumowy w takim przypadku? Według mnie
    > ciśnienie pójdzie w atmosferę i powoli się silnik powinien wygasić.
    > Ale to tylko takie moje gdybanie bo nie doświadczyłem tego. Fiaty mają
    > lepsze silniki.

    Silnik powietrze zassie z obciętym wężem czy nie.Wygaśnie ale nie z powodu
    braku powietrza ale z braku paliwa - w tym przypadku oleju silnikowego.

  • 35. Data: 2010-12-12 11:24:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r wrote:
    >Jak się od czasu do czasu robi przegląd samochodu, to puszczającą olej
    >turbinę ma się duże szanse zauważyć zanim ta puści olej skutecznie do
    >dolotu silnika.

    Juz widze jak lekka raczka wydajesz 1000zl, bo z turbiny troche
    cieknie. O ile sie na jednym tysiacu skonczy :-)

    >A jeśli chodzi o gaśnicę, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek węgla.
    >Żadne proszkowe itp. nie wchodzą w grę. Podobno.

    Proszkowa byc moze jest skuteczna, ale chyba nie masz ochoty zasypac
    silnika mineralnym proszkiem :-)

    Nawet w pianowych srodkiem "pednym" jest CO2, to moze by sie nadaly,
    choc wydaje mi sie ze chyba jednak musza zasysac powietrze do tej
    piany.

    Mozna probowac halonowej.

    J.

  • 36. Data: 2010-12-12 11:30:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-12 11:08, Karolek pisze:

    > Raczej, rozbiegal.

    Rozbieganie to inne zjawisko. Podawanie stalej, nieregulowanej dawki
    paliwa powoduje wlasnie rozbiegniecie diesla. Silnik bedzie przyspieszal
    az do rozpadniecia. Na 100% takie zjawisko bylo w klekotach, i po to byl
    dosc skomplikowany regulator obrotow, dzialajacy w kazdym polozeniu
    pedalu gazu.
    Obecnie pewnie sie to zalatwia elektronicznie, nie zaglebialem tematu.

    Wiec rozbieganie nie ma nic wspolnego z praca awaryjna diesla, a jest
    zjawiskiem normalnym.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 37. Data: 2010-12-12 11:41:54
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-12 11:30, MarcinJM pisze:
    > Wiec rozbieganie nie ma nic wspolnego z praca awaryjna diesla, a jest
    > zjawiskiem normalnym.

    Az w ksiazce sprawdzilem, bo nie bylem pewnien czy dobrze pamietam:

    "(..) wiekszosc pomp wtryskowych ma tzw. wzrostowa charakterystyke.
    Oznacza to, ze przy stalych nastawach regulacyjnych dawka wrtyskiwanego
    paliwa wzrasta ze wzrostem predkosci obrotowej silnika, wskutek
    wiekszego dlawienia wyplywu paliwa przez otwor przelewowy cylindreka
    pompy wtryskowej. Zatem im wieksza bedzie predkosc obrotowa silnika
    nieobciazonego, tym wieksza bedzie dawka wtryskiwanego paliwa, co
    oczywiscie prowadzi do rozbiegania silnika."

    Franciszek Wardzinski "Samochodowe Silniki Spalinowe"

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 38. Data: 2010-12-12 11:46:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 01:08:43 +0100, Michał Gut wrote:
    >bo na jedynce ruszysz chocby z piskiem opon
    >a na piatce spalisz sprzeglo
    >pamietaj ze tu silnik leci z max rpm

    Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.

    J.

  • 39. Data: 2010-12-12 11:51:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 10:03:20 +0100, P_ablo wrote:
    >Ryzyko takiej usterki jest tak znikome jak mozliwosc rozbicia sie
    >samolotem...

    Jakos czesto o tym slychac .. o katastrofach tez :-)

    >Gdyby mozliwosc takiego scenariusza byla spora, to producenci
    >diesli juz by sie postarali o jakies awaryjny mechanizm zadlawienia.

    Taa .. postarali sie .. zeby to sie czesciej zdarzalo .. po
    zakonczeniu gwarancji :-)

    >Roztrzasanie sie nad gasnicami z CO2 czy szmatami w dolot nie ma
    >najmniejszego sensu, wystarczy oddalic sie aby urwanym korbowodem w czaszke
    >nie dostac...

    A swoja droga .. to moze my na zwym paliwie jezdzimy ?
    Olej smarowo-silnikowy jak widac ma wysokie osiagi :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-12-12 12:08:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 11:41:54 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Az w ksiazce sprawdzilem, bo nie bylem pewnien czy dobrze pamietam:
    >
    > "(..) wiekszosc pomp wtryskowych ma tzw. wzrostowa charakterystyke.
    > Oznacza to, ze przy stalych nastawach regulacyjnych dawka wrtyskiwanego

    Napisz coś jeszcze o pompach hamulcowych i nurnikowych do szamba.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel