  • 271. Data: 2021-01-18 13:28:48
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ru3aq7$dgg$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 17-01-2021 o 23:24, J.F. pisze:

    >Psa wyprowdzić,

    O ile jest w samochodzie. Na pogrzeb bym raczej nie bral.

    >na specer iść,

    Dziekuje, chodze z psem :-)

    >zaplanować ładowanie gdzieś w mieście i sobie pozwiedzać,

    Szkoda czasu - co tam ciekawego chcesz zwiedzac :-P
    Poza tym autostrada od miasta daleko ...

    >kimnąć się,

    Tu dobrze piszesz, szczegolnie, ze sie pol nocy zarwalo :-)
    Tylko czy fotele wygodne ...

    >iść sobie na maszę - różne rzeczy ludzie robią w godzinę.

    Kosciol z ladowarką ?

    W Niemczech co prawda widzialem "Autobahnkirche", ale to chyba nie
    dziala ...

    >Również.
    >Chyba że na niej bywasz palcem po mapie.
    >O wyścigach tirów na A4 słyszał?

    Slyszal, widzial - czasem dokuczliwe, czasem prawie nie ... ale moze
    tam wschod od Krakowa gorzej :-)

    Zreszta teraz beda przeszkadzac wyscigi elektrykow - bedzie taki
    jechal 100, bo szybciej sie nie oplaca, ale tiry bedzie ambitnie
    wyprzedzal :-(

    > To jak dlugie te ladowania - zakladajac, ze co 250km ?

    Zależy jakim autem.
    Zresztą już pisałem.

    >No nie, cef potrzbuje 20 minut żeby na stację zjechać, a to jeszcze
    >się trzeba zatrzymać.
    >3 minuty to będziesz szybę myć, a gdzie reszta postoju, zapłacenie za
    >paliwo, toaleta?

    3 minuty to moja toaleta - rodzina zalatwi w czasie jak ja tankuje :)

    >Następnym razem weź stoper i puść go w momencie kiedy puszczasz gaz
    >przed zjazdem, a zatrzymaj jak wrócisz na autostradę po tankowaniu.
    >Potem pogadamy.
    >Bo pojęcie o tym ile co trwa, to masz takie, jak o głośności.

    Zakladajac, ze bede chcial robic szybka akcje.
    A biorac pod uwage zasieg diesla i ceny na autostradach:
    a) unikam tankowania,
    b) po tych paru godzinach, to chetnie sie kawy w spokoju napije,
    hotdoga zjem.

    Wiec owszem co 600km moge w benzyniaku doliczyc 20 minut ... ale tu
    trasa liczyla 540, wiec kolejne tankowanie po pogrzebie :-)
    Juz bez pospiechu ... ale po stypie, to po co sie na dluzej
    zatrzymywac :-)

    J.

  • 272. Data: 2021-01-18 13:31:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 18-01-2021 o 00:06, J.F. pisze:

    >Akurat na dwa postoje na odpoczynek, albo jeden dłuższy....

    Albo akurat na non-stop.
    4h autostrada i 60 km lokalnie ... to z niewiele wiecej niz tirmanom
    pozwalaja.

    J.

  • 273. Data: 2021-01-18 13:45:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2021 o 13:28, J.F. pisze:

    > Kosciol z ladowarką ?

    Ty na wózku jeździsz, że jak jest ze 100 m do przejścia, to Cię przerasta?
    Normalnie same problemy w tym życiu masz, wszystko sprawia Ci problem,
    spacer, zakupy, pies....

    > Zreszta teraz beda przeszkadzac wyscigi elektrykow - bedzie taki jechal
    > 100, bo szybciej sie nie oplaca, ale tiry bedzie ambitnie wyprzedzal :-(

    Na przykład.
    I średnia i tak wyjdzie Ci 110, mimo jazdy "non stop 150".

    > 3 minuty to moja toaleta - rodzina zalatwi w czasie jak ja tankuje  :)

    Taa akurat, po prostu nie masz pojęcia o czasie.

    > Zakladajac, ze bede chcial robic szybka akcje.

    Nie - tak normalnie.

    > Wiec owszem co 600km moge w benzyniaku doliczyc 20 minut ... ale tu
    > trasa liczyla 540, wiec kolejne tankowanie po pogrzebie :-)

    I zużycia paliwa przy prędkościach też nie ogarniasz....

  • 274. Data: 2021-01-18 13:46:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2021 o 13:31, J.F. pisze:

    > Albo akurat na non-stop.
    > 4h autostrada i 60 km lokalnie ... to z niewiele wiecej niz tirmanom
    > pozwalaja.

    Na tej samej zasadzie możesz dźwigać takie same ciężary jak strongmani....

  • 275. Data: 2021-01-18 13:55:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 12:14, Cavallino pisze:

    > 100/200 km to nie jest jazda lokalna.

