-
Data: 2021-01-19 10:47:08
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-01-19 o 07:23, Cavallino pisze:
> W dniu 18-01-2021 o 21:02, cef pisze:
>
>>>> jest jednym z najistotniejszych czynników
>>>> pokazujących słabości tego pojazdu,
>>>
>>> No a przecież na tym Ci tylko zależy, nie?
>>> A cała reszta to ściema, która ma to maskować....
>>
>> Masz jakąś fobię?
>> Co jakiś czas wyskakujesz z jakimś płaczem, że hejt.
>
> Stwierdzam fakt.
Na tej samej zasadzie ja mogę stwierdzić,
że Ciebie opłaca jakieś inne lobby.
>> Sam pomyśl, że zachowując się tak głupio
>
> To Ty się głupio zachowujesz.
> Myślisz, że ktokolwiek jeszcze daje się nabierać na ten Twój trolling?
No właśnie Ty się głupio zachowujesz samym uważaniem
tego za trolling.
>>> Kto Ci za to płaci?
>>
>> Z ciekawości zapytam: a kto miałby mieć interes w tym, żeby mi płacić?
>
> Koncerny paliwowe, producenci ice, którym bardzo nie w smak przesiadka
> na elektryki, generalnie ci sami, którzy opłacają innych trolli.
> Pewnie część z nich robi to sama z siebie, dla nich to tacy pożyteczni
> idioci (zawistni wielbiciele pasków w tedeiku), ale nie ma wątpliwości,
> ze druga część trolluje na zamówienie.
Koncerny paliwowe, to się szybko przestawią na
przerób ropy na coś innego, producenci ICE to też w większosci producenci EV
i jak zobaczą, że na EV też można zarobić, to zaczną to robić.
A swoją drogą ja nie mam wrażenia, że Ciebie ktoś opłaca.
>> Akurat w ostatnich wątkach dowiedziałem się, że ładowanie jest
>> bardziej upierdliwe
>> niż myślałem, bo myślałem, że można się podpiąć i pójść na zakupy
>> albo faktycznie na obiad i wrócić sobie np za 2 godziny.
>
> Albo na 12.
> Albo na 15, względnie 20.
> Zawsze by Ci było źle.
Kieruję się swoją wygodą.
> Oczywiście że można się podpiąć na 2h i sobie iść.
> Większość elektryków na AC nie naładuje się do pełna w tym czasie.
Owszem w materiałach reklamowych widzę zwykle:
czas ładowania ok 1 godz - do 80%
Czyli do pełna z definicji się nie ładuje.
>> A jak będzie pokazywało, że pełne, to ktoś odepnie i przeciagnie sobie
>> kabel do
>> zaparkowanego obok a ja jak przyjdę , to odjadę.
>
> Czasem też tak można.
> Można też zostawić karteczkę za szybą z telefonem, a gniazdo odblokować
> zdalnie.
> Wszystko zależy od typu złącza i auta.
O widzisz, to jakiś plus dla elektryka.
Można to załatwić jednak z zachowaniem wygody kierującego.
Na stacji benzynowej ludzie też się nauczyli, że tankują,
przeparkowują a potem idą do kibla czy do baru.
>> A tu się okazuje, że trzeba pilnować czasu ładowania i przyjść jak się
>> skończy > To jest niewygoda, o której nie wiedziałem wcześniej,
>
> I jesteś w 100% przekonany, ze już o tym nie było pisane kilka miesięcy
> temu, czy znowu kłamiesz, że dowiedziałeś się wczoraj?
Może i było - nie wiem.
Nie czytam wszystkich watków o EV.
Ja się dowiedziałem z tego wątku.
Mnie interesuje tylko to co by mnie bezpośrednio w
eksploatacji EV dotkneło. Nie czytam wszystkiego tutaj
i nie śledzę szczególnie e-for i witryn e-coś tam.
Czytam tylko wtedy jak szukam jakiejś informacji o EV.
Ale to bardziej o samych samochodach a nie ma tam informacji
od kuchni takich jak Ty np jesteś w stanie podać.
>>> A wiesz co znaczy "na własny koszt"?
>>> Tzn. Twój, a nie spółdzielni.
>>
>> Wybacz, ale jeśli nie postawi spółdzielnia z powodów
>> ryzyka dewastacji, to dlaczego ja mam podjąć to ryzyko?
>
> Bo to Ty chcesz ładować mieszkając w bloku?
Nie za każdą cenę.
