  • 21. Data: 2010-12-12 08:05:09
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

    > Obawiam sie, ze nie popsul zadnego.
    > Bo zadnego nigdy nie mial.

    Nawet jeśli to troll to przynajmniej zabawny. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 22. Data: 2010-12-12 08:09:04
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-12 08:05, to pisze:
    > begin MarcinJM

    > Nawet jeśli to troll to przynajmniej zabawny. ;-)

    A to sie akurat zgadza.
    Cykl nosi nazwe "Czego to ludzie nie wymysla, zeby zaistniec na ekranie".
    Chocby na komputerowym :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 23. Data: 2010-12-12 08:13:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-11 23:31, Agent wrote:
    > Ja bym chyba próbował
    > szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec

    Znajomy mechanik po takim eksperymencie zauwazył że tłok powiększył skok
    o grubośc szmaty.

  • 24. Data: 2010-12-12 08:16:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Agent

    > Ja bym chyba próbował
    > szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec

    Bardzo dobry pomysł. Gdyby nie było szmaty można "naphać" do dolotu trawy
    z pobliskiego trawnika. Zaraz ktoś powie, ze Dzidek tego próbował i nie
    pomogło, ale on przecież gasił, a nie "zapyhał".

    --
    ignorance is bliss

  • 25. Data: 2010-12-12 08:25:51
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze:
    > Może niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeć się jak
    > poprowadzony jest dolot i przećwiczyć zatykanie go.
    > Nawet jeżeli nie zatka się go hermetycznie, to znacznie ograniczy się
    > dopływ powietrza i wtedy pewnie silnik uda się zdusić.

    Ale wiele wspolczesnych diesli (nawet sunny 2.0 ~'90) maja normalne
    przepustnice, wiec co tu kombinowac?
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=przepust
    nica+TDI

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 26. Data: 2010-12-12 09:47:40
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Niezłe. Swoją droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika
    > na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował
    > szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec

    W Alfie miałem na wierzchu wąż gumowy od IC do dolotu. Zawsze wożę też nóż w
    aucie.
    Gdyby tak nożem przeciąć ten wąż gumowy w takim przypadku? Według mnie
    ciśnienie pójdzie w atmosferę i powoli się silnik powinien wygasić.
    Ale to tylko takie moje gdybanie bo nie doświadczyłem tego. Fiaty mają
    lepsze silniki.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2010-12-12 09:55:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    layer_embedded

    > A ja miałem podobnie tylko w benzynie i się dało wyłączyć z kluczyka,
    > ale jak stał to wył na 7rpm.

    tylko w benzynie awaria była zupełnie inna i tam urwanie przewodów
    paliwowych akurat by pomogło :P
    Jak znam zycie zablokowałą sie przepustnica i wystaczyło otworzyć maske i
    cofnąć ręcznie linke.

    W dieslu (w omawianych przypadkach) sprawa ma sie zupełnie inaczej, bo
    silnik nie spala ON tylko olej z miski olejowej.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 28. Data: 2010-12-12 09:57:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Ja bym chyba próbował szmatą zaphac dolot powietrza

    najlepiej otwartą dłonią :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 29. Data: 2010-12-12 10:03:20
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ie0tg0$pih$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > chyba:)
    > http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=p
    layer_embedded
    > zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:)

    Ryzyko takiej usterki jest tak znikome jak mozliwosc rozbicia sie
    samolotem... Gdyby mozliwosc takiego scenariusza byla spora, to producenci
    diesli juz by sie postarali o jakies awaryjny mechanizm zadlawienia.
    Roztrzasanie sie nad gasnicami z CO2 czy szmatami w dolot nie ma
    najmniejszego sensu, wystarczy oddalic sie aby urwanym korbowodem w czaszke
    nie dostac...

    --
    Picasso

  • 30. Data: 2010-12-12 10:15:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-11 23:20, Michał Gut wrote:
    > [ciach]

    Da się przeciąć nożem rurę wysokiego cisnienia turbo->kolektor albo choć
    przedziurawić? Mam ją w takim miejscu, że to jedyne sensowne miejsce do
    ingerencji bez ryzyka zarobienia korbowodem w łeb. Nie wiem czy i na ile
    rura jest zbrojona. Warto wiedzieć, 2.2dci odchodzą w niepamięc z tego
    powodu statystycznie częściej :)