-
Data: 2021-01-19 13:47:12
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-01-19 o 11:17, Cavallino pisze:
> W dniu 19-01-2021 o 10:47, cef pisze:
>
>>>> Co jakiś czas wyskakujesz z jakimś płaczem, że hejt.
>>>
>>> Stwierdzam fakt.
>>
>> Na tej samej zasadzie ja mogę stwierdzić,
>> że Ciebie opłaca jakieś inne lobby.
>
> Jest różnica, pomiędzy opisywaniem czegoś z czego jest się zadowolonym,
> a hejtem czegoś czego się nie ma, nie miało, pewnie mieć nie będzie, a
> do tego nie ma się nawet o tym pojęcia...
Ja nie podaję żadnych informacji, bo na temat eksploatacji elektryków
wypowiadam się tylko porównawczo w stosunku do tego co znam.
Nie moja wina, że EV wypada tak słabo i negatywnie, że uważasz to za hejt.
> Choćby taka, że hejt i tego typu trolling to zło.
>
>> Koncerny paliwowe, to się szybko przestawią na
>> przerób ropy na coś innego,
>
> Oczywiście.
> Arabowie np. będą sprzedawać piasek z pustyni. ;-)
Jak ropy będzie dość i wydobycie się jeszcze będzie opłacało
w obliczu energetycznego przestawienia się na kieszonkową
energię atomową, to Arabowie wytworzą modę na smarowanie nóg
naftą i się sfinansują.
>> producenci ICE to też w większosci producenci EV > i jak zobaczą, że
>> na EV też można zarobić, to zaczną to robić.
>
> No właśnie mają interes w tym, żeby tego nie robić, bo więcej zarabiają
> na ISTNIEJĄCYH ice i nie muszą inwestować grubej kasy w coś na czym
> można się przejechać z braku doświadczenia (tak jak VW w ID3).
Jakoś inwestują. Większość marek EV, które się pojawiają
w sugestiach tutaj, to jednak potentaci ICE.
> Więc robią wszystko, żeby w ten proces włożyć kij w szprychy tego
> procesu, z opłacaniem trolli włącznie.
Nie zabiegam o to, ale jak zarobię choć złotówkę,
to się pochwalę.
>>> Oczywiście że można się podpiąć na 2h i sobie iść.
>>> Większość elektryków na AC nie naładuje się do pełna w tym czasie.
>>
>> Owszem w materiałach reklamowych widzę zwykle:
>> czas ładowania ok 1 godz - do 80%
>> Czyli do pełna z definicji się nie ładuje.
> W 1 h nie.
> Ale generalnie to pr-owa informacja i nie tu tkwi haczyk, gdzie się
> Tobie wydaje.
>
> Po prostu od 80 do 100% trwa to dłużej niż 0-80%, do tego nie jest
> zalecane i rzadko kto z tych powodów tak ładuje.
> Więc żeby nie straszyć czasem, podają tylko czas ładowania do 80.
> Ładniej to wygląda w folderach.
A ten zasięg max podają dla 100% naładowania czy tych 80%?
Czy poruszając się autem EV, które ma katalogowo zasięg max do 450km
i czas ładowania podany też do 80% rzędu 1 godz to jadąc w długą trasę z
dostępem jedynie do szybkiego ładowania muszę liczyć, że tak naprawdę
jak się naładuję do 80% to do kolejnego punktu ładowania przejadę
nie 450km tylko około 350km?
>>>> A tu się okazuje, że trzeba pilnować czasu ładowania i przyjść jak
>>>> się skończy > To jest niewygoda, o której nie wiedziałem wcześniej,
>>>
>>> I jesteś w 100% przekonany, ze już o tym nie było pisane kilka
>>> miesięcy temu, czy znowu kłamiesz, że dowiedziałeś się wczoraj?
>>
>> Może i było - nie wiem.
>> Nie czytam wszystkich watków o EV.
>> Ja się dowiedziałem z tego wątku.
>
> Ale przeprosisz ładnie, gdy znajdę, że jednak już i Ty na ten temat
> gardłowałeś?
