-
261. Data: 2021-01-18 07:45:28
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-01-2021 o 23:24, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ru1gro$9sh$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 17-01-2021 o 11:48, J.F. pisze:
>>> Ech i te 3 obiady w jeden dzien,
>
>> Ciasny łęb nie potrafi sobie wyobrazić nic poza obiadem?
>
> No fakt - ksiazke mozna poczytac, notowania akcji sprawdzic :-)
Psa wyprowdzić, na specer iść, zaplanować ładowanie gdzieś w mieście i
sobie pozwiedzać, kimnąć się, iść sobie na maszę - różne rzeczy ludzie
robią w godzinę.
>> Zwłaszcza jak ktoś nie ma pojęcia co oznacza średnia....
>
> ... w spaliniaku na autostradzie :-P
Również.
Chyba że na niej bywasz palcem po mapie.
O wyścigach tirów na A4 słyszał?
Bardziej zaszkodzi on średniej przy prędkości przelotowej 150, niż 90. ;-)
>> Cef co prawda uzyskał dodatkowe 20 minut na ograniczeniu w odpoczynku
>> rodziny - ale to już nie mój problem.
>
> To jak dlugie te ladowania - zakladajac, ze co 250km ?
Zależy jakim autem.
Zresztą już pisałem.
>> 4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
>> której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i zatankować.
>
> Ale to 3 minuty,
No nie, cef potrzbuje 20 minut żeby na stację zjechać, a to jeszcze się
trzeba zatrzymać.
3 minuty to będziesz szybę myć, a gdzie reszta postoju, zapłacenie za
paliwo, toaleta?
>> A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....
>
> No, jest ryzyko ... ale obsluga to raczej ogarnia i 5 minut przekroczyc
> nie powinno ...
Następnym razem weź stoper i puść go w momencie kiedy puszczasz gaz
przed zjazdem, a zatrzymaj jak wrócisz na autostradę po tankowaniu.
Potem pogadamy.
Bo pojęcie o tym ile co trwa, to masz takie, jak o głośności.
A ze ślepym o kolorach się nie gada.
-
262. Data: 2021-01-18 08:43:23
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-18 o 07:38, Cavallino pisze:
> W dniu 17-01-2021 o 22:09, cef pisze:
>> W dniu 2021-01-17 o 20:49, Cavallino pisze:
>>> W dniu 17-01-2021 o 19:27, cef pisze:
>>
>>>> Jak się chce, to zawsze się znajdzie,
>>>> ale prosto i bez zachodu nie będzie.
>>>
>>> Taki sam zachód jak zatankowanie.
>>> Jest stacja przy drodze, to zjeżdżasz i ładujesz.
>>
>> No tyle, że tankuję jutro rano,
>> jeżdże tydzień do roboty i jeszcze gdzieś, a do tych Dusznik
>> jadę w piatek, robię tam lokalnie stówkę,
>> wracam i jeszcze tydzień do roboty jeżdżę
>
> Ale jeszcze musisz iść w weekend do pracy, żeby zarobić na paliwo....
Zakładając, że ładowarki darmowe znikną niebawem, to ta różnica
jest taka sobie i zależy też od indywidualnych warunków,
bo ja mam prąd do ładowania po 0,90zł - ale to mój problem.
-
263. Data: 2021-01-18 09:01:45
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 15.01.2021 o 18:07, Cavallino pisze:
>> Zoe to właśnie klasa B.
>
> Pokaż mi choć jedno auto klasy B o tej wysokości....
MB A klasa poprzedniej generacji - nawet wyższe :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
264. Data: 2021-01-18 10:01:14
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-01-2021 o 09:01, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 15.01.2021 o 18:07, Cavallino pisze:
>>> Zoe to właśnie klasa B.
>>
>> Pokaż mi choć jedno auto klasy B o tej wysokości....
>
> MB A klasa poprzedniej generacji - nawet wyższe :)
To była klasa A, a nie B.