>>> Jak się zwróci w rok, to jest tanio, czy nie?
>>
>> Nie zwróci się
>
> Aha.
> Nie liczyłeś, nie wiesz nawet że tak się da, nie masz pojęcia o czy
> gadasz, ale wiesz że się nie zwróci.
> Innym się jakoś opłaca, tylko Tobie nic i nigdy.
> Oczywiście nie licząc ice.
Innym się opłaca?
Pokaż mi zatem jakąś ładowarkę wewnątrz blokowiska?
> To co to jest innego, jeśli nie zwykły hejt?
Może Positivum by pomogło?
>> Normalne blokowisko. Są tam garaże przy niektórych budynkach i ze
>> względu
>> na to, że czesto potrzebuję w miarę bezpiecznego postoju
>> (korzystam z parkingu zamykanego), to się tematem interesowałem,
>> ale jest pierwszeństwo dla mieszkańcow, była możliwosć podnajęcia,
>> ale ceny nieciekawe.
>
> No tak, bo ktoś powinien też Tobie to kupić, tak jak tą ładowarkę? ;-0
Skąd taki wniosek?
Po prostu ceny są dla mnie nieodpowiednie.
Przekalkulowałem, że mi się nie opłaca.
Ty też nie ładujesz się na pukntach gdzie
trzeba płacić 10zł/kWh i za czas postoju 10zł/godz.
>>> Tylko podałeś koszt z d...., a nie to co musiałbyś zapłacić.
>>
>> Co konkretnie podałem nie tak?
>
>
> Ile kosztowałby Cię za prąd.
Podałem konkretną cenę ile kosztowałby mnie prąd.
W opisach eksploatacji samochodów podaje się ładowanie
na tych ładowarkach publicznych - często za darmo,
ale jest to zapewne przejściowa sytuacja.
Po kliknięciu w googlach dostaję wynik, że:
"W przypadku wykorzystania szybkiej ładowarki, za jedną kWh naliczana
będzie opłata 1,89 zł z VAT" Ostatnio - tu był watek o Orlenie, że
wprowadza opłaty -
sprawdziłem w sieci, że 1,43 zł za 1kWh (w szybszych ładowarkach nawet 1,99)
plus postój ponad iles minut.
Jako alternatywę podaje się ładowanie samodzielnie w domu
najczęsciej prawie za darmo, bo niby pradem ze słońca
czy w nocnej taryfie. W obu tych wypadkach będzie
to cena rzędu 0,3zł za 1kWh.
Ale ja mieszkam w bloku więc te ceny są nierealne dla mnie.
Realną ceną będzie dla mnie naładowanie się samodzielnie za te ok 0,9 brutto
Bo do tego mam dostęp bez problemu i w odpowiadającym mi czasie.
Jadę do pracy-podpinam auto -kończe robotę -odpinam.
>>> Ale masz po 0,6 jak 90% innych.
>>> Więc po co nawijka o prądzie o 50% droższym?
>>
>> Ale ten prąd po 0,6 mam na 8 pietrze.
>
> Nie o tym była mowa.
Właśnie o tym.
>>> Nie - po prostu stwierdzam fakt, że hejtujesz.
>>
>> A ja nie mam wrażenia, że hejtujesz.
>
> I słusznie, bo tego nie robię.
> W przeciwieństwie do Ciebie.
A ja nie uważam, że Tobie płacą koncerny od EV.
Po prostu ścierają się dwie opcje.
>>>> Przeszkadza Ci jakaś niedokładność ceny o 2-3 grosze
>>>
>>> O 50%.
>>
>> Co tam sobie założyłeś?
>
> Po prostu wiem ile kosztuje w Polsce prąd.
Ile kosztuje Ciebie.
Ja pokazałem inne rachunki i jestes wobec tych wartości
bezsilny i dlatego jęczysz, że hejt?
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.21 11:04 cef
- 19.01.21 11:17 Cavallino
- 19.01.21 11:20 Cavallino
- 19.01.21 11:25 cef
- 19.01.21 11:35 Cavallino
- 19.01.21 12:29 J.F.
- 19.01.21 12:36 Cavallino
- 19.01.21 12:50 J.F.
- 19.01.21 12:57 J.F.
- 19.01.21 13:10 Cavallino
- 19.01.21 13:47 cef
- 19.01.21 13:49 cef
- 19.01.21 14:11 cef
- 19.01.21 14:26 Cavallino
- 19.01.21 14:27 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=