  • 61. Data: 2021-01-15 00:43:25
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    [...]

> [...]
    > promocja jakaś była.
    > Mikrofala przestała się uruchamiać, w pralce po 3 latach w odstępie
    > miesiąca poszły spreżyny bębna, zamrażalnik czasami się rozmrażał po 4
    > roku, nie wiem czy to agregat czy elektronika, zmywarka zaczęła ciec rok
    > temu gdzieś od spodu, w indukcji odlutowywały się jakieś cewki, był to
    > jakiś popularny błąd bo facet który przyjechał robić to na gwarancji
    > ogarniał temat mniej niż kwadrans. Tylko piekarnik był bezproblemowy,
    > ale w sumie to płytka z elektroniką, dwa potencjometry, przekaźnik i

    Masz strasznego pecha. Mikrofalówkę 20 lat temu kupiłem w Makro z
    okazji jakieś promłocki na 5 urodziny Makro. Działa do dziś. Alaska.
    Lodówka Polar działała ze 20 lat. Zepsuła się raz - zaraz po kupnie,
    przyjechał serwisant ze sklepu, wymienił agregat i niedawno pojechała
    - nadal sprawna - na służbę w nowe miejsce. Zmywarka Bosch - ponad 10
    lat i działa. Pralka Diana czy Dana - wymieniona na Boscha nie ze względu na
    awarię ale po prostu była stara. Raz wymieniony programator, reszta
    nie ruszana. Bosch po prostu działa.
    Telewizor 27" LG - 10 lat przesłużył i poszedł na złom - ale tu już
    matryca ciemniała na krawędziach. Kineskopowe nie służyły wiele
    dłużej...

    W piekarniku (Amica) przestał działać sygnał dźwiękowy. Szkoda.

    Ciekawe ile pociągną nowa lodówka i telewizor... Do tej pory nie
    narzekałem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2021-01-15 00:47:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
    bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/
> [...]
    > jakieś 30zł na cykl, powiedzmy raz na dobę. w roku to jest 10tyś, po 5
    > latach mamy zwrot inwestycji. PAtrzcie, nie zależymy od słońca, od
    > wiatru - w zasadzie jest to remedium na problemy energetyczne. prawda?
    > Skorygujcie moje obliczenia i to tak o rząd wielkości, bo jeśli się nie
    > pomyliłem, albo pomyliłem się trochę, to naukowcy, inżynierowie są
    > debilami skoro nie zamykają elektrowni szczytowo pompowych. A może jest
    > inna przyczyna, leżąca w sprwności i trwałości wspomnianej baterii,
    > które to parametry są utajniane, maskowane tym, że kupujemy AUTO, a nie

    Wymyśliłeś PowerWall. A sorry - Tesla wymyśliła to wcześniej:
    https://www.tesla.com/pl_pl/powerwall

    Wiesz z czego je się robi? Ze zużytych baterii do samochodów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2021-01-15 07:41:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-01-2021 o 23:29, ToMasz pisze:

    PRoblem polega na tym, ze zazwyczaj ludzie w przypadku takich
    > ograniczeń mówią:
    > Szkooooooda. chciałbym mieć więcej baterii/baku, lub mieć tańszą
    > baterie

    Gdzie tak mówią?
    Bo poza hejterami, każdy ma to pompie.

> [...]
    > opisałem, niemożność wypicia kawy do końca, mimo że musimy ją nosić,
    > wozić w termosie, w magiczny sposób przestaje byc wadą. jest to
    > naturalna cecha, jak konieczność siadania podczas sikania u kobiet.
    > Weźcie nie róbice z siebie pajaców, bo Wasze wnuki się będą z Was
    > śmiały, że ewidentny problem, niedoskonałośc, wadę, marginalizujecie,
    > bagatelizujecie. Im więcej takich postaw, tym mniejsza szansa że
    > producenci coś z tym zrobią. Za 20 lat UE zażąda żeby w samochodach
    > elektrycznych była podawana realna, użyteczna, pojemność baterii, a nie

    Niektórzy podają tak, inni siak.
    Np. koncern Kia/Hyundai podaje zawsze wartości netto, czyli użyteczne
    pojemności.

    Zamiast głupio trzeszczeć, można bez problemu znaleźć faktyczne
    pojemności baterii, dowolnego elektryka, na dowolnym portalu o ev.
    Tylko trzeba chcieć, a nie wymyślać tego typu nieistniejące problemy.
    Luzujcie już z tym hejtem, bo to nudne jest.