    Są na to jakieś kryteria?
    Bo dla mnie to jest lokalna.

    > To się zdecyduj, albo przyjmujesz to do wiadomości (że albo tanio, albo
    > wygodnie), albo przestajesz truć o ev.
    >
    > Pisałeś że nie chodzi o hejt, więc daruj sobie wszystkie wypowiedzi tego
    > typu w tym temacie, które nie są zakończone pytajnikiem.

    Czyli musiałbym kombinować, żeby przejechać te 25tys elektrykiem?

    > Mieszkasz w bloku?

    Tak. Kabel z okna?

    > Jakieś kłopoty z liczeniem, czy myślisz że z durniami rozmawiasz?
    >
    > 0,73 mi wychodzi w mojej matematyce.
    > Od tego odliczasz powiedzmy 17% dochodowego i zostaje 0,6.

    Jest netto 0,76 to brutto policzyłem w pamięci, to może jest o kilka
    groszy inaczej.
    Odliczenia podatkowe to już sobie daruj,
    bo paliwo też jest w jakiejś części kosztem.

    > Więc nie ściemniaj aż tak bardzo w ramach swojego hejtu, bo co nie
    > powiesz to skłamiesz.
    > Praktycznie codziennie to robisz.

    Ty widzisz hejt, to znaczy jesteś przewrażliwiony i tyle.
    Uspokój się i odpowiadaj albo nie.

  • 276. Data: 2021-01-18 14:37:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.01.2021 o 13:01, Cavallino pisze:

    > Fakt, w następnej generacji A klasa była już większa, ale nadal mocno
    > mniejsza niż zwykłe auto klasy B.
    > O Zoe (dłuższym o ponad 0,5 metra, albo 20 cm w przypadku W169) nie
    > wspominając.

    Te klasy to w ogóle rosną z czasem, jak wszystko. :)

    Fiat 125 wg wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_125 to był "large
    family car", co się tłumaczy na segment D
    https://en.wikipedia.org/wiki/D-segment

    Z kolei większa od niego dzisiejsza Skoda Octavia
    https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
    to już jest tylko "small family car", aka segment C.

    MJ

  • 277. Data: 2021-01-18 14:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Są na to jakieś kryteria?
    >Bo dla mnie to jest lokalna.

    A do Dusznik masz 115km ? :-)

    J.

  • 278. Data: 2021-01-18 14:56:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2021 o 13:55, cef pisze:

    > Są na to jakieś kryteria?
    > Bo dla mnie to jest lokalna.

    Zwłaszcza jak można się znowu przyczepić do czegoś mało istotnego w
    kontekście ev.....

    > Czyli musiałbym kombinować, żeby przejechać te 25tys elektrykiem?

    Nie.
    Kombinowanie jest potrzebne tylko po to, żeby było darmowo, albo bardzo
    tanio.

    > Tak. Kabel z okna?

    Pogadać ze spółdzielnią o ładowarce pod blokiem, na własny koszt.
    A jeszcze lepiej - kupić garaż.

    > Jest netto 0,76 to brutto policzyłem w pamięci, to może jest o kilka
    > groszy inaczej.
    > Odliczenia podatkowe to już sobie daruj,

    A dlaczego?
    Masz prąd realnie w tej samej cenie, co każdy inny zjadacz chleba, ale
    chętnie podwyższyłeś go o 50%, znowu w ramach hejtu.

    > Ty widzisz hejt, to znaczy jesteś przewrażliwiony i tyle.

    Tak - jestem wyczulony jak ktoś kłamie, nie cierpię tego i tyle.
    Nie kłam, to nie będzie problemu.

  • 279. Data: 2021-01-18 14:58:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na tej samej zasadzie możesz dźwigać takie same ciężary jak
    >strongmani....

    Tirmani ludzie jak my, a nie zadni strongmeni.
    Jesli im pozwalaja na 4.5h jazdy, to widac nie jest to jakies bardzo
    ryzykowne.

    J.

  • 280. Data: 2021-01-18 15:02:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ty na wózku jeździsz, że jak jest ze 100 m do przejścia, to Cię
    >przerasta?

    grzeczniej byloby pokazac pare ladowarek 100m od kosciola :-P

    >Normalnie same problemy w tym życiu masz, wszystko sprawia Ci
    >problem, spacer, zakupy, pies....

    Odwrotnie - nie sprawia mi klopotow, bedzie sprawialo, jak sobie
    elektryka kupie :-P

    >Na przykład.
    >I średnia i tak wyjdzie Ci 110, mimo jazdy "non stop 150".

    Byc moze.
    Ale jesli z tego powodu mam chwalic elektryki .... :-P

    Po prostu mam oszczednego diesla :-)

    J.