  • 251. Data: 2021-01-17 19:32:23
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 18:46, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Pozwala trochę. Później blokuje dalszą jazdę żeby nie zniszczyć baterii.
    > Dla odmiany smarkfony* i laptoki drenują baterię do zera i ładują nawet jak
    > jest na 100%. Dlatego te baterie szybko padają i niezbyt mądrze jest je
    > porównywać do tych w EV.
    >
    > *) chyba że się roota zrobi i zainstaluje apkę która wyłącza tel. przy 20%
    > baterii a podłączonego do ładowania telefonu nie pozwala ładować powyżej
    > 80%. Ja aktualnie mam smarka ksiazłomi z fastcharge i staram się ładować w
    > zakresie 20-80% -- to dosyć łatwe gdy podbicie o 20% trwa relatywnie

    Nie interesowałem się tym.
    Ładuję baterię telefonu prawie codziennie do 100%
    (przez pierwszy rok co drugi dzień)
    spada mi głównie przez słuchanie radia blututem
    w samochodzie do 60% i zanim bateria będzie w stanie,
    który utrudniałby mi użytkowanie, to peknie szybka,
    albo upadnie, albo go przejadę krzesłem albo wpadnie do kibla
    i będzie potrzebny nowy.

  • 252. Data: 2021-01-17 20:49:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 19:27, cef pisze:

    > No w okolicy Katowic jest sporo przy samej A4,

    Przy A4 masz w Jaworznie, pod Krakowem, a dalej już są przy węzłach
    autostradowych, ze 200-300 m od A4, więc jak Ty chcesz tam godzinę zjeżdżać?
    W takim samym tempie to tą autostradę pokonywałbyś ze 3 dni.

    > ale zjazd do i powrót to kilka minut, a te w Tarnowie też
    > a w Łańcucie jest w mieście - 8km
    > Tam na A4 to nawet z benzyną jest słabo, bo na A4 nowej
    > niewiele postawili a infrastruktura została na starej drodze.

    No właśnie, więc czego oczekujesz, że będzie więcej niż stacji?
    Przy 94 masz dużo ładowarek.

    > Czyli z czasem szansa na ładowanie bez kolejki maleje.

    Rośnie, bo będą płatne.
    Teraz też można na płatnym Greenwayu, kolejek brak gdy w okolicy jest
    coś darmowego.

    > Jak się chce, to zawsze się znajdzie,
    > ale prosto i bez zachodu nie będzie.

    Taki sam zachód jak zatankowanie.
    Jest stacja przy drodze, to zjeżdżasz i ładujesz.

  • 253. Data: 2021-01-17 20:51:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 19:15, cef pisze:

    > Nie zwóciłem uwagi, ze odnosisz się do tego akurat przypadku.
    > Myślałem, że chodzi o sam zasięg.
    > Tyle, że to też bez znaczenia jest.
    > Gdybym jechał 140km/h to by mi starczyło paliwa
    > spokojnie w jedną stronę i na jazdy lokalne.

    W suvie nie.
    Licz 10 l dla porównania.
    A w benzyniaku to z 12.

    Płaski ev (np. Ioniq) też zużyje sporo mniej prądu.

  • 254. Data: 2021-01-17 22:00:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 20:51, Cavallino pisze:

    > W suvie nie.
    > Licz 10 l dla porównania.
    > A w benzyniaku to z 12.

    Ale dlaczego miałbym porównywać do samochodów,
    którymi nie jeżdżę? Mój nie spaliłby więcej niż 8l.

  • 255. Data: 2021-01-17 22:09:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 20:49, Cavallino pisze:

    > Taki sam zachód jak zatankowanie.
    > Jest stacja przy drodze, to zjeżdżasz i ładujesz.

    No tyle, że tankuję jutro rano,
    jeżdże tydzień do roboty i jeszcze gdzieś, a do tych Dusznik
    jadę w piatek, robię tam lokalnie stówkę,
    wracam i jeszcze tydzień do roboty jeżdżę
    i ledwo mi pół zbiornika zejdzie.
    Fizyki nie oszukasz.
    Rozumiem ograniczenia elektryka,
    on na razie będzie bardziej upierdliwy
    w eksploatacji niż diesel.
    To tylko i wyłącznie kwestia kalkulacji.

  • 256. Data: 2021-01-17 23:24:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17-01-2021 o 11:48, J.F. pisze:

    >Ciasny łęb nie potrafi sobie wyobrazić nic poza obiadem?

    No fakt - ksiazke mozna poczytac, notowania akcji sprawdzic :-)

    >Zwłaszcza jak ktoś nie ma pojęcia co oznacza średnia....

    ... w spaliniaku na autostradzie :-P

    >0h więcej.
    >Cef co prawda uzyskał dodatkowe 20 minut na ograniczeniu w odpoczynku
    >rodziny - ale to już nie mój problem.

    To jak dlugie te ladowania - zakladajac, ze co 250km ?

    >4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
    >której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i
    >zatankować.

    Ale to 3 minuty, bo przeciez i tak sie trzeba zatrzymac dla rodziny,
    wiec licze tylko swoja wizyte w toalecie :-)

    >A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....

    No, jest ryzyko ... ale obsluga to raczej ogarnia i 5 minut
    przekroczyc nie powinno ...

    J.

  • 257. Data: 2021-01-18 00:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17-01-2021 o 12:15, J.F. pisze:

    >Albo wyjechać o 6 elektrykiem (trochę droższym).
    >Wszystko zależy od decyzji kupującego.

    A na ten "troche drozszy" nas nie stac, taka to decyzja :-(
    Zreszta i on nie dojedzie ... tak szybko :-P

    >Od jazdy non stop na taki dystans?
    >Praktycznie wszystko....

    Dystans taki sobie. Czas tez.
    Jedzie sie bezpiecznie ... o ile sie nie zarwalo pol nocy, zeby
    wyjechac o 3:00

    >Tych powyższych.

    Powyzej byly trzy ladowania EV, i zadnego zalozenia o ICE..
    Wiec zakladamy jeden postoj na toalete ...

    J.

  • 258. Data: 2021-01-18 07:35:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2021 o 00:06, J.F. pisze:

    > A na ten "troche drozszy" nas nie stac,

    Rata będzie przewyższała ratę za smrodowóz o mniej niż różnica w
    miesięcznym koszcie eksploatacji....

    > Dystans taki sobie.

    Akurat na dwa postoje na odpoczynek, albo jeden dłuższy....

    > Powyzej byly trzy ladowania EV

    Albo jedno.

  • 259. Data: 2021-01-18 07:38:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 22:09, cef pisze:

    > No tyle, że tankuję jutro rano,
    > jeżdże tydzień do roboty i jeszcze gdzieś, a do tych Dusznik
    > jadę w piatek, robię tam lokalnie stówkę,
    > wracam i jeszcze tydzień do roboty jeżdżę

    Ale jeszcze musisz iść w weekend do pracy, żeby zarobić na paliwo....

    > Rozumiem ograniczenia elektryka,
    > on na razie będzie bardziej upierdliwy
    > w eksploatacji niż diesel.

    Tak, bo zamiast zrobić spacer po Dusznikach, zrobisz go w Polanicy.
    Normalnie kara za grzechy...

  • 260. Data: 2021-01-18 07:39:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 22:00, cef pisze:

    > Ale dlaczego miałbym porównywać do samochodów,
    > którymi nie jeżdżę?

    Żeby porównywać jabłka do jabłek.
    Chcesz kupić wysokiego ev, ale poównywać go do płaskiego ice?
    Bez żartów.