Ja sobie nie przypominam, ale jak znajdziesz,
to zaszczekam. Nawet jeśli z kontekstu będzie wynikało, że
chodziło o coś innego.
>>>> Wybacz, ale jeśli nie postawi spółdzielnia z powodów
>>>> ryzyka dewastacji, to dlaczego ja mam podjąć to ryzyko?
>>>
>>> Bo to Ty chcesz ładować mieszkając w bloku?
>>
>> Nie za każdą cenę.
>
> Ale nadal piłeczka jest po Twojej stronie.
> Całość można ukryć w zamykanej skrzynce w stylu zwykłej skrzynki
> elektrycznej.
To jeszcze droższa wersja i raczej nie praktykowana.
>>> Nie liczyłeś, nie wiesz nawet że tak się da, nie masz pojęcia o czy
>>> gadasz, ale wiesz że się nie zwróci.
>>> Innym się jakoś opłaca, tylko Tobie nic i nigdy.
>>> Oczywiście nie licząc ice.
>>
>> Innym się opłaca?
>> Pokaż mi zatem jakąś ładowarkę wewnątrz blokowiska?
>
> W jaki sposób mam Ci pokazać?
> Szukałeś i nie znalazłeś, czy liczysz że ktoś znowu coś zrobi za Ciebie,
> a Tobie pozostanie przypieprzenie się np. do koloru?
>
> Ja wiem kto i gdzie to postawił, bo sytuacja była opisywana nieraz na
> forach o ev.
> Jakbyś naprawdę był zainteresowany elektrykiem, to też byś to już czytał.
Jestem zainteresowany na tyle, żeby się przesiąść czy spróbować bez
komplikacji.
>>> No tak, bo ktoś powinien też Tobie to kupić, tak jak tą ładowarkę? ;-0
>>
>> Skąd taki wniosek?
>> Po prostu ceny są dla mnie nieodpowiednie.
>> Przekalkulowałem, że mi się nie opłaca.
>
> I dopóki nic się nie zmieni, w Twoich kalkulacjach możesz zaprzestać
> pisania o ev.
> Kup sobie 10 letniego diesla i nie truj.
Czyli sam potwierdzasz, że nie ma sensownej alternatywy.
Tylko takie wymagające inwestycji, naginania się itp
>> Ty też nie ładujesz się na pukntach gdzie
>> trzeba płacić 10zł/kWh i za czas postoju 10zł/godz.
>
> Bo wcześniej zainwestowałem we własny dom, własny garaż i własną
> fotowoltaikę.
> A jak mieszkałem w bloku, to też miałem wykupiony garaż 200 m dalej.
>
> Więc nie płaczę, ze ktoś mi nie chce tego dać za darmo.
Ale ja nie chcę za darmo.
Sprawdzam czy opłaca się ta technologia dla mnie i
interesuje mnie wersja z minimalnymi inwestycjami.
Nikt nie zmusza mnie do budowania stacji paliw
jak chcę jeździć spaliniakiem.
>>>>> Tylko podałeś koszt z d...., a nie to co musiałbyś zapłacić.
>>>>
>>>> Co konkretnie podałem nie tak?
>>>
>>>
>>> Ile kosztowałby Cię za prąd.
>>
>> Podałem konkretną cenę ile kosztowałby mnie prąd.
>
> Nie - podałeś ceną którą musisz zapłacić energetyce, nic nie robiąc, ale
> to nie był Twój koszt tego prądu.
Podałem właśnie wersję bezinwestycyjną - najprostszą.
I ona wypada blado w porównaniu z ICE.
>> Jako alternatywę podaje się ładowanie samodzielnie w domu
>> najczęsciej prawie za darmo, bo niby pradem ze słońca
>> czy w nocnej taryfie. W obu tych wypadkach będzie
>> to cena rzędu 0,3zł za 1kWh.
>>
>> Ale ja mieszkam w bloku więc te ceny są nierealne dla mnie.
>
> Są realne, ale musisz najpierw zainwestować.