I też mikrovan jak sam wiesz.
-
265. Data: 2021-01-18 10:05:04
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-01-2021 o 08:43, cef pisze:
>> Ale jeszcze musisz iść w weekend do pracy, żeby zarobić na paliwo....
>
> Zakładając, że ładowarki darmowe znikną niebawem, to ta różnica
> jest taka sobie
Na tym dystansie nie jest, bo zasięg wystarczy na dojazd i powrót, za
cenę 6 zł/100 km (jak się naładuje w domu).
Dopłacić by trzeba ew. tylko za jazdy lokalne, ale to już grosze.
> bo ja mam prąd do ładowania po 0,90zł - ale to mój problem.
Dokładnie.
Trzeba go rozwiązać, nie tylko dla ev.
Czemu w ogóle to takie ceny?
To jakaś taryfa biznesowa?
A vatu się nie odpisuje wtedy?
-
266. Data: 2021-01-18 11:57:55
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-18 o 10:05, Cavallino pisze:
> W dniu 18-01-2021 o 08:43, cef pisze:
>
>>> Ale jeszcze musisz iść w weekend do pracy, żeby zarobić na paliwo....
>>
>> Zakładając, że ładowarki darmowe znikną niebawem, to ta różnica
>> jest taka sobie
>
> Na tym dystansie nie jest, bo zasięg wystarczy na dojazd i powrót, za
> cenę 6 zł/100 km (jak się naładuje w domu).
> Dopłacić by trzeba ew. tylko za jazdy lokalne, ale to już grosze.
Tyle, że udział jazd lokalnych w moich 25tys km rocznie nie jest znaczący.
I przez większość km musiałbym kombinować, dopasowywać się itp
Nawet jeśli przyjmę te 6zł to różnica wynosiła by rzędu 30zł/100km
czyli ok 7tys zł rocznie. Różnica w cenie elektryka u mnie słabo to
rekompensuje
nawet w perspektywie dłuższej niż 5 lat.
A tych większych jako używanych jakoś na rynku jeszcze nie widać.
>> bo ja mam prąd do ładowania po 0,90zł - ale to mój problem.
>
> Dokładnie.
> Trzeba go rozwiązać, nie tylko dla ev.
>
> Czemu w ogóle to takie ceny?
> To jakaś taryfa biznesowa?
> A vatu się nie odpisuje wtedy?
Nie mam wpływu na tę cenę.
Tam gdzie wynajmuję pomieszczenia i mógłbym
swobodnie naładować -nawet 3-fazowym- tyle mam.
Nawet jak odliczę VAT, to i tak jest 0,76 netto.
-
267. Data: 2021-01-18 12:10:08
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 18.01.2021 o 10:01, Cavallino pisze:
>>>> Zoe to właśnie klasa B.
>>>
>>> Pokaż mi choć jedno auto klasy B o tej wysokości....
>>
>> MB A klasa poprzedniej generacji - nawet wyższe :)
>
> To była klasa A, a nie B.
> I też mikrovan jak sam wiesz.
Tak się nazywała, ale zdecydowanie była to klasa B. Mikrovan - spierał
bym się, ale nie na noże ;)
Poza tym jeśli chodzi o sedno dyskusji to z nudów zerknąłem na wymiary
wnętrz Zoe, Clio, Yaris i Fabi - Fabia jest największa z tej czwórki.
Zoe vs Clio jest (wewnątrz) mniejsze we wszystkich wymiarach z wyjątkiem
szerokości z przodu (1cm) i poziomu fotela kierowcy nad ziemią (66cm vs
54,5cm). O dziwo poziom siedziska tylnej kanapy jest wyższy w Clio i to
o 4,5cm.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
268. Data: 2021-01-18 12:14:25
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-01-2021 o 11:57, cef pisze:
>> Na tym dystansie nie jest, bo zasięg wystarczy na dojazd i powrót, za
>> cenę 6 zł/100 km (jak się naładuje w domu).