  • 64. Data: 2021-01-15 07:44:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > 73-76% łącznej pojemności. Ja korzystałem z 53 litrów max - 96%. Z
    > pełną świadomością, że pod koniec mogę po prostu się zatrzymać i nie
    > doczołgać do stacji. Zdarzyło mi się to raz - brakło 500 metrów, ale
    > wtedy dojechałem do 53.5 l. Uprzedzając: mialem w Lanosie dorobiony
    > komputer pokładowy z bardzo dokładnym szacowaniem ilości zużytego
    > paliwa. Zaskakująco dokładnym - błąd rzędu 1%, oczywiście po
    > kalibracji.
    >
    > Tak naprawdę to możesz naładować do 100% akumulator w elektryku. Tyle,
    > że ostatnie 20% zajmie sporo czasu i robi się to zazwyczaj w domowym

    A to też nie - bo to dotyczy o 100% ale pojemnosci netto.
    A bateria ma jeszcze więcej (pojemność brutto), ale tego już nie
    naładujesz bez ingerencji w soft.

    Ten pozostały bufor służy np. zastępowaniu (software'owemu) pojedynczych
    ogniw które się uszkodzą, albo są mniej sprawne, sprawnymi - te zepsute
    są wyłączane z eksploatacji.

  • 65. Data: 2021-01-15 07:47:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-01-2021 o 23:34, ToMasz pisze:

    >w tych
    > warunkach - zgadza sie, ale to nie są normalne warunki.

    To są normalne warunki.
    A że nie dla wszystkich - trudno, trzeba dłużej i więcej pracować, a
    mnie truć na grupach.

    > Młody inżynier

    Wiek niestotny.
    Albo Cię stać na samochód, albo na pks.

    >stary diesel, albo stary na LPG

    Mówimy o klientach na nowe samochody, a nie o wielbicielach złomu.
    Idź sobie na grupę o złomowiskach z tego typu wynurzeniami.

  • 66. Data: 2021-01-15 07:53:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 00:08, nadir pisze:

    > Ależ czytałem i zastanawiałem się dlaczego Captur

    Bo jest najbardziej zbliżonym konkurentem.
    Oraz inne propozycje, ale z klasy b-van i b-suv, z silnikami 130-150 KM,
    tyle że poza Capturem rzadko takie bywają.

    > Przecież Zoe to takie Clio w stajni Renault.

    Nawet nie stałeś nigdy obok niego, prawda?
    Inaczej byś takich bzdur nie pisał.

    Najpierw porównaj wymiary, a potem się rozpisuj.
    Zoe jest prawie identyczne jak Captur, ten pierwszej generacji.
    Nowy jest trochę większy, jak każdy nowszy model.
    Ale nadal najbardziej zbliżony do Zoe.

    > Czytam, a już najbardziej rozczulił mnie tekst o fabrycznym ogrzewaniu
    > postojowym w Zoe. Tak jakby to był najbardziej istotny element samochodu

    To był kontrargument do jescze bardziej ważnego elementu "kamera 360".

    > i niemożliwy do zamontowania w samochodzie spalinowym.

    Jest możliwy, ale byłby drogi, więc się go nie montuje.
    Albo dzieje się tak w baaaardzo drogich modelach.

    > Niby w czym?

    Podając nieprawdziwe informacje o cenach.

    > No jakie to wszystko proste.

    Bo to jest proste.
    Inaczej: strach przed nieznanym ma swoją nazwę.
    Ksenofobia.

  • 67. Data: 2021-01-15 07:54:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mam wrażenie, że myślisz o mocno używanej spalinówce.

    Po prostu nie ma pojęcia o czym gada, a elektryki widział tylko na
    zdjęciach.
    Również ich nadwozia.
    O jeździe nie wspominając.

  • 68. Data: 2021-01-15 08:23:15
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 18:36, K pisze:

    > To ciekawe, bo mi np. po 8 latach padla zmywarka Electroluxa (plytka
    > sterujaca), piekarnik SMEG po 8 latach poprosil o wymiane grzalki, a i
    > wentylator ostatnio slychac, lodowka SMEG tez zaczela byc glosna i juz
    > nie chlodzi tak jak wczesniej.

    Ciekawe, bo mi tez ogólnie wszystkie sprzęty padają, tak jak u ciebie.
    A wyjątek to też dwie lodówki, jak u Myjka, i też LG.
    Jedna około 3000 kosztowała, a druga, najtańsza jaka była, coś około 1000.

    Nie wiem czy to zasługa firmy, czy lodówki ogólnie nie padają.

  • 69. Data: 2021-01-15 08:23:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 13.01.2021 18:36, K wrote:
    > Owszem pamietam czasy pralek Polar, ktore faktycznie dzialaly po 15 lat

    Hola, hola :) Były używane tyle, ale na pewno nie działały, bo po drodze
    były niezliczone naprawy programatora i czasami wymiany silników.
    Dwie w rodzinie były i takie same bolączki je dotykały.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 70. Data: 2021-01-15 08:56:00
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 17:02, ToMasz pisze:

    > Ale żeby nie było oftop. szukam samochodu. bez dwumasy, bez fapa, dpfa z
    > ręczną klimą. powiedzmy że za 20 tyś zł.
    Cadillac V-16 452 Roadster.

    Cena do negocjacji.

    https://ibb.co/N38zqzW