Czyli EV wymaga inwestowania, bo inaczej jest słabo opłacalne?
>> Realną ceną będzie dla mnie naładowanie się samodzielnie za te ok 0,9
>> brutto
>
> Czyli realnie 0,6.
> Tak jak dla każdego w tym kraju innego w taryfie G11.
Jak doszedłeś do tego realnie 0,6?
>>>> Ale ten prąd po 0,6 mam na 8 pietrze.
>>>
>>> Nie o tym była mowa.
>>
>> Właśnie o tym.
>
> Jak sam piszesz powyżej - nie.
Nie bardzo rozumiem o co Ci tutaj chodzi?
Pomijam ładowarki publiczne darmowe.
Mam prąd w bloku na 8 piętrze w taryfie jednostrefowej-
taryfę mogę pewnie zmienić na jakąś tańszą w nocy.
Ale jak mam wnosić to auto na 8 pietro?
Mam zainwestować w dźwig czy okablować blok?
Natomiast w pracy mam dostęp bez żadnej inwestycji do prądu, ale tam
kosztuje 0,90.
Porównuję sytuację jaka jest a nie jak się przeprowadzę
do domu.
>> A ja nie uważam, że Tobie płacą koncerny od EV.
>> Po prostu ścierają się dwie opcje.
>
>
> Nie - ja piszę jak jest, a Ty hejtujesz.
> To nie jest inna opcja, to po prostu trolling w złych intencjach.
Nie, ja tez pisze jak jest. Znam ICE i tego porównuję.
To, ze EV wypada słabo, to nie jest hejt, tylko
wynik porównań.
> Inaczej nie wchodziłbyś w ogóle na wątki o ev, bo by Cię to nie
> interesowało, bo jak sam stwierdziłeś, nie kalkuluje Ci się.
Żeby ustalić czy się opłaca czy nie muszę się minimalnie
zainteresować. Zaglądam do tych wątków z EV, bo innych praktycznie nie ma.
I jak czasem czytam jakieś dziwaczne wnioski, to coś tam wtrącam,
ale najczęsciej spada na mnie jakaś lawina pretensji.
>>>>>> Przeszkadza Ci jakaś niedokładność ceny o 2-3 grosze
>>>>>
>>>>> O 50%.
>>>>
>>>> Co tam sobie założyłeś?
>>>
>>> Po prostu wiem ile kosztuje w Polsce prąd.
>
> Nie.
> Każdy w tym kraju może płacić za prąd 0,6 zł.
> A czy zrobi to poprzez taryfę dla gospodarstw domowych, czy poprzez
> taryfę dla firm, w której wrzuci to sobie w koszty, to bez znaczenia - w
> obu przypadkach realnie zapłaci tyle samo.
No ale opisałem Ci swój przypadek.
Czego nie rozumiesz?
> Można też taniej, na darmowych ładowarkach, ale to wymaga czasu i zmiany
> sposobu myślenia.
To jest cena wygody, za którą się płaci.
Są ludzie, którzy korzystają z wygody jaką dają np elektryczne szyby
czy duży zasięg a są tacy, którzy wolą kręcić korbką ręcznie
albo zatrzymywać się co 100km, żeby dalej zajechać.
> Jak kogoś nie stać ani na jedno, ani na drugie, to jeździ paskiem w
> dieslu i nie zawraca gitary.
Albo wybuduje sobie elektrownię?
Szukam po prostu kompromisu pomiędzy tymi rozwiązaniami.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.21 13:49 cef
- 19.01.21 14:11 cef
- 19.01.21 14:26 Cavallino
- 19.01.21 14:27 Cavallino
- 19.01.21 14:30 Cavallino
- 19.01.21 14:44 cef
- 19.01.21 14:56 Cavallino
- 19.01.21 15:57 cef
- 19.01.21 15:57 cef
- 19.01.21 16:15 cef
- 19.01.21 17:11 Cavallino
- 19.01.21 17:13 Cavallino
- 19.01.21 17:15 Cavallino
- 19.01.21 17:51 cef
- 19.01.21 18:11 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=