>> Dopłacić by trzeba ew. tylko za jazdy lokalne, ale to już grosze.
>
> Tyle, że udział jazd lokalnych w moich 25tys km rocznie nie jest znaczący.
100/200 km to nie jest jazda lokalna.
> I przez większość km musiałbym kombinować, dopasowywać się itp
To się zdecyduj, albo przyjmujesz to do wiadomości (że albo tanio, albo
wygodnie), albo przestajesz truć o ev.
Pisałeś że nie chodzi o hejt, więc daruj sobie wszystkie wypowiedzi tego
typu w tym temacie, które nie są zakończone pytajnikiem.
> Nawet jeśli przyjmę te 6zł to różnica wynosiła by rzędu 30zł/100km
Wtedy porównywalna oferta w ev to koszt 4,5/100 km.
> Tam gdzie wynajmuję pomieszczenia i mógłbym
> swobodnie naładować
Mieszkasz w bloku?
> -nawet 3-fazowym- tyle mam.
> Nawet jak odliczę VAT, to i tak jest 0,76 netto.
Jakieś kłopoty z liczeniem, czy myślisz że z durniami rozmawiasz?
0,73 mi wychodzi w mojej matematyce.
Od tego odliczasz powiedzmy 17% dochodowego i zostaje 0,6.
Więc nie ściemniaj aż tak bardzo w ramach swojego hejtu, bo co nie
powiesz to skłamiesz.
Praktycznie codziennie to robisz.
-
269. Data: 2021-01-18 12:54:02
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-01-2021 o 12:10, Mirek Ptak pisze:
> Zoe vs Clio
Rozumiem, że do porównania wziąłeś najnowsze Clio a nie 10 letnie? ;-)
No to mniej więcej tak wygląda upływa czasu...
>jest (wewnątrz) mniejsze we wszystkich wymiarach
Tak z ciekawości - jak mierzono przestrzeń od fotela do dachu?
Pewnie pomiar dla wielbicieli tzw. "gleby" na fotelu?
Bo żeby on miał sens, to fotel trzeba podlewarować najwyżej jak się da i
wtedy mierzyć.
Obstawiam, że i wyniki byłyby inne, bo po prostu w Zoe nie spuścisz
fotela tak nisko jak w Clio, przynajmniej w moim jest wysoko już w std.
Miałem przez weekend nowe Clio (zastępcze jak rozwaliłem oponę w Zoe) i
nad głową miałem zauważalnie mniej miejsca niż w Zoe, więc inne wyniki
wydają się niemożliwe.
> z wyjątkiem
> szerokości z przodu (1cm) i poziomu fotela kierowcy nad ziemią (66cm vs
> 54,5cm).
No i generalnie tym się głównie różnią małe vany i suvy od płaskaczy.
Zobacz sobie różnice między Megane, a Kadjarem, to dopiero się zdziwisz.
No i to jest kluczowa informacja, bo to się zasadniczo przekłada na
przestrzeń w środku - w przypadku wysokiej pozycji za kierownicą,
potrzeba jej dużo mniej.
-
270. Data: 2021-01-18 13:01:23
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-01-2021 o 12:10, Mirek Ptak pisze:
>>> MB A klasa poprzedniej generacji - nawet wyższe :)
>>
>> To była klasa A, a nie B.
>> I też mikrovan jak sam wiesz.
>
> Tak się nazywała, ale zdecydowanie była to klasa B.
Pierwsza A klasa miała niewiele ponad 3,5 metra.
To raczej nie są wymiary klasy B.
Punto miało ponad 4 m.
Fakt, w następnej generacji A klasa była już większa, ale nadal mocno
mniejsza niż zwykłe auto klasy B.
O Zoe (dłuższym o ponad 0,5 metra, albo 20 cm w przypadku W169) nie
wspominając.